دانلود و خرید کتاب تیلی و کتاب گردی آنا جیمز ترجمه حسنا حسینی‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تیلی و کتاب گردی اثر آنا جیمز

کتاب تیلی و کتاب گردی

معرفی کتاب تیلی و کتاب گردی

کتاب «تیلی و کتاب گردی» نوشتۀ آنا جیمز، ترجمۀ حسنا حسینی‌فر و ویراستۀ سمیرا امیری است و انتشارات کتاب کوله پشتی آن را منتشر کرده است. تیلی و کتاب‌گردی داستان دختر کتاب‌خوانی است که شخصیت‌های محبوبش پا به دنیای واقعی می‌گذارند.

درباره کتاب تیلی و کتاب گردی

تیلی دختری یازده ساله است که با پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کند. آن‌ها یک کتابفروشی حیرت انگیز در لندن دارند و اکثر اوقات خودشان هم مشغول مطالعۀ کتاب‌ هستند و در مورد کتاب‌هایی که می خوانند با یکدیگر حرف می‌زنند. برای دختری تنها که همیشه جای خالی مادرش را احساس می‌کند، این کتاب‌فروش امن‌ترین جای جهان است. او می‌داند که مادرش بعد از تولد او رفته و بازنگشته است و این سؤال همیشه در ذهن تیلی هست که چرا. تیلی که چندوقتی بود از نداشتن دوست صمیمی و زندگی عاری از ماجراجویی گله می کرد، شخصیت های محبوبش را در کتابفروشی می‌بیند و متوجه می‌شود نه تنها می‌تواند با آن ها به داستان‌هایشان برود بلکه قادر است به هر داستانی که بخواهد پا بگذارد. او که به‌تازگی جعبۀ قدیمی کتاب‌های مورد علاقۀ مادرش را پیدا کرده بود به این فکر کرد آیا می‌تواند معمای همیشگیِ ناپدید‌شدن مادرش را حل کند؟ و این شروع ماجراجویی‌های مهیج و البته خطرناک تیلی است.

تیلی و کتاب‌گردی جلد اول مجموعۀ کتاب گردها و شرکا است. این کتاب اولین رمان آنا جیمز، نویسندۀ انگلیسی کتاب است. کتاب تیلی و کتاب‌گردی بیش از هر چیزی دربارۀ کتاب‌هاست و این موضوع برای عاشقان کتاب و کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای جالب‌توجه است. کتاب‌خواندن یک عمل انفرادی که است که معمولاً تنهایی انجام می‌شود. وقتی این عمل و مسائل مربوط به آن در یک کتاب و شخصیت‌های آن دیده می‌شود بسیار جذاب است و تشویقی است برای ادامه‌. کتاب تیلی و کتاب‌گردی کتابی هیجان‌انگیز است که مخاطبان بزرگسال را هم درگیر و جذب خود می‌کند. 

خواندن کتاب تیلی و کتاب گردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان رمان‌های ماجراجویی، نوجوانان و حتی بزرگسالان کتاب‌خوان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آنا جیمز

آنا جیمز نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی است که در لندن زندگی می‌کند. او پنج سال هم به‌عنوان کتابدار در مدرسه فعالیت کرد و اکنون ریاست رویدادها و میزگردهای ادبی را در سراسر بریتانیا برعهده دارد. او سردبیر اخبار کتاب در مجله Bookseller و سردبیر ادبی Elle UK بود. آنا همچنین برای روزنامه‌ها و مجلات متعددی مثل The Pool ، The LA Times ، The Financial Times و The Independent نویسندگی کرده است. آنا جیمز در سال ۲۰۱۶ برنده نمایشگاه کتاب لندن شد. 

بخشی از کتاب تیلی و کتاب گردی

«فروشگاه پنج‌طبقه داشت و هر طبقه شامل کنج‌ها و اتاقک‌ها، مبل‌ها و صندلی‌های دسته‌دار راحت و هزارتویی از قفسه‌های کتابی بود که در جهت‌های مختلف قرار داشتند. راه‌پلهٔ مارپیچی کنار یکی از دیوارها قرار داشت و نردبان چوبی رنگ‌شده‌ای به تمام گوشه‌وکنارهای دسترسی‌ناپذیر دسترسی داشت. پنجره‌های بلند و قوس‌دار باعث شده بود آنجا کمی شبیه کلیسا به‌نظر برسد، مخصوصاً وقتی نور آفتاب به داخل می‌تابید و ذرات گردوغبار در هوا به رقص درمی‌آمدند. وقتی هوا خوب بود خورشید با کف‌پوش و گربهٔ کتاب‌فروشی که اسمش آلیس بود (به‌خاطر ذات کنجکاوش این اسم را برایش انتخاب کرده بودند) یکی می‌شد. اغلب می‌شد آلیس را در گرم‌ترین نقطه درحال چرت‌زدن پیدا کرد. در طول تابستان، شومینهٔ بزرگی که پشت دخل فروشگاه قرار داشت پر از گل‌های تازه بود، اما با آمدن ماه اُکتبر همیشه آتش در آنجا شعله‌ور بود.»

«پدربزرگ با احتیاط گفت: «تیلی، مطمئن نیستم که دوست‌های صمیمی برای هر موقعیتی خوب و مناسب باشن. بعضی‌وقت‌ها کسی که باهات دوست می‌شه اون‌قدرها که انتظار داری خوب نیست. دوست‌ها باید باعث بشن بهترینِ خودت بشی نه اینکه دقیقاً شبیه خودت باشن. من مطمئنم که تو بهترین گزینهٔ یه نفر دیگه‌ای.» تیلی سعی کرد خودش را بهترین گزینه به‌عنوان دوست صمیمی واقعی تصور کند. اما وقتی واضح‌تر به خودش فکر کرد حاشیهٔ تصویری که در ذهنش بود مبهم بود؛ مثل عکسی که دورش تار شده باشد، و وقتی خودش را با شخصیت‌هایی که در کتاب‌ها با آنها آشنا شده بود مقایسه کرد کاغذ و جوهر کتاب‌ها برایش واقعی‌تر از پوست و استخوان خودش به‌نظر رسیدند. پدربزرگ ادامه داد: «اما فعلاً اگه دنبال یه دوست صمیمی پیرِ ریشوی کتاب‌فروش می‌گردی من همیشه در خدمتم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۵۱۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۳۹,۵۰۰
تومان