دانلود و خرید کتاب کفش باز (خلاصه کتاب) فیل نایت ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کفش باز (خلاصه کتاب) اثر فیل نایت

کتاب کفش باز (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب کفش باز (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب کفش باز (خلاصه کتاب) نوشتهٔ فیل نایت و ترجمه و گزیدهٔ رضا اردلان است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. این کتاب خاطرات بنیان‎‌گذار نایکی است.

درباره خلاصه‌کتاب کفش باز

با مطالعه این خلاصه کتاب می آموزید نایک، شروعی عجیب و غریب و طلوع درخشان و سریع امپراتوری یک پاپوش.

قطعا تاکنون شعار نایک را شنیده‌اید: Just Do It.

این شعاری جسورانه در سال‌های ابتدایی شرکت است. در این کتاب خواهید دید که چگونه موسس نایکی، راه خود را فدای عظمت کرد و بدون آن‌که آمادگی داشته باشد، به‌سراغ اداره‌کنندگان کسب و کار رفت تا با کمک آن‌ها راه خود را در صنعت کفش باز کند.

خواهید دید که چگونه یک تیم خلاق، متشکل از سلیقه‌ها و ویژگی‌های متفاوت را رهبری کرد، چگونه بر سر مواضع خود در دو دادخواهی بزرگ ماند و چگونه از یک رسوایی ننگین جلوگیری کرد و همه این‌ها هم‌زمان با ساخت یکی از قدرتمندترین برندهایی بود که جهان تاکنون به‌خود دیده است.

خواندن خلاصه‌کتاب کفش باز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دوست دارید داستان زندگی موسس نایکی را به صورت خلاصه بخوانید این کتاب را مطالعه کنید.

بخشی از خلاصه‌کتاب کفش باز

«کارآفرینان موفق می‌دانند که شهرت و ثروت همواره توسط موانع، اشتباهات و مشکلات، در معرض تهدید هستند.

این موضوع در مورد فیل نیز صدق می‌کرد. دو دادخواهی، کسب و کار او را تهدید می‌کرد و ممکن بود برای همیشه همه چیزی که ساخته بود را از دست بدهد.

اولین دادخواهی در سال ۱۹۷۳ و توسط اونیتسوکا مطرح شد. این شکایت خواهان رسیدگی به هزینه‌های مالی‌ای بود که بلو ریبون به‌خاطر نقض قرارداد به آن‌ها وارد کرده بود. به عقیده اونیتسوکا این نقض قرارداد زمانی اتفاق افتاد بود که بلو ریبون شروع به تولید و توزیع کفش‌های نایک در ژاپن کرده بود.

بلو ریبون نیز برای دفاع از خود، از اونیتسوکا به‌خاطر نقض قوانین علامت تجاری در آمریکا شکایت کرد. بلو ریبون قرارداد انحصاری توزیع کفش‌های دو و میدانی در آمریکا را داشت. این در حالی بود که فیل با کمک گرفتن از یک خبرچین به صورت محرمانه، متوجه شده بود که اونیتسوکا در حال برنامه‌ریزی برای جایگزین کردن یک توزیع‌کننده دیگر در آمریکاست.

با اتکا به این اطلاعات، فیل تمرکزش را بر ساخت کمپانی جدیدش معطوف کرد؛ نایک!

در آخر نتیجه پرونده دادخواهی به نفع بلو ریبون تمام شد. قاضی اعلام کرد که براساس میزان صداقت شرکا نسبت به یکدیگر قضاوت خواهد کرد. که در این پرونده بلو ریبون نسبت به شریک خود صادق‌تر بود و اونیتسوکا ملزم به پرداخت خسارات شد.

تهدید دوم

دومین خطر در سال ۱۹۷۷ اتفاق افتاد. زمانی که به نایک اعلام شد که به دولت ۲۵ میلیون دلار بدهکار است.

مشکل از جایی شروع شد که رقیبان نایک در آمریکا، کدز و کانورس با یکدیگر متحد شدند تا از یک قانون مبهم گمرکی با نام قیمت فروش آمریکا، پرده بردارند و از آن علیه نایک استفاده کنند. این قانون بیان می‌کرد که انواع خاصی از کفش‌ها هزینه‌های گمرکی بسیار بالایی را تحمیل می‌کنند. این دو شرکت ادعا می‌کردند که نایک از این قانون تخطی کرده است.

با این‌که فیل خواستار عقب‌نشینی دولت از ادعای خود بود، در نهایت توصیه یکی از مشاوران قابل اعتماد خود را پذیرفت و در حرکتی دیپلماتیک، این قائله را با ۹ میلیون دلار خاتمه داد.

فیل حس می‌کرد که اگر با دولت وارد جنگ شود و حرف خود را به کرسی بنشاند، هیچ‌گاه نخواهد توانست دوباره حسن نیت خود را ثابت کند، چیزی که احتمالا شرکت در سال‌های بعد به آن نیاز پیدا می‌کرد.»

معرفی نویسنده
عکس فیل نایت
فیل نایت

فیل نایت در ۲۴ فوریه‌ی سال ۱۹۳۸ در اورگان آمریکا به دنیا آمد. او یک خانواده‌ی پنج نفره متشکل از والدین و سه فرزند داشت. پدرش فردی شناخته‌شده در صنعت نشر بود که مجله‌ی اورگان ژورنال را منتشر می‌کرد و وضعیت مالی خیلی خوبی داشت. بنابراین طبیعی بود که فیل در دوران کودکی با مسئله‌ی ویژه‌ای دست و پنجه نرم نکرده باشد، اما فیل در تمام نوجوانی‌اش از یک موضوع گله و شکایت داشت. او عاشق ورزش (مخصوصا‌ دویدن) بود و در رشته‌های مختلف دو با اشتیاق شرکت می‌کرد. در آن زمان کفش‌های باکیفیتی برای ورزش در آمریکا تولید نمی‌شد و کفش‌های ورزشی که وجود داشت از نامرغوب‌ترین پلاستیک‌های ممکن ساخته می‌شدند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱ صفحه

حجم

۱۶٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان