دانلود و خرید کتاب سر پنهان متی گولان ترجمه جواد یوسف زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سر پنهان اثر متی گولان

کتاب سر پنهان

نویسنده:متی گولان
انتشارات:ساقی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سر پنهان

 کتاب سر پنهان به قلم متی گولان و ترجمهٔ جواد یوسف زاده را نشر ساقی منتشر کرده است. این کتاب با دیدی انتقادی به تشریح دیدگاه یهودیان اسرائيل نسبت به یهودیان آمریکا می‌پردازد.

درباره کتاب سر پنهان

خاورمیانه همواره در طول تاریخ و به‌ویژه پس از جنگ جهانی دوم از موقعیتی حساس و استراتژیک برخوردار بوده است؛ موقعیتی که می‌تواند توأمان فرصت و تهدید را به‌سمت این منطقه سوق دهد. یکی از مسائل پرمناقشه در این ناحیهٔ ملتهب، مسئلهٔ فلسطین بوده است؛ مسئله‌ای با ابعاد جهانی چشمگیر و زوایای پیدای و پنهان بسیار. اشغال این کشور توسط اسرائیل و تلاش برای هویت‌زدایی از این منطقه و تبدیل آن به سرزمینی کاملاً یهودی‌نشین و نزاع‌های دامنه‌دار و پرتلفات ساکنان این سرزمین با این رژیم که تا امروز نیز ادامه دارد، این سؤالات را مطرح می‌کند که چه دست‌هایی در پشت پرده از اعمال این رژیم و چند دهه اشغال‌گری حمایت می‌کند. آیا سران یهودی ساکن در فلسطین، سکان این جدال خونین و طولانی را در دست دارند یا فقط اجراکنندهٔ فرامین اتاق فکری هستند که از سویی دیگر به آن‌ها خط می‌دهد؟ نگاه یهودیان صهیونیست ثروتمند و بانفوذ آمریکا به یهودیان فلسطین چیست؟ متی گولان که نویسنده‌ای یهودی‌اسرائیلی است، کوشیده است در کتاب سر پنهان این سؤالات و سؤالات دیگری از این قبیل با دید انتقادی نسبت به نگرش یهودیان آمریکایی پاسخ دهد و درصدد نقد دیدگاه آن‌ها برآید.

خواندن کتاب سر پنهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و محققان رشته‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و نیز علاقه‌مندان به مطالعهٔ تاریخ یهود از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

درباره متی گولان

متی گولان از روزنامه‌نگاران مشهور اسرائیلی و معروف‌ترین کتاب او «مذاکرات مخفی هنری کیسینجر» است که گفته شده است پس از سانسور نظامی و اعتراض نویسنده به این تصمیم، با مصوبهٔ کابینهٔ اسرائیل چاپ شد. متی گولان قبلاً مفسر سیاسی و سردبیر روزنامهٔ اسرائیلی «هاآرتص» بود و برای مدتی سردبیر روزنامهٔ «گلوبس»؛ او همچنین مسئول روابط عمومی سفارت اسرائیل در کانادا بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان