دانلود و خرید کتاب پرسه‌های شبانه پاتریک مودیانو ترجمه نازنین عرب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرسه‌های شبانه اثر پاتریک مودیانو

کتاب پرسه‌های شبانه

معرفی کتاب پرسه‌های شبانه

«پرسه‌های شبانه» نوشته پاتریک مودیانو( -۱۹۴۵)، نویسنده فرانسوی برنده جایزه نوبل ادبیات است. این داستان روایت پسر جوانی است که بعد از یک تصادف به دنبال گمشده‌ای می گردد. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: - «ژان اگر بدانی من کار وحشتناکی کرده‌ام چه خواهی کرد؟» اعتراف می‌کنم که این جمله به‌هیچ‌وجه حساسیتم را بر نیانگیخت. شاید به‌خاطر لحن کلامش بود. گویی شعری، دکلمه‌ای یا ترانه‌ای برایم می‌خواند. همان پیش درآمد «ژان اگر بدانی...» بخشی از شعری بود که در خاطرم مانده است. «بگو... آیا ما از مون مارتر دور هستیم؟» «اگر بدانی من کسی را کشته‌ام چه خواهی کرد؟» فکر کردم شوخی می‌کند. حتماً به‌خاطر آن رمان پلیسی بود که عادت به خواندنش داشت. تنها کتابی بود که می‌خواند. شاید در یکی از داستان‌هایش زن قصه از نامزدش همین سؤال را می‌پرسید. «چه خواهم کرد؟ هیچ» امروز هم اگر از من آن سؤال را می‌پرسید جوابم همان بود. آیا ما اجازه داریم دربارۀ کسانی که دوستشان داریم قضاوت کنیم؟ اگر آن‌ها را دوست داریم حتماً دلیلی دارد. همان دلیل است که نمی‌گذارد قضاوتشان کنیم. این‌طور نیست؟ - «نه اینکه من واقعاً کشته باشم. اگر یک حادثه باشد.» - «آهان خیالم راحت شد.» حس کردم از این جواب من سردرگم شده است. برایم سال‌ها طول کشید تا خودم خشکی آن جواب و طنز ناخودآگاه کلامم را بپذیرم.

نظرات کاربران

mehdi
۱۳۹۵/۱۱/۰۸

نسخه ی چاپی رو چطور باید بگیریم؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
دیر زمانی است زنگ تلفن به صدا درنیامده و کسی در این خانه را نزده است. شاید فکر می‌کنند من مرده‌ام. وقتی تنها هستی بادقت به همه‌چیز توجه می‌کنی. خیلی زیاد هم توجه می‌کنی
Maryam Bagheri
زمان همه‌چیز را پاک کرده و محله نو شده است. محله‌ ترمیم‌ شده بود و گویی بر ویرانه‌های محلۀ قبلی، محله‌ای نو بنا شده باشد.
Maryam Bagheri
به‌جای اینکه مرتباً از دیگران بازجویی کنیم آیا بهتر نیست آن‌ها را همان‌طور که هستند بپذیریم؟
یگانه
خیلی سخت است که پدر و مادر نیکوکار و راستگویتان چیزی دربارۀ حق و حقوق و برتری‌هایتان به شما نیاموخته باشند. همیشه خودتان را مجرم تلقی می‌کنید.
یگانه

حجم

۴۵۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

حجم

۴۵۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان