دانلود و خرید کتاب فرشته باران و دیو خشکی جمال اکرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرشته باران و دیو خشکی اثر جمال اکرمی

کتاب فرشته باران و دیو خشکی

معرفی کتاب فرشته باران و دیو خشکی

کتاب فرشته باران و دیو خشکی نوشتهٔ جمال اکرمی و ویراستهٔ روشنک بهاریان نیکو است. انتشارات پیک ادبیات این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این داستان برای کودکان نوشته شده و یکی از کتاب‌های مجموعهٔ «افسانه‌هایی از ایران باستان» است.

درباره کتاب فرشته باران و دیو خشکی

در کتاب فرشته باران و دیو خشکی که با تصویرسازی‌های «راهله برخورداری» منتشر شده، «اپوش» به‌عنوان دیو بدنهاد خشکی، به فرمان اهریمن از مخفیگاه خود بیرون می‌آید و دست‌دردست باد گرم، رو به جنگل‌ها و دشت‌ها می‌تازد. گل‌ها و گیاهان از گرما پژمرده می‌شوند و درختان در آتش می‌سوزند. هرمزد به‌عنوان ایزد نگهبان جهان، فرشتهٔ باران («تیشتر») را به جنگ با اپوش می‌فرستد. ابتدا تیشتر شکست خورده و خشکی همه‌جا را فرا می‌گیرد؛ سپس هرمزد نیروی ده‌برابر به او می‌بخشد و او در ظاهر جوانی بالابلند و سپس گاوی زرین‌شاخ و سوم‌بار به‌شکل اسبی سفید و زیبا به جنگ با اپوش می‌رود تا طراوت و باران را به زمین ببخشد.

مجموعهٔ «افسانه‌هایی از ایران باستان» حاوی داستان‌هایی از اساطیر و مشاهیر ایران برای کودکان و نوجوانان است. در نگارش این مجموعه از شاهنامهٔ فردوسی، داستان‌های ایران باستان و کتاب «پژوهش در اساطیر ایران» استفاده شده است. ۶ جلد کتاب با عنوان‌های «فرشتهٔ باران و دیو خشکی»، «کوروش فرزند ماندانا»، «آرش دلاور کوهستان»، «جمشیدشاه»، «بستور»، «داریوش و بردیا» از این مجموعه به چاپ رسیده است.

خواندن کتاب فرشته باران و دیو خشکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کودکان گروه سنی «ب» و «ج» پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فرشته باران و دیو خشکی

قطره‌های درشت باران باریدن گرفت و طراوت زمین اَپوش را به تاریکی راند. آب دریا بالاتر و بالاتر آمد و جانوران زهرآگین را که بر اثر گرما پدید آمده بودند، در خود فرو برد. آن‌گاه باد تندی ورزید و ابرها را پس زد و آب ها را به انتهای جهان راند. اپوش، خشمگین‌تر از پیش، از تاریکی بیرون جست و در کنار دریای و فراخکرت فرود آمد.

- نابودت می‌کنم تیشتر! آنچه با نفس‌های داغ خود ساخته بودم، ویران کردی. حال باید آمادهٔ پیکار با من باشی!

تیشتر که پشت ابرهای انبوه پنهان شده بود، ناگهان بیرون جست و به‌صورت اسبی سفید در برابر او نمایان شد. اپوش نیز خود را به‌شکل اسبی سیاه و بی‌یال‌وگوش درآورد و به‌سوی تیشتر هجوم برد. تیشتر و اپوش سه شبانه روز زورآزمایی کردند. سرانجام تیشتر از پا درآمد و هزار گام از دریای فراخکرت دور شد و بار دیگر خشکی و تشنگی بر جهان چیره گشت. هرمزد، نگران سرنوشت زمین، نیروی در تیشتر دمید که با نیروی ده گاو و ده رود برابر بود. تیشتر، تواناتر از پیش، بار دیگر در میان انبوه ابرها دمید. ابرها بر فراز جنگل‌ها، کوه‌ها و دریاها باریدن گرفت و دانه‌های درشت تگرگ از ابرهای انبوه بر سر اپوش فرود آمد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه

حجم

۹۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان