دانلود و خرید کتاب تئوری جدید ایده ها پراتیک گورها ترجمه فرشید فرزانگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تئوری جدید ایده ها اثر پراتیک گورها

کتاب تئوری جدید ایده ها

معرفی کتاب تئوری جدید ایده ها

کتاب تئوری جدید ایده‌ ها نوشتۀ پراتیک گورها و جیسن پاتس و ترجمۀ فرشید فرزانگان و حاصل ویراستاری سمیرا معماری نمین است. این کتاب را انتشارات دیده بان قلم فرتاک منتشر کرده است.

درباره کتاب تئوری جدید ایده‌ ها

کتاب تئوری جدید ایده‌ ها (خلاقیت و نوآوری) کتابی دقیق و روان است که مورد استفادهٔ طیف وسیعی از مشاغل خواهد بود. در این کتاب مسیر ایده‌پردازی به‌شکلی جامع بررسی شده است. خوانندهٔ کتاب در مواجهه با این اثر، با ابعاد مختلف خلاقیت در ایده‌پردازی آشنا می‌شود.

خواندن کتاب تئوری جدید ایده‌ ها به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای مدیران کسب‌وکار و یا دانشجویان رشته‌های مدیریت کاربردی و مفید است.

بخشی از کتاب تئوری جدید ایده‌ ها

«۱-۱. انتقال ایده‌ها

احتمالاً امروزه، بیش از شش تا هفت هزار زبان وجود دارد. اختلاف در شمارش تعداد دقیق و واقعی زبان‌ها را با دو دلیل بسیار خوب می‌توان درک کرد. ابتدا اینکه بسیاری از زبان‌ها، سنت نوشته‌شده ندارند و جمعیت کوچکی به این زبان صحبت می‌کنند، اغلب تعداد کمی هستند که به زبان مادری صحبت کرده و در مکان‌های دور زندگی می‌کنند. وقتی این زبان‌ها منقرض می‌شوند، احتمالاً بدون هیچ‌گونه اثری از میان می‌روند. با وجود تلاش‌های شایان توجه زبان‌شناسان که برای دیدن افرادی وقت گذاشته‌اند که با این زبان‌ها صحبت می‌کنند و از روی ناامیدی سوابق را گردآوری می‌کنند، بسیاری از زبان‌ها بدون باقی‌گذاشتن کوچک‌ترین اثری ناپدید می‌شوند. دوم اینکه سرعت ازمیان‌رفتن زبان‌ها بسیار زیاد است (ویلفورد ۲۰۰۷).

تخمین زده می‌شود که سالانه سی یا چهل زبان منقرض می‌شوند و افراد سنتی که به این زبان صحبت می‌کنند، ترجیح می‌دهند زبانی را یاد بگیرند که بیشتر استفاده می‌شود تا بتوانند وارد جامعه‌ای بزرگ‌تر شوند (پگل ۲۰۱۲). به‌صورت طبیعی، این میزان، یکسان نخواهد بود و بعضی از زبان‌ها فقط باتکیه‌بر حفظ یک جامعهٔ بزرگ از افرادی که به این زبان صحبت می‌کنند یا بر میزان زیادی از منابع فرهنگی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، مانع از مهاجرت این افراد می‌شوند. بااین‌وجود، گفته می‌شود که در صدسال آینده یا بیشتر، تعداد کل زبان‌های باقی‌مانده احتمالاً ده برابر کمتر می‌شود. زبان‌های باقی‌مانده، معمولاً ساده‌تر از زبان‌های قبل از خود هستند (مک ورتر ۲۰۱۵).

 مطالعهٔ این وضعیت هشداردهنده، ما را به این فکر فرومی‌برد که زبان‌ها چه نیازهایی دارند و چرا بعضی از این نیازها در گذشته به زبان‌های بیشتری در مقایسه با آینده نیاز دارند. به نظر می‌رسد که می‌توان این سؤال را از جنبه‌های دیگر نیز بررسی کرد، ازجمله اینکه زبان‌ها در علم اقتصاد چگونه به تسهیل مبادلات کمک می‌کنند، در جامعه‌شناسی چگونه زبان‌ها به‌عنوان ابزاری برای انتقال فرهنگی عمل کرده، در روان‌شناسی زبان‌ها چگونه به‌عنوان روش‌هایی برای شناخت، عمل کرده و نمونه‌هایی ازاین‌قبیل.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۲۵۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان