دانلود و خرید کتاب فلسفه شکسپیر کالین مک گین ترجمه کیهان بهمنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه شکسپیر اثر کالین مک گین

کتاب فلسفه شکسپیر

نویسنده:کالین مک گین
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فلسفه شکسپیر

کتاب فلسفه شکسپیر نوشتۀ کالین مک گین با ترجمۀ کیهان بهمنی در انتشارات سیب سرخ به چاپ رسیده است. موضوع این کتاب، بررسی فلسفی آثار شکسپیر و کشف معنا در پس نمایشنامه‌های او است.

درباره کتاب فلسفه شکسپیر

کتاب فلسفه شکسپیر، بررسی فلسفی آثار این نویسنده است. ویلیام شکسپیر از شاعران و نمایشنامه‌نویسان مشهور انگلیسی است که در ۱۵۶۴ در استراتفورد به دنیا آمد. او را شاعر ملی انگلستان دانسته و بالاترین نشان ملی انگلستان، «سخن سرای ایون» را به وی اهدا کرده‌اند. شکسپیر با ۳۹ نمایشنامه، ۱۵۴ غزلواره و دو قصیده، از نویسندگان پرکار قرن هفدهم بود و بسیاری او را بزرگ‌ترین نمایش‌نامه‌نویس تاریخ می‌دانند. ویلیام شکسپیر تنها نویسنده‌ای است که کتاب‌هایش به تمام زبان‌های دنیا ترجمه شده‌اند. نمایشنامه‌‌‌‌‌‌‌‌های شکسپیر به دو دستۀ تراژدی و کمدی تقسیم می‌شوند. او در هر دو سبک خبره بوده و تبحر خاصی داشته است. از تراژدی‌های پرطرفدار شکسپیر می‌توان هملت، اتللو، مکبث و از کمدی‌‌‌‌‌‌‌های پرطرفدار او می‌توان به شب دوازدهم، کمدی اشتباهات، رویای شب نیمه تابستان را اشاره برد. ویلیام شکسپیر بیشتر آثار خود را بین سال‌های ۱۵۸۹ تا ۱۶۱۳ نوشت. او در قرن شانزدهم و هفدهم زندگی می‌کرد، به زبان انگلیسی باستان حرف می‌زد که با زبان انگلیسی امروز بسیار متفاوت بود و برای همین خواندن کتاب‌های او به زبان اصلی بسیار سخت است؛ اما آنقدر مهم هستند که در طول چند سال به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند و نسخۀ زبان انگلیسی آن نیز آسان‌تر شده است. ویلیام شکسپیر نقش اصلی و بسیار مهمی در ادبیات انگلستان داشته و او را هم‌تراز با فردوسی در شعر فارسی و هومر در شعر لاتین دانسته‌اند.

کالین مک گین در کتاب فلسفه شکسپیر، از منظری کاملاً فلسفی به آثار شکسپیر پرداخته است. در کنار عقاید فلسفی نهفته در آثار شکسپیر، موضوعاتی چون شخصیت‌ها، تاریخ و شاعرانگی او نیز از نظر دور نمانده است.

بررسی نظام‌مند درونمایه‌های فلسفی پنهان در نمایشنامه‌های شکسپیر، موضوع اصلی این کتاب است؛ درونمایه‌های انتزاعی و کلی. از جملۀ این درونمایه‌ها می‌توان به شک‌گرایی و احتمال وجود نقصان در دانش بشری، ماهیت خود و هویت شخصی، درک علیت، وجود و ماهیت شر، قدرت سازندگی زبان است. به‌زعم نویسنده، این درونمایه‌ها در تاروپود آثار شکسپیر تنیده شده‌اند. کالین مک گین این کتاب را در مقام فیلسوف علاقه‌مند به آثار شکسپیر نوشته است نه محقق حرفه‌ای شکسپیرشناس علاقه‌مند به فلسفه.

درونمایه‌های اصلی، رویای نیمه‌ شب تابستان، هملت، اتللو، مکبث، شاه لیر، طوفان، شکسپیر و جنسیت، شکسپیر و روانشناسی، شکسپیر و اخلاقیات، شکسپیر و تراژدی، نبوغ شکسپیر عنوان فصل‌های کتاب فلسفه شکسپیر هستند.

خواندن کتاب فلسفه شکسپیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران نمایشنامه، پژوهش‌‌های ادبی، پژوهش‌های فلسفی و نیز همۀ علاقه‌مندان به ویلیام شکسپیر پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۵ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۵ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۲۵۰
تومان