دانلود و خرید کتاب شیدا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیدا

کتاب شیدا

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شیدا

«شیدا» زندگی‌نامه و یادنامه آیت‌الله سید عبدالکریم کشمیری (ره)(۱۳۷۸-۱۳۰۳) است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: اما خداوند زیباترین و شیرین‌ترین حرف‌هایی را که یک عاشق می‌تواند به معشوق خود بزند و لذت‌بخش‌ترین و دلپذیرترین کارهایی را که یک عبد می‌تواند در برابر معبود خود انجام دهد، جمع کرد و نامش را نماز گذاشت. و نماز مستقیم‌ترین و بی‌پرده‌ترین رابطۀ انسان با خدا شد و خوشا به حال کسی که بندۀ عاشق خداست و خوشا به حال آیت‌الله کشمیری که از آن‌ها است. حاج صاحب عضدالله می‌گوید: «ایشان وقتی نماز می‌خواندند، یک چیزهایی می‌دیدم که خیلی تعجب می‌کردم، نمازشان برای من دلچسب بود مثلاً یک وقتی حمد می‌خواندند، خیلی معطل می‌کردند و طول می‌دادند، بعضی وقت‌ها سجده‌هاشان طولانی می‌شد. یک روز از ایشان علت آن را پرسیدم، فرمودند: این‌ها یک چیزهای غیبی است، نمی‌توانم بگویم.» و سید محمود کشمیری در شرح احوالات پدر می‌گوید: «نمازش در خانه، مناجاتی بود، مخصوصاً در قنوت که شاید نیم‌ساعت طول می‌کشید، حرف می‌زد و این تازه مربوط به اوایلش بود، من از نمازهایی که می‌خواند لذت می‌بردم. یک طوری صحبت می‌کرد که واقعاً دلچسب بود و من با اینکه در این عوالم نبودم لذت می‌بردم.» آری، سیر در عرش دیدنی است. حتی برای کسی که آن را درک نکند و برای کسی که خود سیر می‌کند این نماز همه وجود و هستی است! هنگامی که از همسرشان در مورد نمازهای ایشان سؤال می‌کنیم، پاسخ می‌دهد: «او آن‌چنان جذب نماز می‌شد که انگار داشت خدا را می‌دید. نمازهای بسیار طولانی و باحضور می‌خواند.» و می‌گویند: «نمازشان خیلی نماز باتوجهی بود. مکرراً دیده می‌شد چهرۀ ایشان بعد از نماز دگرگون شده، یعنی حال پیدا می‌کرد، و بعد از نماز می‌نشست و حرف می‌زد.»

نظرات کاربران

محمد
۱۳۹۹/۰۱/۰۵

سلام کتاب فوق العاده خواندنی، این کتاب انسان را نورانی می‌کند و انسان را به تفکر می‌نشاند. و از همه مهمتر محرک و مشوق بسیار خوبی برای سیر الی الله است. خلاصه اگر طالب باشید گنج هایی در این کتاب نهان است

- بیشتر
شیدا
۱۳۹۸/۰۵/۲۴

سخنان بسیار آموزنده از یک عارف واقعی.

گمنام
۱۳۹۹/۰۶/۱۲

عالی خدایا ما رو اولیاء ات محشور کن چه مردانی بودند چه مقاماتی داشتند و چه غریبانه زندگی کردند

محمدحسین
۱۴۰۰/۰۲/۲۵

توحید و ولایت در توحید رو بخوبی بیان کردند، در کل کتاب سازنده‌ای بود و انسان رو به فطرتش ارجاع میداد.

amir ataei
۱۴۰۱/۱۰/۰۳

عالی بود رضوان الله تعالی علیه مطالعه این دست کتاب‌ها انسان رو در مسیر رشد و اصلاح قرار خواهد داد. اینکه حسرت بخوریم بر امتیازات و تلاش‌های علما بر کسب مقامات عالیه و قرب خدا،در چنین شرائطی از نیازهای حقیقی است.

