دانلود و خرید کتاب ژنوگرام مونیکا مک گلدریک ترجمه فرشاد بهاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ژنوگرام اثر مونیکا مک گلدریک

کتاب ژنوگرام

معرفی کتاب ژنوگرام

«ژنوگرام: سنجش و مداخله در مشاوره ازدواج و خانواده درمانی» نوشته مونیکا مک‌گلدریک و رندی گرسن و سیلویا شکن برگر است.

ژنوگرام(شجره‌نگار) به عنوان یک ابزار سنجشی و بالینی، یک دید وسیع و پانورامیک درباره‌ی خانواده و تعامل اعضای آن به دست می‌دهد. استفاده از ژنوگرام مانند استفاده از عدسی زوم است. زیرا می‌تواند وضعیت تک تک اعضای خانواده را در رابطه با سایر اعضای خانواده نشان دهد. در شجره‌نگار تقریباً به راحتی و به سرعت می‌توان رگه‌های بسیاری از مسائل خانواده را مشاهده کرد. مثلاً وفور طلاق و ازدواج‌های مجدد، اعتیاد، مرگ و میرها، گریز (عاطفی)، رفتار فرازناشویی (یا خیانت) بیماری‌های ارثی، پراکندگی خانواده (در اثر مهاجرت) و نظایر آن در ژنوگرام منعکس است. هم‌چنین کم و کیف تعامل اعضای خانواده مانند رفتارهای متعارض، ائتلافی، سرد و حتی رفتارهای بعیدی مانند وفور خودکشی را می‌توان مشاهده کرد. رفتارهایی که برای درک خانواده و رفتار تراجعی آنها نیز مهم است.

ژنوگرام که مورد مورد استفاده وسیع خانواده درمانگران و پزشکان خانواده است، یک شیوه ترسیمی برای سازماندهی انبوهی از اطلاعات جمع آوری شده در خلال سنجش خانواده و پیدا کردن الگوهای موجود در خانواده است.

این کتاب با استفاده از ژنوگرام خانواده‌های مشهوری مانند زیگموند فروید، وودی آلن، کندی، بیل کلینتون، شاهزاده دایانا، روزولت و توماس جفرسن، برای خواننده اثری زنده به شمار می‌آید. چون اصول نظریه سیستم‌های خانواده و مصاحبه سیستمی به طور کامل تبیین و تشریح شده‌اند، بنابراین نویسندگان حاضر به ارایه کاربردهای بالینی در خانواده درمانی و طب خانواده پرداخته و افق‌های جدید پژوهشی، به ویژه استفاده از ژنوگرام‌های رایانه -ساخت را کشف می‌کنند.

ژنوگرام خواه به عنوان ابزاری تفریحی یا آموزشی یک راه مطلوب برای آشناسازی تمامی افراد درگیر در درمان خانواده از جمله خانواده درمانگران، پزشکان خانواده، پرستاران، مددکاران اجتماعی، مشاوران روحانی و کارآموزان این حیطه‌ها با این ابزار اساسی سنجش و مداخله است.

نظرات کاربران

افشاری نژاد
۱۳۹۶/۱۰/۰۹

بسیار کتاب خوبی هست بخصوص برای درمانگران با رسم ژنوگرام براحتی میشه خانواده رو تحلیل کرد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

قیمت:
۸۱,۰۰۰
تومان