دانلود و خرید کتاب مدل های مو در گذر پنج هزار سال ریچارد کرسن ترجمه پروین لطفی نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدل های مو در گذر پنج هزار سال اثر ریچارد کرسن

کتاب مدل های مو در گذر پنج هزار سال

نویسنده:ریچارد کرسن
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مدل های مو در گذر پنج هزار سال

کتاب مدل‌های مو در گذر پنج هزار سال نوشتۀ ریچارد کرسن با ترجمۀ پروین لطفی‌نژاد و ویرایش پرویز جلالیان شیرین در انتشارات شباهنگ به چاپ رسیده است. این کتاب مصور، پژوهشی دربارۀ سبک‌های مختلف مو میان مردمان تمدن‌های مختلف، از یونان باستان تا قرن بیستم میلادی است و بازۀ تاریخی ۵هزارساله را در بر می‌گیرد.

درباره کتاب مدل‌های مو در گذر پنج هزار سال

کتاب مدل‌های مو در گذر پنج هزار سال حاصل سال‌ها تحقیق ریچارد کرسن، نویسندۀ آن در موضوع مدل‌های مختلف مو در دوره‌های مختلف تاریخی است و طرح‌ها و تصاویر فراوانی از سبک‌های مختلف موی مردمان در تمدن‌های مختلف دارد. این کتاب مصور و در مورد انواع مدل‌های مو، از ۳ مؤلفه تشکیل شده است: تصاویر، اطلاعات تصاویر، توضیحات جداگانه در هر فصل که شامل اطلاعاتی دربارۀ توسعۀ سبک‌ها است و به جزئیات آرایش مو و دلایل رواج پیدا کردن سبک‌های مختلف آرایش در هر قرن پرداخته شده است.

 کتاب مدل‌های مو در گذر پنج هزار سال در ۱۴ فصل تدوین شده است. فصل اول آن چرخۀ مد را توضیح داده است. فصل دوم تمدن‌های باستانی، فصل سوم یونانیان باستان، فصل چهارم رومیان باستان و فصل پنجم قرون وسطا را بررسی کرده است. فصل ششم تا هفتم قرون پانزدهم تا هفدهم را شامل می‌شود و فصل نهم تا چهاردهم، قرون هجدهم تا بیستم را به تفکیک زن و مرد بررسی کرده است. این کتاب ۱۷۹ تصویر و ۱۳۶ شکل دارد که فهرست تفصیلی آن‌ها در ابتدای کتاب درج شده است.

خواندن کتاب مدل‌های مو در گذر پنج هزار سال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به مورخان و پژوهشگران تاریخ هنر، طراحان مو در صحنۀ تئاتر و سینما و نیز هنرمندان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدل‌های مو در گذر پنج هزار سال

«بروز تغییرات شدید و زیاد در دنیای مد (که به‌ندرت قادر به بازتاب تمایلات فکری تعداد اندکی از افراد با نفوذ جامعه باشد)، و هیپ کجا نمی‌تواند به اندازه‌ی نحوه‌ی آرایش مو باشد. در هر نوع مد، افرادی رهبر و افرادی دیگر پیرو هستند. رهبران مد عبارتند ار درباریان، نخبگان اجتماعی، و اخیراً، ستارگان سینما و آرایشگران معروف. کلیسا و قانون‌گذاران در دوران گذشته به‌شدت تلاش کرده‌اند بر روی نوع مدل‌ها تأثیر بگذارند و در این راه از تهدید، اعلام رسمی و همچنین قوانین استفاده کرده اند، اما به ندرت شاهد بودیم در این خصوص موفقیتی به دست آورده باشند. درست است که کلیسا بر نحوه‌ی تراشیدن ریش افراد تأثیر داشته است (و در دورانی دیگر، افراد از روی هوس مجدداً ریش می‌گذاشتند) و قانون نهایتاً مجبور شد از افرادی که به مو پودر می‌زدند، مالیات دریافت نماید، امّا در اصل مد از سالی به سال دیگر در جریان بوده و از قرنی به قرن دیگر منتقل شده و نشان‌دهنده‌ی حال و هوا، رسوم، باورهای مذهبی، تصادفات، سلیقه‌ی شخصی افراد قدرتمند یا قوه تخیل بی‌حد افراد علاقه‌مند و یا در برخی موارد، فشار آرایشگران بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۲۰ صفحه

حجم

۶۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۲۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان