دانلود و خرید کتاب زال و سیمرغ شادی بیضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زال و سیمرغ اثر شادی بیضایی

کتاب زال و سیمرغ

معرفی کتاب زال و سیمرغ

کتاب «زال و سیمرغ» برگردان شادی بیضایی است و پیک ادبیات آن را منتشر کرده است. کتاب زال و سیمرغ سومین جلد از مجموعۀ کامل داستان‌های شاهنامه است.

درباره کتاب زال و سیمرغ

داستان زال و سیمرغ با بازگشت سام از جشن آغاز پادشاهی منوچهر آغاز می‌شود. او هم شاد از به تخت نشستن منوچهر است هم از نزدیک‌شدن زمان تولد فرزندش. همه در انتظار فرزند سام بودند که بالاخره به دنیا می‌آید اما فریادهای شادی با دیدن نوزاد تبدیل آه از سر وحشت می‌شود. چون موهای نوزاد متولد شده مثل پیرمردان سفید بود. دادن این خبر به سام دشوارترین کار بود. بعد از یک هفته پنهان‌کردن کودک، دایه مسئولیت رساندن این خبر را می‌پذیرد. زندگی عجیب و پرفرازونشیب فرزند سام پس از باخبر شدن فرمانروای زابلستان آغاز می‌شود.

دوران بسیار قدیم که مردم هنوز خواندن و نوشتن نمی‌دانستند، سبک زندگی، اتفاقات مهم، کشفیات، جنگ‌ها و پیروز‌ی‌های قهرمانان به شکل داستان نسل به نسل منتقل می‌شد. این داستان‌ها که در حقیقت تاریخ زندگی ایرانیان محسوب می‌شد در معرض نابودی بود. حکیم ابوالقاسم فردوسی حرکت بسیار بزرگ و ارزشمندی انجام داد و تمام داستان‌ها را در قالب شعر نگاشت. نگارش این اثر شگفت‌انگیز و عظیم ۳۰ سال طول کشید اما باعث شد هم یاد قهرمانان همیشه در ذهن ایران و ایرانی باقی بماند و هم زبان شیرینی فارسی را از گزندها حفظ کند. این‌گونه است که هنوز پس از قرن‌ها داستان‌های شاهنامه از معروف‌ترین داستان‌های جهان به شمار می‌روند. دغدغۀ امروز همچنان جلوگیری از فراموش‌شدن گران‌بهاترین اثر زبان فارسی و آشناکردن هرچه بیشتر کودکان و جوانان با شاهنامه، شخصیت‌ها و داستان‌هایشان است.

انتشارات پیک ادبیات مجموعه‌ای کامل از داستان‌های شاهنامه را گردآوری و در چند جلد جداگانه هر داستان را منتشر کرده است. اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی این مجموعه همین کامل‌بودن است. این مجموعه تمام اتفاقات را از آغاز به‌صورت تمام‌وکمال و با ساده‌ترین زبان به نثر برگردانده است تا کودکان و نوجوانان را با شاهنامه آشنا و آنان را به خواندن این شاهکار تشویق کند.

خواندن کتاب زال و سیمرغ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شاهنامۀ فردوسی، کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره شادی بیضایی

شادی بیضایی،‌ نویسنده، ویراستار و شاعر ایرانی ۷ خرداد ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد. عمدۀ فعالیت‌های او در حوزۀ کودک و نوجوان بوده است. او با نوشتن یک داستان برای نشریۀ بادبادک در سال ۱۳۷۸ وارد دنیای نویسندگی شد و از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ مدیر داخلی همین نشریه بود. شادی بیضایی با نشریه‌های دیگری هم مثل «رشد کودک»، «رشد نوآموز»، «دوچرخه»، «سه‌چرخه» و «کیهان بچه‌ها» همکاری داشته است. اولین کتاب او «ستاره و بابابزرگ» نام دارد که در سال۱۳۸۰ منتشر شد. بیضایی کتاب‌های متعددی برای کودکان و نوجوانان نگاشته است. از آثار دیگر او می‌توان به «بشنو و بگو، شهر ما، رفت‌وآمد در شهر، گیاهان: شناخت محیط طبیعی، من، خانواده، خانه، شغل‌ها، حیوانات، فصل‌ها، شکل‌ها و رنگ‌ها، اندازه‌ها، کتاب کودکی تو، عددها، سلامتی و بهداشت، خندهٔ ملوس، شغل‌های شهر قصه، این‌جا و آن جا، دومین کتاب کودکی تو، زال و رودابه، نخستین نبرد رستم، مروارید، خال‌خالی و سایه‌اش، آشنایی با رنگ‌ها، کتاب آموزش شمارش، تابستانه» اشاره کرد.

بخشی از کتاب زال و سیمرغ

«اینک او در شبستان بود. در برابر فرزند. با دیدن نوزاد پای نیرومندش سست شد و در کنار گهواره به‌زانو درآمد. سخن دایه راست بود. سام گریست: خوابی در کار میست. باور نمی‌کنم. خوابی در کار نیست و بیداری از تلخ‌ترین کابوس‌ها تلخ‌تر است. پروردگارا چگونه دلم نرم شود آن گاه دل سرنوشت از سنگ است؟ سام جز موی سپید نوزاد نمی‌دید. دلش سیاه شده بود و توفانی خشمگین همۀ قاصدک‌های خوش‌خبر را از آسمان رانده بود. می‌لرزید و چون شکاری زخم‌خورده به خو می‌پیچید. پروردگارا مرا ببخش اگر ندانسته گناهی کرده‌ام! می‌ترسم. می‌ترسم که غریب و آشنا به‌خاطر فرزند سپیدمو، تیرباران سرزنشم سازند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۳ صفحه

حجم

۵۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۳ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان