دانلود و خرید کتاب افزایش سخت رویی به کمک مهارت های ارتباطی حمیده السادات سیاه پوشها
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افزایش سخت رویی به کمک مهارت های ارتباطی اثر حمیده السادات سیاه پوشها

کتاب افزایش سخت رویی به کمک مهارت های ارتباطی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب افزایش سخت رویی به کمک مهارت های ارتباطی

کتاب افزایش سخت رویی به کمک مهارت های ارتباطی نوشتۀ حمیده السادات سیاه پوشها است. این کتاب را انتشارات هورین منتشر کرده است.

درباره کتاب افزایش سخت رویی به کمک مهارت های ارتباطی

طلاق یک حقیقت زندگی مدرن و نتیجهٔ عدم حل‌شدن مسائل زناشویی یا عدم حل‌شدن قانونی و رسمی این مشکلات است. طلاق دست‌کم بر سه حوزهٔ مهم زندگی افراد تأثیر دارد که عبارتند از بهزیستی جسمانی و هیجانی و روان‌شناختی، تغییرات اقتصادی و درآمد و حفاظت از فرزند و مشکلات حمایتی. طلاق یک پدیدهٔ استرس‌زا است و آسیب‌پذیری افراد را به مشکلات جسمانی و روان‌شناختی دوبرابر خواهد کرد. در یک پژوهش با عنوان «اثرات روان‌شناختی طلاق» این طور گزارش کرده‌اند که زنان مطلقه و بیوه از اضطراب و افسردگی بیشتری رنج می‌برند و نمرات الگوی شخصیت خودآزار، وابسته و منفی‌گرا و روان‌رنجورخویی در بین آن‌ها بیشتر مشاهده می‌شود. یکی دیگر از متغیرهای مورد بررسی در این پژوهش سخت‌رویی زنان مطلقه است. اصطلاح سخت‌رویی درمورد افرادی به کار برده می‌شود که در برابر فشار روانی مقاوم‌تر و نسبت به سایر افراد کمتر مستعد بیماری هستند. این افراد معمولاً بر زندگی خود، کنترل بیشتری احساس می‌کنند، نسبت به آنچه انجام می‌دهند تعلق خاطر بیشتری دارند و در قبال عقاید و تغییرات جدید پذیرا هستند؛ بنابراین، سخت‌رویی نگرش درونی خاصی را به وجود می‌آورد که شیوهٔ رویارویی افراد با مسائل زندگی را تحت‌تأثیر قرار داده و باعث می‌شود تا فرد عوامل تنش‌زا را به‌صورت واقع‌بینانه و با بلندنظری موردتوجه قرار دهد. ناراحتی‌های روان‌شناختی از قبیل افسردگی، احساس گناه، احساس یأس، سرخوردگی و از دست‌رفتن اعتمادبه‌نفس از علائم شایع در بین زنان مطلقه است. این حجم از سرخوردگی و از دست‌دادن عزت‌نفس، باعث گوشه‌گیری و کناررفتن از فعالیت‌ها و روابط اجتماعی می‌شود. این امر، سلامت روانی فرد و رضایت از زندگی را به خطر می‌اندازد. کتاب افزایش سخت رویی به کمک مهارت های ارتباطی به این موضوع پرداخته است.

خواندن کتاب افزایش سخت رویی به کمک مهارت های ارتباطی را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

خواندن این کتاب به افرادی که در شرف طلاق هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب افزایش سخت رویی به کمک مهارت های ارتباطی

«طلاق

نهاد خانواده به‌عنوان بنیادی‌ترین و اصلی‌ترین نهاد اجتماعی بشمار می‌رود و این در حالی است که آمارها بیانگر آن هستند که نرخ طلاق در جوامع به طور فزاینده‌ای روبه‌افزایش است. طلاق در گذشته نه‌چندان دور کاملاً تنگ آور تلقی می‌شد؛ اما امروزه طلاق، نه‌تنها یک رسوایی خانوادگی، نیست؛ بلکه به‌عنوان امری کاملاً عادی پذیرفته شده است. امروزه طلاق به مقدار فراوانی به‌عنوان یک اپیدمی تهدیدکننده مفهوم‌بندی می‌شود که آسیب فردی و هم گسیختگی وسیع اجتماعی خانوادگی و ارزش‌های مرتبط با آن و از سوی دیگر، برای افرادی که با نارضایتی زندگی می‌کنند و مورد سوءاستفاده در زندگی زناشویی قرار می‌گیرند، طلاق فرصت مثبتی را فراهم می‌کند تا به یک رابطه بی کارکرد خاتمه دهند (ساندفیلد، ۲۰۰۶).

طلاق در لغت به معنی گشودن گره و رهاکردن و در اصطلاح، شرع، مفهوم فسخ قرارداد ازدواج و یا پاره نمودن پیوند زناشویی است صفایی (۱۳۹۲) وقتی زوجین هنوز در قید حیات بوده و چنانچه یکی از آنها و یا هر دوی آنها مایل به خاتمه زندگی مشترک و گسستن پیوند زناشویی‌شان باشند، طلاق صورت می‌گیرد. در واقع می‌توان گفت طلاق، انحلال ازدواج رسمی و عملی اختیاری و انتخابی توسط حداقل یکی از زوجین است (برنشتاین و برنشتاین؛ ترجمه بهرامی، ۱۳۸۷).

علل و عوامل طلاق

عوامل مختلفی زمینه‌ساز تعارضات زناشویی هستند که از جمله آنها می‌توان از مسائل مالی، اشتغال قدرت تصمیم‌گیری و تقسیم کار اوقات فراغت رابطه، جنسی، فرزند، خانواده و دوستان جهت‌گیری مذهبی ارتباطات و ویژگی‌های شخصیتی نام برد (سعیدیان، ۱۳۹۲) و هزاران عامل می‌تواند در تصمیم به جدایی و طلاق زوجین تأثیر بگذارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۹۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۴۶,۵۰۰
تومان