دانلود و خرید کتاب کتاب کار زوج درمانی دیوید فیلیپه ترجمه مریم رودباری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب کار زوج درمانی اثر دیوید فیلیپه

کتاب کتاب کار زوج درمانی

معرفی کتاب کتاب کار زوج درمانی

کتاب کتاب کار زوج درمانی نوشتهٔ دیوید فیلیپه و ترجمهٔ مریم رودباری و علی سلیمی خورشیدی است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کتاب کار زوج درمانی

ریشهٔ بسیاری از مشکلات بین زوجین فقدان ارتباط است که احساس انزوا و جدایی را تقویت می‌کند. به همین دلیل است که رفع این مشکل مهم است.

کتاب کار زوج درمانی به شما تمرینات عملی می‌دهد تا از این طریق برای بهبود رابطه‌ای که دارید تلاش کنید و همه چیز را رو به راه کنید تا دقیقاً مانند زمان ماه عسل جذاب و عالی باشد؛ با این تفاوت که شما نسبت به آن زمان بسیار قوی‌تر و عاقل‌تر شده‌اید.

کتاب کار زوج درمانی جهت ایجاد رابطه مطلوب و بهتر، ابزارهایی را که شما نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد. 

خواندن کتاب کتاب کار زوج درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ زوج‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کتاب کار زوج درمانی

«ارتباط برای پیشرفت رابطه شما کاملاً ضروری است. بدون آن، عشق و اشتیاق در رابطه شما سرد و پژمرده خواهد شد. ارتباط مانند اکسیژن برای یک رابطه است. بیشتر مردم فکر می‌کنند که برای داشتن ارتباط مؤثر فقط کافیست به طور جدی به صحبت‌های همسر زندگی شان گوش دهند، اما در واقع برای داشتن چنین ارتباطی فاکتورهای بسیاری نیاز است. همچنین باید در نظر بگیرید که هر جنسیتی به گونه‌ای متفاوت ارتباط برقرار می‌کند، زیرا آنها دیدگاه متفاوتی نسبت به ارتباط دارند.

به لطف علم روانشناسی، می‌دانیم که تفاوت‌های ارتباطی بین جنسیت‌ها تا حدی در نتیجه جدا ماندن هر دو جنس از یکدیگر در هنگام رشد است. از آنجایی که دختران به دلیل هنجارها و فرهنگ‌های اجتماعی عمدتاً با دختران، و پسران با پسران معاشرت می‌کنند، ممکن است نتوانند بدرستی همدیگر را درک کنند و احساسات طرف مقابل را بفهمند. این تفاوتها ریشه در کودکی دارند؛ تقریباً همیشه پسربچه‌ها ماشین بازی می‌کنند و دختربچه‌ها با عروسک بازی می‌کنند و پیراهن می‌پوشند.

ارتباط فقط کلامی نیست

با این حال، ارتباط فقط کلامی نیست. همچنین درک این نکته مهم است که نشانه‌های غیرکلامی هم برای مردان و هم برای زنان متفاوت است. البته حالات چهره برای بسیاری از مواقع ثابت می‌ماند. مانند این که وقتی کسی، چه زن و چه مرد، یک تکه لیمو را گاز می‌گیرد اخم می‌کند، و بالعکس وقتی بیسکوییت لیمو را گاز می‌زند لبخند می‌زند.

هفت نوع نشانه غیرکلامی وجود دارد. دانستن اینکه هر دو جنس چگونه از این نشانه‌ها استفاده می‌کنند، نحوه ارتباط شما و همسرتان با یکدیگر را تغییر می‌دهد و آنرا بهتر می‌کند. به این ترتیب، می‌توانید با حداقل سوء تفاهم یا حتی بدون سوء تفاهم، از اهداف، امیدها، نیازها و ترس‌های معشوق خود آگاه شوید. بیایید به این نشانه‌های غیرکلامی نگاهی بیندازیم.

تماس فیزیکی: صرف نظر از ساختار ژنتیکی، ارتباط بین مردان و زنان از طریق لمس بسیار متفاوت است. در حالی که برای مردان سیلی‌های سنگین به پشت دوست خود، راهی برای نشان دادن رفاقت، قدرت، نفوذ و تسلط است؛ زنان راه بسیار ملایم‌تری را برای همدردی در پیش می‌گیرند مثلاً همدیگر را بغل می‌کنند، هنگامی هم که عصبی هستند یا سرحال نیستند برای خودداری از لمس و در عین حال برای نشان دادن دلسوزی، بر شانهٔ طرف مقابل دست میگذارند.

