دانلود و خرید کتاب انقراض ششم الیزابت کلبرت ترجمه شهربانو صارمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انقراض ششم اثر الیزابت کلبرت

کتاب انقراض ششم

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انقراض ششم

کتاب انقراض ششم نوشتهٔ الیزابت کلبرت و ترجمهٔ شهربانو صارمی است. گروه انتشاراتی ققنوس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر برندهٔ جایزهٔ پولیتزر آثار غیرداستانی در سال ۲۰۱۵ است.

درباره کتاب انقراض ششم

معنای انسان‌بودن چیست؟ کتاب انقراض ششم (تاریخ غیرطبیعی) که هم نثر صریحی دارد و هم سرگرم‌کننده و هم آگاهی‌بخش است، به ما گفته است که چرا و چگونه انسان‌ها فرایند حیات در کرۀ زمین را به‌نحوی بی‌سابقه در تاریخ حیات این سیاره دستکاری کرده‌اند. الیزابت کلبرت با بهره‌گیری از مفهوم تاریخ انقراض و توصیف گونه‌های حیرت‌انگیزی که قبلاً از بین رفته‌اند، گزارشی جامع و تأثرانگیز از نابودی گونه‌هایی ارائه داده که جلوی چشممان در حال انقراضند. او ثابت کرده است که انقراض ششم احتمالاً ماندگارترین میراث بشر بر زمین است و ما را وا می‌دارد در پی پاسخ این سؤال اساسی برآییم که معنای انسان‌بودن چیست؟ الیزابت کلبرت برای نوشتن کتاب «انقراض ششم»، در سال ۲۰۱۵ میلادی و در بخش کتاب‌های غیرداستانی عام، برندۀ جایزۀ پولیتزر شد. کتاب «انقراض ششم» در ۱۳ فصل ارائه شده است. هر یک از این فصل‌ها، ماجرای گونه‌ای را بازگفته که به‌نحوی نمادین است. نسل موجوداتی که در فصل‌های اول از آن‌ها یاد شده، پیش‌تر منقرض شده و این بخش از کتاب عمدتاً به انقراض‌های بزرگ گذشته و تاریخ پر پیچ‌وخم کشف آن‌ها پرداخته که با کارهای یک طبیعی‌دان فرانسوی شروع شده است. بخش دوم کتاب بیشتر به زمان حال مربوط است؛ به آنچه در جنگل‌های بارانی آمازون می‌گذرد؛ جنگل‌هایی که روزبه‌روز بیشتر تکه‌تکه می‌شود. یک فصل به مرگ‌های پیاپی مربوط می‌شود.

خواندن کتاب انقراض ششم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد معنای انسان‌بودن و قالب ناداستان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب انقراض ششم

«اولین چیزی که در سوچی توجهم را جلب کرد کفل شگفت‌انگیزش بود. یک متری پهنا داشت و موهای زبری که به سرخی می‌زد رویش را پوشانده بود. بافت پوست قهوه‌ای متمایل به قرمزش مثل کفپوش‌های طرح‌برجسته بود. سوچی، کرگدن سوماترایی، در باغ‌وحش سینسیناتی زندگی می‌کند، سال ۲۰۰۴ در همین باغ‌وحش به دنیا آمده است. بعدازظهر روز بازدیدم از آن‌جا، چند نفر دیگر هم دور کفل خیره‌کننده‌اش جمع شده بودند. با محبت نوازشش می‌کردند که سر رسیدم و دستی به آن کشیدم. مثل آن بود که به تنه درخت دست بکشی.

دکتر تری روت، سرپرست مرکز حفاظت و بررسی حیات وحش ِ در معرض خطر در باغ‌وحش سینسیناتی، وقتی آمد که داشتند اتاقک کرگدن را می‌شستند و می‌سابیدند. روت بلندقامت و لاغر است، با موهای بلند قهوه‌ای که بالای سرش گوجه‌ای بسته است. دستکش پلاستیکی تمیزی درآورد که درست تا بالای ساعدش بود و آرنجش را هم می‌پوشاند، شاید تا شانه می‌رسید. یکی از نگهبانان سوچی دُم کرگدن را انگار که بسته‌بندی کرده باشد کنار نگه داشت. نگهبان دیگر سطلی برداشت و جلوِ دهان سوچی ایستاد. دیدن کاری که انجام می‌دادند از پشت کفل سوچی سخت بود، اما گفتند که دارد تکه‌های سیب به کرگدن می‌دهد، صدای ملچ وملوچ او را می‌شنیدم. وقتی حواس سوچی را پرت کردند، روت دستکش دوم را روی اولی کشید و وسیله‌ای را که شبیه کنترل از راه دور در بازی‌های ویدئویی بود برداشت. دستش را تا بازو در مقعد کرگدن فروکرد.

از پنج گونه کرگدنی که هنوز وجود دارند، کرگدن سوماترایی ــ دیکرورینوس سوماترنسیس ــ کوچک‌ترین و به قولی قدیمی‌ترین آن‌هاست. نوع دیکرورینوس حدود بیست‌میلیون سال قبل ظاهر شد، این بدان معنی است که دودمان کرگدن سوماترایی تقریباً بدون تغییر به دوران میوسن می‌رسد. بررسی‌های ژنتیکی اثبات کردند کرگدن سوماترایی نزدیک‌ترین خویشاوند زنده کرگدن پشمالویی است که در طول آخرین عصر یخبندان از اسکاتلند تا کره جنوبی در حال پرسه زدن بودند. ای. او. ویلسون، که شبی را در باغ‌وحش سینسیناتی کنار مادر سوچی گذرانده، بافه‌ای از موهای او را روی میزش نگه می‌دارد، او کرگدن سوماترایی را «فسیل زنده» توصیف می‌کند.»

مرد دربند
ایلزه آیشینگر
حاکمیت، حجاب و عفاف
فاطمه فلاح تفتی
بلوار میرداماد
فرهاد نعمتی
کتاب تست طلایی مبادی فقه و اصول (نسل سوم)
سمیه رضاپور کجیدی
ورزش در بازتوانی قلبی و کاردیولوژی پیشگیرانه
سیروس فارسی
برادران خوشحال
بردی کربابایف
آموزش ۰ تا ۱۰۰ سرچ کنسول گوگل (گوگل وبمستر تولز)
مهرداد شه‌شناس
ماجراجو در‌ اردبیل
موسی زمان‌زاده‌دربان
زندگی مورد علاقه ات را طراحی کن
آیسه بیرسل
آثار گرافیک شیگو فوکودا طراح گشتالتی ژاپن
پدرام حکیم زاده
افسران حفاظت حرفه ای ۸
عادل شیرازی
ماهی که در چاه افتاد
هوانگ پی شو
بینایی رایانه توسط OpenCv با پایتون
جوزف هاوس
دوستی خاله خرسه
مهناز طاهری
گرفتاری‌ها را به فرصت تبدیل کنید
جیمز کوزس
مرگ بازاریابی
جو پولیزی
رابطه شیوع سرمی هرپس ویروس با کارایی تولیدمثلی و میزان شیر در گاوداری
ارسلان کرمی بانیارانی
واپسین یادداشت های سرگشاده توماس اف.
شل آسکیلسن
سالیسیلیک اسید؛ یک هورمون گیاهی
اس. حیات
پول در ساحل
جردن آدلر

نظرات کاربران

کاربر ۲۸۳۷۹۶۵
۱۴۰۲/۱۱/۱۵

کتاب علمی خیلی خوبه . متن روان و خوبی هم داره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۹ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۹ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان