دانلود و خرید کتاب روان شناسی زنان اطهرالسادات رضوی فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان شناسی زنان اثر اطهرالسادات رضوی فرد

کتاب روان شناسی زنان

معرفی کتاب روان شناسی زنان

کتاب روان شناسی زنان نوشتهٔ اطهرالسادات رضوی فرد است و انتشارات خط آخر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب روان شناسی زنان

روان‌شناسی علم شناخت ارتباط رفتار و فرآیند‌‌های روانی انسان تعریف شده است.

روان‌شناسی و شناخت روان به همهٔ آن دانشی که بتواند به شناخت بعد غیرجسمانی و روانی و روحی انسان و تأثیر آن بر انسان و‌ اینکه متأثر از چیست بینجامد اطلاق می‌شود. واضح است که شناخت انسان و تأثیرات آنچه بر او اثر می‌گذارد را باید شناخت. ما نمی‌توانیم بگوییم انسان صرفاً محصول اجتماع است یا محصول وراثت. مسائل متعددی وجود دارد که ما به‌دنبال حقیقت هستیم. در واقع دیدگاه بشری چنین نیست. او آموخته مرزکشی کند. و تنها به یک شکل بچسبد و بپذیرد و مدام در حال رد کردن است مطابق عقاید قبلی یا سلیقه. در واقع دید کاملی از انسان وجود ندارد. درحالی‌که انسان‌شناسی یعنی نگاه به انسان از دید جامع و حقیقی. رفتاری که از مسائل مختلفی تبعیت می‌کند و تأثیر می‌پذیرد. در واقع علم شناخت ارتباط میان ذهن روان و کنش است که به دنبال توصیف و تبیین چیستی است. ریشه‌یابی معرفتی نیز جزء یافت چیستی‌شناسانه رفتار است. یکی از این چیستی‌‌‌ها جامعه و تأثیر آن است. دیگر رویکرد‌‌های روان‌شناسی عبارت‌اند از: روان‌شناسی زیستی، اجتماعی، محیط و وراثت‌گرا و شناخت‌گرا و رفتارگرا. ژنتیک روانی عنوان شاخه دیگری است. در انسان‌شناسی، شناخت روان انسان که از فرهنگ و جامعه تأثیر می‌پذیرد حائز اهمیت است. 

برای تغییر فرهنگ و ‌ایجاد فرهنگ کارآمد، تنها به مباحث و آزمایش‌های روان‌شناسی اجتماعی نیاز نیست، بلکه باید به‌صورت فعالانه در پی راه‌کار‌‌های کمال انسانی و فرهنگ بود. همینطور در راستای خودشکوفایی فردی و نظریه جامع روان‌شناسی نیز دید کامل روان‌شناسی است.

اما این کتاب به روان‌شناسی زنان می‌پردازد.

پس دانستیم لزوم تبیین روان‌شناسی زنان چیست‌؟! داده‌‌‌‌هایی که درعرف وجود دارد و به روان‌شناسی زنان نسبت می‌دهند از عرف سرچشمه می‌گیرند (نه واقعیت و علم). در واقع لزوم روان‌شناسی زنان لزوم خود علم است. پس از آن لزوم آن خودشناسی است. در روان‌شناسی زنان پژوهش‌‌‌ها و یافته‌‌‌ها بسیارکم است. باور‌‌‌هایی وجود دارد که نادرست و بی‌پایه است و فرد را درون خود محصور می‌کند. در واقع اگر بدانید که آنچه به آن عقیده‌مندید درست برعکس آنچه حقیقت است، چه می‌گویید؟

نظریه‌‌‌های اولی‌‌های که درباره نیمی‌ازجامعه ارائه گشت از فلسفه قرون وسطی و افسانه‌‌‌های تاریخی سرچشمه می‌گرفت. ‌این، اساس نظریات بود.

این کتاب بر اساس مستندهای کاملا علمی ‌ارائه می‌گردد.

این کتاب منبع یک تحقیق علمی و یک مرجع تحقیقی می‌تواند محسوب شود. همینطور کتابی بسیار مفید برای عموم است. اثری روشنگر و انگیزاننده و ‌تربیتی برای زنان مادران و دیگر اقشار است.

این کتاب به بررسی نقش و رابطه مسائل اجتماعی و فردی برروی زن (روان‌شناسی اجتماعی)، نقش آموزش، تئوری‌‌‌های جامعه‌شناسی، تاریخچه روانکاوی و دیدگاه روانکاوی زنان، روان‌شناسی زیستی (فیزیولوژی مغزی و هوش) زنان، نگاهی به تاریخچه اجتماعی و جامعه‌شناسی زنان، به طورعلمی‌ و مجزا می‌پردازد. این کتاب در هربخش جداگانه به روان‌شناسی موضوعی پرداخته است. پس از بررسی تاریخچه روانکاوی به روان‌شناسی زنان سپس روان‌شناسی زیستی می‌پردازد. ژنتیک و بخش آخر به معرفی دانشمندان زن تأثیر زنان در تاریخ علم اختصاص دارد. برخی مطالب برای نخستین بار مطرح می‌شوند و برخی برای نخستین بار مورد بررسی علمی ‌قرار گرفته‌اند.

این تحقیق علمی‌روشن کننده سوالات و مباحثی است که پیش از این در عامه و علم مطرح شده است. زن و جایگاه زن در نزد خود و جامعه و تاریخ در طول تاریخ از مسائل گوناگونی چون‌ شرایط اجتماعی، فرهنگی و تاریخی و همچنین قومی‌ و ملیتی تأثیر گرفته است.

این کتاب تلاشی در جهت بازشناسایی زنان است. حقایقی که دقیقاً برعکس عقاید و معتقدات عامه است که منشا آن ناآگاهی و خرافات و موهومات در مورد نیمی ‌از افراد بشر است. شاید دویست سال دیگر‌ این‌‌‌ها بدیهی به نظر بیایند. اما امروز به این موهومات (فرودستی زن نسبت به مرد از نظر ذهنی و روانی عامه و غیرعامه بدون پایه و اساس علمی و حقیقی معتقدند).

خواندن کتاب روان شناسی زنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزه‌های جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و همهٔ زنان پیشنهاد می‌کنیم.

مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد اول)
آنا لئون گوررو
در قلبم جای داری
تریسی بروگان
تحلیل تاریخچه رویداد
محسن نوغانی دخت بهمنی
مهارت های نادیده گرفته شده
مانوج تریپاتی
از هرمنوتیک فلسفی به ادبیات
فرزاد بالو
سنتز، خواص مکانیکی و کاربردهای نانولو‌له های کربنی
انوشیروان فرشیدیان فر
کیمچی و کالاماری
رز کنت
ماه من
ندا طالبی کبودی
خنده درمانی راهی به سوی تندرستی و آرامش
سارا دین پرست
نصوص من الأدب الأندلسی
شاکر عامری
در خود من
ملیکا جلیلی
بررسی میدان های بلوری مختلف و تعیین فرم پتانسیل آن ها از دیدگاه کوانتومی
ناهید رسولی
خلاصه مباحث متره و برآورد
امیررضا روحی زاده
خانواده از منظر روانشناسی و اسلام
سیدمحمدکاظم بهبهانی
انی احب الامام الحسن (ع)
رضا حیدری ابهری
هزاره جات؛ اداره و امنیت
محمد توسلی غرجستانی
طراحی شهری و مسترپلان شهری و نحوه طراحی طرح هادی
عمر (چومان) کنعانی
وستفالیایی برای خاورمیانه
برندن سیمس
پارسا، فارسی عمومی ۲
احمد کولی وند

نظرات کاربران

کاربر 7842934
۱۴۰۲/۱۰/۱۷

کتاب به طور علمی نشان می دهد زن و مرد از نظر هوش یکسانند و هوش در زنان برابرمردان است برطبق جدیدترین نظریات است . کتاب جذابی است و علمی است

کاربر 7843158
۱۴۰۲/۱۰/۱۷

کتاب جالب و جدیدی است مفید است. بایددرروانشناسی امروز از نظریات این پژوهشگرودانشمند استفاده شود .

کاربر 7843007
۱۴۰۲/۱۰/۱۷

کتاب رابه دختران نوجوان و زنان و مادران و مردان توصیه می کنم . این کتاب باورغلط درباره زن رابطورکلی تغییرمی دهد و تاریخچه روانشناسی زنان را ازگذشته تاامروزبررسی می کند و کتاب علمی و پرباریست که باید دقیق خوانده

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۹۷۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان