دانلود و خرید کتاب شعریکاتور رضا احسان‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شعریکاتور اثر رضا  احسان‌پور

کتاب شعریکاتور

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۹از ۳۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شعریکاتور

«شعریکاتور» مجموعه‌ای از نوشته‌های طنز رضا احسان‌پور(-۱۳۶۴)، طنزپرداز معاصر ایرانی است. نویسنده درباره ساختار این کتاب نوشته است: ما شاعرها! گاهی میان صحبت‌ها و گفتگوهای روزانه، جملاتی می‌گوییم که بعداً با کمی تأمل، متوجه می‌شویم آن جمله می‌تواند یک مصراع از یک شعر بشود و برایش یک بیت و بعدتر، یک شعر گفت! مثل آن کسی که جاکلیدی پیدا می‌کند و مجبور می‌شود برای اینکه جاکلیدی به کارش بیاید، یک ماشین بخرد! البته همیشه هم اینقدرها تصنعی و ساختگی نیست. گاهی آن جمله در ناخودآگاه ما شاعرها می‌ماند، جا خوش می‌کند و به وقتش می‌آید بیرون. حالا این‌ها را گفتم که بگویم، بیایید با هم تصور کنیم که خیلی از شعرها و ابیات مطرحی که از شاعران خوبمان خوانده‌ایم، حاصل همین گفتگوهای روزانه‌شان بوده است؛ در ادامه‌ی تصور کردن، بیایید موقعیت آن گفتگو را تصور کنیم. به همین منوال، ابیاتی را که در ذهنم بود، تصور کردم و نتیجه‌اش شد این کتاب! اسمش را هم گذاشتم «شعریکاتور» . در یکی از «شعریکاتور»های این کتاب می‌خوانیم: شاعر: صبح است ساقیا؛ پاشو قربونت برم. تا تو خواب بودی، من رفتم نون تازه خریدم، چایی هم دم کردم، قدح‌های دیشب را هم شستم؛ پاشو با هم دو قدح چای شیرین بزنیم. ساقی: وای مرسی! شرمنده کردی؛ چقدر تو خوبی. شاعر: خواهش می‌کنم! خوبی از خودته.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۴/۲۰

کتاب چهل و یکم برنامه مطالعه از طرح کتابخانه همگانی با آقای احسان پور در هنگام دیدن مسابقه جذاب و دیدنی قندپهلو آشنا شدم با اون لهجه شیرین و شیطنت هاشون و البته شعرها و مطالب طنز جذابی که میخوندن و بیان

- بیشتر
مستاجر
۱۳۹۸/۰۹/۲۳

23- خیلی خوب بود. لذذذذت بردم👌

"Shfar"
۱۳۹۸/۰۶/۰۵

سلام دوستان... (یه چن وقتیه زدم تو خط طنز باید کم کم بیام بیرون!) خواستم یه کتابو معرفی کنم... 😃 این کتاب ینی «شعریکاتور» شوخی با اشعار معروف در قالب نثر و یه جور گفتگوئه در واقع در قالب گفتاری! شاعر به قول

- بیشتر
♡sana.m♡
۱۳۹۸/۰۶/۰۵

عزیزان اگر از طنز نویسی خوشتون میاد حتما بخونیدش اگر اهلش نیستید خوب نخونید 😐😉

محمدرضا
۱۳۹۷/۱۲/۰۹

فقط میشه گفت تعداد کمیش جالب انگیز بود 😏 از آقای احسان پور شاید در این حد توقع نبود

نازبانو
۱۳۹۷/۰۶/۰۹

خیلی باحال بود

سپهر
۱۴۰۱/۰۱/۱۳

ایده خیلی عالی بود ولی جذابیتش پایین بود در کل خوشم نیومد

علی
۱۳۹۹/۱۰/۰۷

بدعت جالبی بود، خیلی از شعرها واقعا خنده دار بودن و البته قسمتهای لوس و بی نمک هم داشت از وقت کوتاهی که براش گذاشتم اصلا پشیمون نیستم

behrozi
۱۳۹۸/۰۲/۱۸

بد بود اصلا جالب نبود

Peyman N
۱۳۹۸/۰۱/۰۴

سطحی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۹۱)
شاعر: ماشین مشدی ممدلی، نه بوق داره نه صندلی... مخاطب خاص: ولی در عوض تولید داخل است!
nr
شاعر: ازم نخواه با تو بمونم، تو هیچی از من نمی‌دونی، اگه بگم راز دلم رو، تو هم کنارم نمی‌مونی! مخاطب خاص: خب چه فرقی داره؟ بگو! بالاخره که نباید بمونم! شاعر: باشه؛ راستش من یه زن دیگه هم دارم.
سیّد جواد
شاعر: ازم نخواه با تو بمونم، تو هیچی از من نمی‌دونی، اگه بگم راز دلم رو، تو هم کنارم نمی‌مونی! مخاطب خاص: خب چه فرقی داره؟ بگو! بالاخره که نباید بمونم! شاعر: باشه؛ راستش من یه زن دیگه هم دارم.
بلاتریکس لسترنج
شاعر: بسیار سفر باید تا پخته شود خامی... مخاطب خاص: ببخشید یه سوال داشتم از خدمتتون. شاعر: بفرمایید جانم! مخاطب خاص: پول این بسیار سفر را باید از کجا بیاریم؟
سیّد جواد
شاعر: چه کسی بود صدا زد سهراب؟ مخاطب خاص: حالا اون به کنار! چه کسی بود جواب داد «بله!» ؟
سیّد جواد
! لبخند فراموشتان نشود.
"Shfar"
شاعر: الا ای آهوی وحشی کجایی؟ آهوی وحشی: ای بابا! امان از این ازدواج! وحشی کجا بود؟ رام شدیم رفت پی کارش!
سیّد جواد
شاعر: نیست در شهر نگاری که دل ما ببرد... مخاطب خاص: خب برو روستا! شاعر: باشه.
سیّد جواد
شاعر: صنما جفا رها کن... صنم: رها کنم چکار کنم؟ شاعر: رها کن بیا من را بگیر! صنم: باشه.
سیّد جواد
شاعر: مرنجان دلم را... مخاطب خاص: چرا؟ شاعر: خب مگه آزار داری؟ خوبه منم بیام دلت را برنجانم؟! مخاطب خاص: نه خب! راست می‌گی. ببخشید. شاعر: خواهش می‌کنم.
سیّد جواد

حجم

۱۱۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

حجم

۱۱۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

قیمت:
۴,۹۰۰
تومان