مرا به نام مادرم بخوان
۱۳۹۹/۰۶/۲۰

کتاب خوبی بود

ـحافیـ
۱۴۰۲/۱۰/۲۶

مرا به نجف ببرید درد هایم خوب میشود :))

MKS
۱۴۰۱/۰۱/۰۱

خیلی خواندنیه، همین

حسین
۱۴۰۰/۰۴/۲۶

متن کتاب نشان از چیره دستی نویسنده در نوشتن داره به خصوص که قطعه شعر هایی مناسب با موضوع آورده که به جدابیت نوشته و فهم اون کمک می کنه.

نورا
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

کتاب بسیار سنگینی است ایکاش روان تر نوشته میشد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲۱)
چه بسیار افراد ساده‌لوح و کم‌ظرفیتی که با چند شب نمازشب خواندن و چند دقیقه سجده و عبادت و گریه و یاد گرفتن الفاظی چند، همراه با تعریف و تمجید اطرافیان، تمام گذشته‌شان را به فراموشی می‌سپارند و خود را در مراتبی از معنویت و عرفان و بلکه در اوج می‌بینند و فکر می‌کنند که به وصال نائل شده و طی طریق کرده‌اند و آن وقت با احساس پیغمبر دیگران بودن، با احساس تافتۀ جدا بافته بودن هم خود دچار توهم می‌شوند و هم دیگران را دچار چنین توهماتی می‌کنند
عشق کتاب
انسان برای اینکه موقع نماز متوجه باشد و از مشغولیات روزمره دور شود، مستحب است که قبل از نماز کمی بنشیند و فکر کند که در مقابل یک بی‌نهایت، یک کریم، یک عزیز، یک غفور، یک رحیم، یک جواد، یک واحد، یک وتر، یک احد و یک صمد نماز می‌خواند.
عشق کتاب
مانعی بدتر ز پندار کمال نیست در راه کمال ای ذو دلال
عشق کتاب
این توهمات ابتدا غیر اختیاری شروع می‌شوند یعنی هم موقعیت معنوی فرد و هم تعریف دیگران این توهم را در او به وجود می‌آورد که او کسی است که می‌تواند به تشرف و ملاقات حضرت برسد. ولی بعد از آن در اثر ادامۀ این احوالات تبدیل به توهمات اختیاری می‌شود.
عشق کتاب
مقصد و مراد آدمی‌ هر چقدر بزرگ‌تر و بالاتر باشد، انسان باید برای به دست آوردنش بیشتر از خود مایه بگذارد و استقامت به خرج بدهد، حال اگر مقصد و مراد آدمی‌ محبوبی باشد که به او نیازی نداشته و خود فرموده باشد الله الصمد، و اگر مثل او نیز کسی نباشد چنان که فرمود: و لم یکن له کفواً احد، برای به ‌دست آوردن این مطلوب اعلی چقدر باید همت داشت و استقامت ورزید؟!
عشق کتاب
کافی است روزی یک قدم به طرف خدا برداری و یک قدم از خود دور شوی تا او ده قدم به طرف تو بیاید. و البته هرچقدر شوقت بیشتر باشد اشتیاق خدا و نزدیکی‌اش به تو بیشتر است.
erfan
از او می‌پرسند در زمان غیبت کبری آیا امکان تشرف وجود دارد؟! او جواب می‌دهد: «بله، امام‌زمان پاک و طاهر است. باید پاک شوید، طاهر شوید تا سنخیت پیدا شود.»
عشق کتاب
هرچه در این راه نشانت دهند گر نستانی به از آنت دهند
mohsen
آن‌ که اهل خدا شد دیگر به رضایت خود نمی‌اندیشد. تنها یک طلب، یک طمع و یک هدف دارد، آن هم جلب رضایت معشوق است اما انسانی که طمع به کرامات و مقامات دارد به دنبال رضایت خود می‌گردد و در واقع اعمال پست و بی‌ارزش دنیایی خود را مخلوط به انواع شرک‌ها تحویل خدا می‌دهد و چیزی بالاتر و بهتر از آن را از خدا طلب می‌کند، عبادتی سودمندانه و تاجرانه!
عشق کتاب
ما بارها و بارها این را تجربه کرده‌ایم که گناهان در زمانی اتفاق می‌افتند که یاد خدا فراموشمان شده باشد و غفلت به سراغمان آمده باشد.
عشق کتاب

حجم

۳۰۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۳۰۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان