دانلود و خرید کتاب استیناف جان گریشام ترجمه سیف الله صادقی یارندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استیناف اثر جان گریشام

کتاب استیناف

نویسنده:جان گریشام
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب استیناف

کتاب «استیناف» نوشتۀ جان گریشام و ترجمۀ سیف‌الله صادقی یارَندی است و انتشارات مروارید آن را منتشر کرده است. داستان استیناف با یک دادگاه شلوغ و پراسترس آغاز می‌شود که مربوط به شکایت‌های متعدد از آب‌های آلوده‌‌ای است که یک شرکت شیمیایی مسبب آن است. رأی در ابتدا امیدوارکننده است و شرکت محکوم به پرداخت غرامت سنگین شده است؛ اما اتفاقات دیگری در راه است.

درباره کتاب استیناف

استیناف، بیستمین اثر جان گریشام در مورد شرکتی است که تلاش می‌کند رأی و تصمیم دادگاه را که پرداخت میلیون‌ها دلار غرامت به مردم بابت آلوده‌کردن آب‌ها و بیمارکردن مردم است تغییر دهد. جان گریشام جایی گفته است که یک پروندهٔ واقعی فساد علیه یک قاضی دیوان عالی ایالت می‌سی‌سی‌پی که رشوه را پذیرفته بود، الهام‌بخش داستانش شد.

دغدغۀ اصلی نویسنده از نوشتن کتاب استیناف انتقاد به نظام انتخابی معمول قضات در آمریکا بود. جان گریشام معتقد است وقتی مردم به‌طور مستقیم قاضی را انتخاب کنند عدالت رعایت نمی‌شود. چون رعایت اصل بی‌طرفی که پایه و اساس قضاوت عادلانه است خدشه‌دار می‌شود. سیستم سرمایه‌داری باعث می‌شود شرکت‌های بزرگ با ثروتی که دارند برای حفظ منافع خودشان با استفاده از روش‌های مختلف قضات مورد نظر خود را انتخاب کنند تا به نفع آن ها رأی صادر شود. 

رمان استیناف چند داستان مختلف را دنبال می‌کند که هوشمندانه به هم مرتبط هستند. داستان های تراژیک مردمی که امیدوار هستند تا بتوانند حقشان را مطالبه کنند و خسارتشان را بگیرند تا بلکه مرهمی بر زخم‌هایشان شود. درهم‌تنیدگی این داستان‌ها و قراردادن داستان‌های کوچک‌تر و فرعی در دل داستان اصلی باعث شده است که خواننده مجذوب کتاب شود. از آنجایی که نویسنده وکیل است اقدامات قانونی و یا مذاکرات پنهانی‌ای که صورت می‌گیرد تا یک رأی در جهت اهداف شخص یا اشخاصی داده شود یک منبع اطلاعاتی مناسب برای خوانندگان است و آن‌ها را به این فکر فرو می‌برد که چطور پول می‌تواند همه چیز را عوض کند. تمام شخصیت‌های داستان باورپذیر هستند و گرچه کتاب یک یک تریلر حقوقی است اما نویسنده از آوردن جزئیات شخصی غافل نشده است. ویژگی مهم دیگر داستان غیرقابل پیش‌بینی‌بودن آن است که باعث می‌شود خواننده بی‌قرار باشد تا بفهمد چه اتفاقی خواهد افتاد. 

خواندن کتاب استیناف را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

خواند این کتاب به دوستداران داستان‌های حقوقی، پلیسی و جنایی و همین‌طور ادبیات داستانی پیشنهاد می‌شود.

درباره جان گریشام

جان گریشام بیش از هرچیز وکیل و سیاست‌مدار آمریکایی است که به‌خاطر تعدد پرونده‌هایی که به چشم خود دیده است به نویسندگی روی‌ آورد. او یکی از نویسندگان پرآوازۀ آمریکاست که رمان‌هایش به ۴۲ زبان ترجمه شده و چاپ اول کتابش چند میلیون نسخه فروخته است. کتاب‌های «زمانی برای کشتن»، «شرکت»، «کوه خاکستری»، «ردیف درختان افرا» و «پروندۀ پلیکان» از دیگر آثار این نویسنده است. 

بخشی از کتاب استیناف

«آیا واقعاً کار تمام شده بود؟ آیا به‌رغم این‌که آن‌ها فکر می‌کردند حالا حالاها نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد، ممکن بود که همه‌چیز به‌طور ناگهانی تمام شده باشد، آن هم این‌طور ناگهانی و با یک تلفن؟ وس گفت: «چطور است یک دقیقه دعا کنیم؟» آن‌گاه همه دست‌های خود را به هم دادند و انگار اولین باری باشد که دعا می‌کنند، مشغول دعا شدند. از درگاه قادر متعال یاری می‌خواستند. همه برای پیروزی دعا می‌کردند و می‌گفتند ای خدای بزرگ و مهربان، پس از صرف این‌همه وقت و پول و بعد از این‌همه کوشش و تقلا و تحمل این‌همه خوف و رجا، به ما پیروزی عطا بفرما. ما را از خواری و ذلت دور نگه دار. ورشکستگی و انواع نتایج اهریمنی و زیانبار رأی بدِ هیئت‌منصفه را از ما دور نگه دار.»

«پولدارها و وکلای خوانده که آن‌طرف دادگاه نشسته بودند، ناخن‌هایشان را نمی‌جویدند و آنچه ابداً به ذهن‌شان خطور نمی‌کرد، موضوع ورشکستگی بود. شرکت شیمیایی کرین مقادیر زیادی پول نقد، دارایی و سوددهی داشت. درعین‌حال شرکت مزبور با یک خطر احتمالی هم مواجه بود و آن این بود که صدها شاکی و خواهان احتمالی دیگر، مانند کرکس‌هایی که در انتظار طعمه هستند، نشسته بودند تا خبری را که همه در انتظار شنیدن آن بودند، بشنوند. این افراد سراپا گوش بودند تا اگر رأی به ضرر آن شرکت صادر شود، آن‌ها نیز دعواهای خودشان را علیه این شرکت اقامه کنند.»

دره قصر مرمر
کاتارینا ورزی
اخلاق اطلاعات و فضای مجازی
رافائل کاپورو
پرتوی از روشنگری
علی‌اکبر مهرآرا
حرف های رنگی
مین لِی
فلسفه آزادی
لارس اسوندسن
ما علیه ما: بررسی اتهام مضمون و خوداعتراضی در شعر دفاع مقدس
ساجده تقی زاده
یکیشون و یکی دیگشون
محمود خیرخواه
همه چیز درباره دماغ
جولیا کوک
اردیبهشت
محمدعلی آقامیرزایی
هکتون، دزد بدن‌ها (نبرد هیولاها، شش‌گانه‌ی هشتم، شاه دزدان دریایی؛ جلد چهل و پنجم)
آدام بلید
سفرنامه کرمان و قحطی اصفهان
ف‍رش‍اد ف‍رش‍ب‍اف‌ اب‍ری‍ش‍م‍ی‌
گستره شناسی سرزمین وحی
حسین تقی‌زاده سالاری
سرنوشت انسان (جلد چهارم)
مسعود عالی
وسوسه‌ غرب
آندره مالرو
مجموعه مقاله ها و مصاحبه ها
علی‌اکبر سیف
متون اختصاصی انگلیسی (۱)
حمید محسنی
امام حسین (ع) و ۱۲۰ تن از شهدای نهضت حسینی
اسلام همتی
ترجمه‌ی جامع و کامل شکستگی‌ها در بالغین راکوود ۲۰۲۰ جلد ۴
کیوان رضوانی
مثل ماهی سفید در آب‌های آزاد
امیرحسین والا
خلق مشارکت احساسی
لیزا مک لود
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۹۵ صفحه

حجم

۵۳۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۹۵ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
تومان