به لطف علم و تحقیقات بسیار، اکنون می‌دانیم که لمس باعث ترشح هورمون اکسی توسین می‌شود، که این هورمون به طور خودکار باعث می‌شود زوجین حتی با وجود سپری کردن یک روز وحشتناک، احساس بهتری نسبت به خود و در کنار یکدیگر بودن داشته باشند. گاهی اوقات به قرص ادویل نیاز ندارید، بلکه به یک آغوش محکم نیاز دارید.

حالات چهره: چهره انسان یکی از شگفتی‌های خلقت است. ۴۳ ماهیچه مختلف در صورت وجود دارد که قادر به بیان حالات بی شماری هستند - طبق جدیدترین تخمین، تقریباً ۱۰۰۰۰ حالت را می‌توان نشان داد. این باعث می‌شود چهره انسان به یکی از مهم ترین راه‌های ارتباط غیرکلامی تبدیل شود.

زنان اغلب از حالت‌های چهره استفاده می‌کنند. آنها در مقایسه با مردان، بسیار بیشتر از تماس چشمی، تکان دادن سر، و جمع کردن لب‌ها استفاده می‌کنند. زنان علاوه بر اینکه از حالات صورت بیشتر استفاده می‌کنند، حالات چهره دیگران را نیز اغلب بهتر از مردان می‌فهمند. اگر به این موضوع شک دارید، سعی کنید به یک زن دروغ بگویید. در بیشتر موارد، خیلی زود متوجه دروغتان می‌شود.

ارتباط فرازبانی: آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا یک کلمه یا جمله بسته به نحوه بیان آن می‌تواند چندین معنی مختلف داشته باشد؟ اگر فکر کردید، پس حتماً در مورد ارتباطات فرازبانی چیزهایی می‌دانید یا تجربه‌ای در مورد آن دارید.

همچنین به آن "فرا زبان" نیز می‌گویند، که به مطالعه صدا، لحن و ظرافت‌ها و نشانه‌های مختلف همراه با کلمات هنگام گفتن آنها می‌پردازد. آنها جنبه‌های ارتباطی را نشان می‌دهند که فراتر از کلمات است. هنگامی که از فرازبان صحبت می‌کنیم، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیریم، از جمله تسلط، زیر و بم، لهجه، سرعت گفتار، و نوسان صدا. همچنین برای فهم فرازبان باید نشانه‌هایی مانند حرکات دست، زبان بدن، حرکات چشم و مواردی از این قبیل را بررسی کند.

ارتباط فرازبانی مهم است، زیرا هرچه بیشتر آن را درک کنید، افراد کمتر می‌توانند حقیقت را از شما پنهان کنند و احساسات اطراف شما را نادیده بگیرند. این یک چیز عالی است، زیرا هنگامی که می‌دانید مشکل واقعی که با همسرتان در هر مقطع زمانی مطرح می‌کنید چیست، برای شما راحت تر می‌شود که به موضوع اصلی بپردازید، و حول و حوش دلیل ثانویه‌ای که همسرتان به شما میگوید بحث نکنید.

طرز قرارگیری (وضعیت) بدن: از آنجایی که مردان معمولاً تمایل دارند فضای بیشتری را نسبت به زنان اشغال کنند، به احتمال زیاد بدن خود را طوری قرار می‌دهند که پاهایشان از هم فاصله بیشتری داشته باشد و در هنگام ناراحتی یا موقع به چالش کشیده شدن، بازوهایشان را دورتر از بدنشان قرار می‌دهند. از سوی دیگر، زنان زمانی که احساس ترس یا تنفر می‌کنند، بازوهای خود را جمع می‌کنند و پاهایشان را روی هم قرار می‌دهند.

هنگام تفسیر زبان بدن دقت کنید. همیشه به محیطی که طرف مقابلتان در آن از زبان بدنی استفاده کرده توجه کنید. تصور نکنید که همسرتان از دست شما ناراحت است زیرا خودش را در آغوش گرفته است – شاید هوای بیرون خیلی سرد بوده باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۲۱۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان