دانلود رایگان کتاب تفسیر نمونه (جلد سوم) ناصر مکارم شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفسیر نمونه (جلد سوم) اثر ناصر مکارم شیرازی

کتاب تفسیر نمونه (جلد سوم)

معرفی کتاب تفسیر نمونه (جلد سوم)

«تفسیر نمونه» یک مجموعه تفسیر قرآن کریم زیر نظر آیة‌اللّه العظمی ناصر مکارم شیرازی است. جلد سوم از این کتاب تفسیر، به تفسیر آل عمران از آیه ۹۲ ـ ۲۰۰ و نساء از آیه ۱ ـ ۷۰ می‌پردازد.

نظرات کاربران

ستاره
۱۳۹۹/۰۵/۰۵

سلام خدابه آقای مکارم طول عمر دهد که کتاب‌های خود را رایگان قرار می دهد

سید
۱۴۰۲/۰۵/۰۸

من با خوندن تفسیر نمونه شدیدا به قرآن خوندن علاقه مند شدم بسیار روان و عالیه این تفسیر خدا خیر بده آیت الله مکارم رو

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
از پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله چنین نقل شده: «یک فرد گنهکار، در میان مردم همانند کسی است که با جمعی سوار کشتی شود، و به هنگامی که در وسط دریا قرار گیرد کلنگی برداشته و به سوراخ کردن موضعی که در آن نشسته است بپردازد، و هر گاه به او اعتراض کنند، در جواب بگوید: من در سهم خود تصرف می‌کنم!. اگر دیگران او را از این عمل خطرناک باز ندارند، طولی نمی‌کشد که آب دریا به داخل کشتی نفوذ کرده و یکباره همگی در دریا غرق می‌شوند» .
خامنه ای رهبرم💗
جالب توجه این که: ذکر این نعمت با جمله: لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ: «خداوند بر مؤمنان منت گذارد» شروع شده است که شاید در بدو نظر تصور شود نا زیبا است. ولی هنگامی که به ریشه اصلی لغت «منّت» باز می‌گردیم مطلب کاملاً روشن می‌شود. توضیح این که: همان طور که «راغب» در کتاب «مفردات» می‌گوید: این کلمه در اصل از «مَنّ» به معنی سنگ‌هائی است که با آن وزن می‌کنند، به همین دلیل هر نعمت سنگین و گران‌بهائی را «منّت» می‌گویند، که اگر جنبه عملی داشته باشد یعنی کسی عملاً نعمت بزرگی به دیگری بدهد کاملاً زیبا و ارزنده است. و اما اگر کسی کار کوچک خود را با سخن، بزرگ کند و به رخ افراد بکشد، کاری است بسیار زشت. بنابراین، منّتی که نکوهیده است به معنی بزرگ شمردن نعمت‌ها در گفتار است، اما منّتی که زیبنده است همان بخشیدن نعمت‌های بزرگ است. خداوند در آیه فوق می‌فرماید: پروردگار بر مؤمنان منت گذارد یعنی نعمت بزرگی عملاً در اختیار آنها نهاد.
«نشانه منافق سه چیز است: دروغگوئی، پیمان‌شکنی، و خیانت در امانت» .
Anahita Jafarzadeh
تکبر آن است که انسان در مقابل حق، خاضع نباشد و خود را بالاتر از مردم بداند و آنها را تحقیر کند (و از ادای حقوق آنها سرباز زند)».
Anahita Jafarzadeh
«باید امر به معروف و نهی از منکر کنید و گر نه خداوند ستمگری را بر شما مسلط می‌کند که نه به پیران احترام می‌گذارد، و نه به خردسالان رحم می‌کند. نیکان و صالحان شما دعا می‌کنند ولی مستجاب نمی‌شود و از خداوند یاری می‌طلبند اما خدا به آنها کمک نمی‌کند و حتی توبه می‌کنند و خدا از گناهانشان در نمی‌گذرد»
فاطمه
از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که در تفسیر «حق تقوا» فرمودند: أَنْ یطاعَ فَلایعْصی وَ یذْکرَ فَلاینْسی وَ یشْکرَ فَلایکفَرَ: «حق تقوا و پرهیزگاری این است که پیوسته اطاعت فرمان او کنی، و هیچ گاه معصیت ننمائی، همواره به یاد او باشی، و او را فراموش نکنی، و در برابر نعمت‌های او شکرگذار باشی و کفران نعمت او ننمائی»
خامنه ای رهبرم💗
در دو آیه اول که روی سخن با یهود است به صورت خطاب با واسطه است؛ زیرا به پیامبر دستور می‌دهد که این مطالب را به آنها بگوید، لذا با کلمه «قل» (بگو) شروع شده است. اما در دو آیه اخیر که روی سخن به مؤمنان است، خطاب بدون واسطه صورت گرفته، و بدون کلمه «قل» شروع شده است، و این نشانه نهایت لطف و توجه خاص خداوند به بندگان با ایمان است.
خامنه ای رهبرم💗
شما همه از یک پدر و مادرید و در حقیقت تمام فرزندان آدم خویشاوندان یکدیگرند و این پیوند و ارتباط ایجاب می‌کند که شما نسبت به همه انسان‌ها از هر نژاد و هر قبیله‌ای همانند بستگان فامیلی خود محبت بورزید.
Anahita Jafarzadeh
وَ اِذا قُرِءَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا لَعَلَّکمْ تُرْحَمُونَ: «هنگامی که قرآن خوانده می‌شود، گوش فرا دهید و خاموش باشید شاید مشمول رحمت شوید» .
Anahita Jafarzadeh
از مؤمن، تعبیر به «طَیب» (پاکیزه) شده است و می‌دانیم پاکیزه، چیزی است که بر همان آفرینش نخست باقی بماند، و اشیاء خارجی و بیگانه، آن را «خبیث و ناپاک» نسازد، آب پاکیزه، جامه پاکیزه و مانند آن، چیزی است که عوامل آلوده خارجی به آن نرسیده باشد و از این استفاده می‌شود که ایمان داشتن، فطرت و آفرینش نخستین انسان است.
Anahita Jafarzadeh

حجم

۴۵۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۶۷۰ صفحه

حجم

۴۵۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۶۷۰ صفحه

قیمت:
رایگان