دانلود و خرید کتاب همدل ها و خودشیفته ها ماری پرلمن ترجمه ملیکا صدیق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همدل ها و خودشیفته ها اثر ماری پرلمن

کتاب همدل ها و خودشیفته ها

نویسنده:ماری پرلمن
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب همدل ها و خودشیفته ها

کتاب همدل ها و خودشیفته ها نوشتهٔ ماری پرلمن و ترجمهٔ ملیکا صدیق است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمای کامل غلبه بر سوءاستفاده خودشیفته‌ها و یادگیری راه‌های هوشمندانه برای کنترل خشم، انضباط شخصی برای موفقیت و به دست آوردن قدرت روانی است.

درباره کتاب همدل ها و خودشیفته ها

اگر فردی همدل هستید و در رابطه با آدمی خودشیفته گیر افتاده‌اید یا کسی را می‌شناسید که چنین شرایطی دارد، این کتاب می‌تواند به شما کمک کند. اگر با کسی رابطه دارید که از شما تحسین و توجه می‌خواهد، اما ملاحظه احساسات و نیازهای شما را نمی‌کند، با یک خودشیفته طرفید. این روزها اصطلاح خودشیفته با داشتن عشق به خود اشتباه گرفته می‌شود، اما خودشیفتگی درهرصورت رفتاری غیرقابل قبول در جامعه است.

خودشیفته‌ها کسانی هستند که طوری خودشان را ستایش می‌کنند انگار خدا هستند و با این ستایش مبالغه‌آمیز به‌دنبال بزرگ‌کردن ایگوی خودشان هستند. خودشیفته‌ها خودخواه، فریب‌کار و پرتوقع هستند؛ چون دوست دارند به بهای استفاده از احساسات و سلامت کسانی که آن‌ها را دوست دارند، توجه زیادی به خودشان بدهند.

در دنیای روان‌شناسی به خودشیفتگی اختلال شخصیتی خودشیفتگی شناخته می‌شود. اختلال خودشیفتگی باعث می‌شود شخص با دیگران همدلی نداشته باشد و به احساسات و سلامتی دیگران اهمیتی ندهد و ملاحظه آن‌ها را نکند.

دوستی، روابط، زندگی خانوادگی و هر رابطه دیگر با افراد خودشیفته شدیداً تحت‌تأثیر این شرایط قرار می‌گیرد. بدترین نکته هم این است که افرادی که تمایلات خودشیفتگی دارند، نسبت به تغییر مقاومت زیادی دارند و حتی وقتی معلوم می‌شود خصوصیات رفتاری‌شان باعث آسیب به دیگران می‌شود هم حاضر به تغییر نمی‌شوند.

خودشیفته‌ها معمولاً تقصیر را به گردن دیگران می‌اندازند، نمی‌توانند نگاهی به درون خودشان بیندازند تا واقعیت مشکل را ببینند: آن‌ها خودشیفته و خودمحور هستند! کسانی که تمایلات خودشیفته‌وار دارند، آدم‌هایی به‌شدت حساس هم هستند و واکنش بدی به انتقاد، مخالفت و نظرات دیگران نشان می‌دهند و آن‌ها را حمله به خودشان تلفی می‌کنند.

بااین‌حال واقعیت این است که زندگی برای یک فرد خودشیفته جالب و هیجان‌انگیز نیست؛ چون آن‌ها دنیایی خیالی برای خودشان ساخته‌اند. همه در آن دنیای خیالی فرد خودشیفته را انسانی باشکوه و عالی‌مرتبه می‌بینند. دیدگاهی که آن‌ها به دنیا دارند، با فانتزی‌هایی راجع به موفقیت، هوش و قدرت مختل شده و هر نظری که مخالف با این توهم آن‌ها باشد را کاملاً رد می‌کنند یا با آن می‌جنگند.

شاید رابطه‌تان با آدمی خودشیفته برایتان مهم باشد، اما اگر همیشه افراد خودشیفته را انتخاب می‌کنید، باید نگاهی تحلیلی به انتخاب‌های خودتان هم بیندازید. با خواندن این کتاب آثاری را که رابطه با فردی خودشیفته بر سلامت روانتان می‌گذارد کشف می‌کنید، اما قبل از آنکه به آنجا برسیم، باید بدانید که خودشیفته‌ها باور دارند از همه بهتر هستند، پس چطور می‌توانید گفت‌وگویی عمیق با چنین شخصی داشته باشید؟

قابل‌توجه‌ترین خصوصیت شخصی که قابلیت همدلی با دیگران را دارد، احساسات او توانایی جذب‌کردن احساسات دیگران را دارد. ممکن است گاهی احساس کرده باشید کسی به‌خاطر اخلاقتان از شما سوءاستفاده می‌کند، اما این خصوصیت منحصربه‌فردی که دارید، استثنایی است.

اگر توجهتان به خصوصیات خودشیفته‌ها در پاراگراف‌های قبلی جلب شد، حتماً فهمیده‌اید که تک‌تک خصوصیات آن‌ها کاملاً مخالف به شخصیت شماست. آدم‌هایی که همدلی دارند، شدیداً حساسیت بالایی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد وقتی در موقعیتی قرار می‌گیرند که دیگران را هم شامل می‌شود، فراتر از خودشان بروند.

همه عناوین این کتاب با دقت انتخاب شده‌اند تا به آدم‌های همدلی که با سوءاستفاده خودشیفته‌ها مواجه هستند، کمک کند. محتوای این کتاب می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد. امیدوارم جسور، قوی و سرشار از امیدواری باشید.

خواندن کتاب همدل ها و خودشیفته ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

newsinanas
۱۴۰۲/۰۸/۰۹

تعریف و تفاوت هایی که برای همدل ها و خودشیفته ها ارائه کرد خیلی جذاب بودن اما مفیدترین راه حل درمانی که ارائه دادن مراجعه به روان درمانگر ماهر بود که تو ایران دسترسی بهش سخته. روش کتاب زندگی خود

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان