دانلود و خرید کتاب روانشناسی و فرا روانشناسی اطهرالسادات رضوی فرد ترجمه سیدمحمد رضوی فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی و فرا روانشناسی اثر اطهرالسادات رضوی فرد

کتاب روانشناسی و فرا روانشناسی

معرفی کتاب روانشناسی و فرا روانشناسی

کتاب روانشناسی و فرا روانشناسی نوشتهٔ اطهرالسادات رضوی فرد و ترجمهٔ سیدمحمد رضوی فرد است و انتشارات خط آخر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب روانشناسی و فرا روانشناسی

روانشناسی و فرا روانشناسی ضدیت یا تعامل؟!

روانشناسی کلاسیک خصوصا در کتاب‌ها درسی دانشگاهی و در گذشته همواره نظرات مخالف، مغرضانه و تعصب‌انگیز و قدیمی خود را نسبت به متافیزیک و روح‌شناسی بیان کرده و ازاین‌رو شاخه‌ای جداگانه با نام فراروانشناسی به وجود آمده است.

باوجود آنکه نظریه‌های فیزیک جدید و کوانتوم از این علم جدا افتاده این روانشناسی که با دید متعصبانه به آن نگاه شده و حتی به عنوان مسائل خرافی مطرح می‌گردد، درواقع جدایی‌ای ظاهری منجر به ایجاد رشته‌ای ظاهراً درضدیت با روانشناسی با نام فرا روانشناسی گشته است. درحقیقت جدایی این دو رشته مشکل نیست. مشکل اصلی رویکرد روانشناسی و علم به این رشته و مسائل آن است؛ در‌حالی‌که هنوز در این عصر جدید براساس اینکه با تعصب از مسائل روحی در کتاب‌‌های رسمی چگونه صحبت به میان می‌آید و چگونه با مسائل فرا روانشناسانه برخورد غلط با آن شده به آن برچسب غلط خرافه و... می‌‌زنند یا به طور کلی از آن دوری می‌کنند یا به این نحو برخورد می‌‌شود.

امروز در روانشناسی و کتاب‌های درسی دانشگاهی چگونه به این شکل رشته روانشناسی تبیین و تدریس می‌شود؟ این خلل سبب واماندن بسیاری از مسائل شده که روانشناسی کلاسیک قدیم قادر به پاسخ‌گویی به آن نیست.

در واقع یک مد و یک ژست به این علم حاکم است و آن تاکید و هرچه بیشتر دامن زدن به جدایی روح و روان و نفی روح به عنوان یک حقیقت است.

در واقع هنوز به دانشمندان و محققین روان‌شناس که معتقد به این عقیده (متافیزیک) باشند برچسب عقب‌مانده می‌خورد. درحالی‌که با توجه به پژوهش‌های قدیم و بسیاری از پژوهش‌ها‌‌ی جدید و پیشرفت علم باید این جزم‌اندیشی برچیده شده باشد که متاسفانه این اتفاق رخ نداده و هنوز روانشناسی جزم‌اندیشانه از پذیرش دیدگاه‌های روحی متافیزیک به عنوان علم سرباز می‌زند و برای این‌کار بهانه می‌تراشد.

موارد و مسائل بسیاری (درروانشناسی) وجود دارد که دال بر این مسئله است. روانشناسی قدیم نمی‌تواند پاسخگوی همه این مسائل باشد.

فرکانس‌های مغز مغز دارای سه فرکانس آلفا، بتا و گاما است. اندازه‌گیری انرژی‌های روحی نشان می‌دهد که در زمان این فعالیت‌ها امواجی فراتر از امواجی که امکان تولید آنها توسط مغز وجود دارد، تولید و منتشر می‌شود. این امواج مسافت و بعد دور را پوشش می‌دهد درحالی‌که امواج مغزی حد فاصل مشخصی را می‌تواند پوشش دهد.

ساده‌ترین نمونه این فعالیت‌ها تله پاتی است. فرستادن و دریافت پیام‌ها از راه دور. مادری که مرگ فرزندش را از راه دور و بدون اینکه اطلاع یابد درک می‌کند. زوجی که از هم دورند و یکی متوجه بیماری دیگری می‌شود، بدون اینکه ازمحیط خارجی متوجه شود که این نمونه‌ها کم نیستند.

خواندن کتاب روانشناسی و فرا روانشناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند در حوزهٔ فرا روانشناسی تحقیق کنند پیشنهاد می‌کنیم.

همین حالا تجلی کن
ایدل احمد
نحوه پیاده سازی انبار داده مبتنی بر پلتفرم ODI 12C پیشرفته
شرکت اوراکل (مدیریت محصول ODI)
آموزش مصور احکام طبق فتاوای آیت الله العظمی خامنه ای (هوسایی)
سیدعلی خامنه ای
کنترل بیش فعالی و آموزش مهارت های هوش هیجانی به کودکان
لارنس ای شاپیرو
عروسکی به اسم «تو»
مریم صابری
اصول ایمنی و بهداشت در طرح‌های آب و فاضلاب
علی اکبر نظام‌آبادی
نقشه راه در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت (جلد دوم)
محمد نعمتی
مقدمه‌ای بر روبات‌های خودمختار
نیکولاس کارول
خلاصه ای مفید از کتاب انتظارش را نداشتم
ریچل هالیس
درباره عکاسی
دیرمود کاستلو
چگونگی ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت
مهدی ناظمی اردکانی
1984
جورج اورول
هنوز نفس می کشه
ندا منزوی
پنی فاجعه بدجوری واگیر دارد
جوئنا نادین
عمو نوروز و ننه سرما
جمال الدین اکرمی
کتاب کیک ۲ به روایت ساناز سانیا
ساناز مینایی
سیاست در اندیشه و شعر اقبال
سیدخدایار مرتضوی
عرب و اسرائیل
ماکسیم رودنسون
نگاهی به داخل سطل زباله
لوییز اسپیلزبری
بالا و پایین شهر
مهدی بیرانوند

نظرات کاربران

کاربر 7843158
۱۴۰۲/۱۰/۱۷

برام جدیدبود و جالب بود بایددرنظریات علمی روانشناسی جدید به این مقوله پرداخته شود . چون روانشناسی قدیم متعصب و ناکامل است .نظریات خانم رضوی در روانشناسی جدید می تواند تحول ایجاد کند . .

کاربر 7842934
۱۴۰۲/۱۰/۱۷

قشنگ است جدید است کوتاه است ذهن رابازوروشن می کند کتاب را کامل و بادقت بایدخواند . برای خواننده عامی اثبات می کند که روح وجوددارد آنهم بطور مستند برای خواننده حرفه ای هم ذهنش راروشن می کند ومطالب جدیددارد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷ صفحه

حجم

۴۱۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان