دانلود و خرید کتاب گردشگری تبریز مریم اصغری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گردشگری تبریز اثر مریم اصغری

کتاب گردشگری تبریز

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گردشگری تبریز

کتاب «گردشگری تبریز» نوشتۀ مریم اصغری و محسن کلانتری است و انتشارات آذرکلک آن را منتشر کرده است. کتاب گردشگری تبریز به معرفی کلان‌شهر تبریز و بررسی فرصت‌ها، چالش‌ها و راهبردهای توسعه در زمینۀ گردشگری شهری می‌پردازد. 

درباره کتاب گردشگری تبریز

امروزه گردشگری یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری و نیل به توسعه برای افزایش درآمد، اشتغال‌زای و فقرزدایی در بسیاری از کشورها محسوب می‌شود چرا که موجب جذب سرمایه‌های خصوصی و تجدید زیرساخت‌های شهری، کسب درآمدهای ارزی و متعادل‌سازی توزیع درآمد می‌شود.

گردشگری برای شهرها مخصوصاً کلان‌شهرها فرصت بزرگ اقتصادی،‌اجتماعی و فرهنگی است و مهم‌ترین و کامل‌ترین فعالیت‌های انسانی را در بر می‌گیرد و یکی از راهکارهای مهم برای رسیدن به توسعۀ پایدار شهری به‌حساب می‌آید بنابراین معمولاً مدیران شهری در تلاش هستند که شهر خود را معرفی کنند تا شهر و شهروندان بتوانند از مزایای گردشگری بهره‌مند شوند. 

تبریز یکی از کلان‌شهرهای مهم شمال غرب کشور است. باتوجه‌به اهمیتی که گردشگری شهری در ایران دارد و همچنین نقش آن در توسعه و رشد شهرها، تبریز می‌تواند نقش مهمی در توسعۀ گردشگری داشته باشد. کتاب گردشگری تبریز، فرصت‌ها، چالش‌ها و راهبردهای توسعۀ گردشگری شهر تبریز را مطالعه و بررسی کرده است. کتاب گردشگری تبریز شامل ۴ فصل می‌شود. در فصل اول اهمیت و ضرورت توسعۀ گردشگری در شهر تبریز بیان می شود. فصل دوم به تبیین ویژگی‌های جغرافیایی،‌کالبدی، جمعیتی،‌اقتصادی و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری تبریز و تجهیزات و امکانات مربوط به گردشگری می‌پردازد. در فصل سوم ضعف و قوت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای گردشگری تحلیل و بررسی می‌شود و در نهایت فصل چهارم نتیجه گیری از تمام یافته‌ها است. 

خواندن کتاب گردشگری تبریز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به گردشگری و همچنین کسانی که قصد دارند با شهرهای مهم ایران مثل تبریز آشنا شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گردشگری تبریز

«ایران یکی از هفت‌ کشور تمدن‌ساز بشری است. شهرهای ایران از گذشته تا امروز محل مراجعۀ گردشگران بسیاری بوده است که برای سیاحت،‌ تجارت و بازرگانی به این سرزمین کهن پا نهاده‌اند. بخش مهمی از جادۀ ابریشم در ایران قرار گرفته است. ایران بیش از یک میلیون و دویست هزار اثر تاریخی و فرهنگی غیرمنقول در خود جای‌داده است و از نظر داشتن آثار تاریخی، جزو ده کشور نخست دنیاست. ایران شش اثر ثبت شده در سازمان یونسکو دارد و یکی از کشورهای با توان بالا برای جذب گردشگر است. تخت‌جمشید،‌ چغازنبیل،‌ تخت سلیمان،‌میدان نقش‌جهان، پاسارگاد و ارگ تخریب‌شدۀ بم از مهم‌ترین جاذبه‌های جهانی ما است (خبرگزاری اقتصادی ایران، ۱۳۸۸) بااین‌وجود آهنگ رشد بسیار بالای شهرها که از فرایندهای در حال تکوین و گریزناپذیر در ایران محسوب می‌شود، با روند توسعۀ گردشگری در ایران هماهنگ نیست.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۳۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان