دانلود و خرید کتاب هفته مقدس لویی آراگون ترجمه محمدتقی غیاثی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هفته مقدس اثر لویی آراگون

کتاب هفته مقدس

نویسنده:لویی آراگون
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هفته مقدس

کتاب هفته مقدس نوشتۀ لویی آراگون با ترجمۀ محمدتقی غیاثی در انتشارات ناهید به چاپ رسیده است. این کتاب حوادث مربوط به یک هفته‌ای را که ناپلئون از جزیرۀ الب که در آن تبعید بود و به‌سوی پاریس فرار کرد، روایت می‌کند. داستان در برگیرندۀ حوادث منتهی به استقرار ناپلئون در پاریس و فرار لویی هجدهم به انگلستان است.

درباره کتاب هفته مقدس

رمان تاریخی هفته مقدس مربوط به حوادث هفته‌ای است بین ۱۸ مارس ۱۸۱۵ تا ۲۵ مارس همان سال. در آیین مسیحیت این هفته دربردارندۀ اعیاد مسیحی است و وجه تسمیه کتاب از اینجاست. در آن سال یعنی ۱۸۱۵ و در حالی که هفتۀ مقدس سپری می‌شد، ناپلئون بناپارت از جزیرۀ الب گریخت و به پاریس رفت، جایی که لوئی هجدهم بعد از سال‌ها به آن بازگشته بود. بخت با او یار نبود و او پیش از رسیدن ناپلئون از پاریس گریخت. در این میان، تنها کسی که ماند ژریکو قهرمان اصلی داستان است.

لویی آراگون در کتاب هفته مقدس، انقلاب فرانسه را می‌کاود. داستان در برگیرندۀ حوادث منتهی به استقرار ناپلئون در پاریس و فرار لویی هجدهم به انگلستان است. آراگون این حادثۀ تاریخی را دستمایۀ نوشتن هفته مقدس قرار داده است. درواقع، کتاب بازتاب‌های اجتماعی انقلاب فرانسه از دیدگاه خود آراگون است. کسانی چون شاه، افراد خانوادۀ سلطنتی، وزیران، سرمایه‌داران، تهیدستان، کارگران، گروه‌های مبارز زیرزمینی که گرد هم آمده‌اند تا از این فرصت استفاده کنند، واکنش قدرت‌های آن زمان به این انقلاب همۀ چیزی است که آراگون می‌کاود.

خواندن کتاب هفته مقدس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران ادبیات داستانی جهان به‌ویژه رمان‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره لویی آراگون

لویی آندریو معروف به لویی آراگون در ۳ اکتبر ۱۸۹۷ در پاریس به دنیا امد. پدرش از صاحب‌منصبان عالی‌رتبۀ جمهوری سوم فرانسه بود؛ اما چون با مادر لویی ازدواج نکرده بود پسر خود را به فرزندی نپذیرفت و او با مادر و مادربزرگش بزرگ شد.

آراگون در ۱۹۱۶ به دانشکدۀ پزشکی رفت. در همین دوران با دانشجوی دیگری به نام آندره برتون آشنا شد. این آشنایی باعث شد تا بعدها در کنار هم نهضت سوررئالیسم را پایه‌گذاری کنند. او در۱۹۲۰ نخستین دفتر شعر خود با نام آتش شادی و نخستین داستانش با نام انیسه را منتشر کرد. توانمندی او در شاعری و نویسندگی او را بر آن داشت تا از پزشکی دست بکشد و وقت خود را صرف ادبیات کند. آراگون در ۱۹۳۰ به کنگرۀ نویسندگان انقلابی مسکو رفت. او پس از این، بیشتر وقت خود را صرف حزب کرد، در تظاهرات شرکت می‌کرد، دبیر بخش فرانسوی انجمن بین‌المللی نویسندگان شد و مجلۀ کمون را به راه انداخت و همچنین سردبیر روزنامۀ عصر امروز شد. آراگون در ۱۹۳۱ رسماً پیوند خود را با سوررئالیسم قطع کرد و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی را در پیش گرفت. در دورۀ بین ۱۹۳۷ تا ۱۹۳۹ مشغول جنگ با فاشیسم بود. او از ۱۹۵۳ تا ۱۹۷۲ روزنامۀ ادبی و سیاسی ادبیات فرانسه را اداره می‌کرد و در ۱۹۵۰ عضو حزب کمونیست فرانسه شد.

این شاعر در اوایل دههٔ ۱۹۳۰ با الزا تریوله خواهر زن مایاکوفسکی، نویسندهٔ روس، ازدواج کرد و از این زمان به بعد، تقریباً تمام اشعار او دربارهٔ همسرش سروده شده‌ است. وی در ۲۳ دسامبر ۱۹۸۲ در ۸۵ سالگی درگذشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۴۸ صفحه

حجم

۲۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۴۸ صفحه

قیمت:
۱۹۸,۰۰۰
تومان