دانلود و خرید کتاب عوامل موثر بر خبر ریچارد ام. پرلوف ترجمه آزاده سادات عطار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عوامل موثر بر خبر اثر ریچارد ام. پرلوف

کتاب عوامل موثر بر خبر

انتشارات:انتشارات سروش
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب عوامل موثر بر خبر

کتاب عوامل موثر بر خبر نوشتۀ ریچارد ام. پرلوف با ترجمۀ آزاده سادات عطار در انتشارات سروش به چاپ رسیده است. این کتاب دربارۀ روزنامه‌نگاری در سپهر رسانه‌ای قرن بیست‌ویکم است.

درباره کتاب عوامل موثر بر خبر

در این کتاب به قلم ریچارد پرکوف، استاد ارتباطات دانشگاه ایالتی کلیوند، از یک طرف به تحولات روزنامه‌نگاری در ایالات متحده طی ادوار مختلف اشاره شده و از طرفی دیگر در بخش‌های مختلف کتاب، ورود رسانه‌های اجتماعی به‌ویژه فیسبوک و توئیتر و تأثیرگذاری آن بر خبر موردتوجه قرار گرفته است. همچنین کتاب عوامل مؤثر در خبر به این نکته اشاره دارد که برخی اخبار در سایۀ سیطزۀ رسانه‌های قدرتمند برجسته می‌شوند و برخی دیگر از دید عموم مخفی می‌مانند. اذعان به این مهم، از دید نویسندۀ آمذیکایی که کشورش تعداد قابل توجهی از رسانه‌های برجستۀ جهانی را در اختیار دارد خالی از لطف نیست. این کتاب ریچارد پرلوف، خواننده را با دنیای پیچیدۀ اخبار معاصر و زیربنای نظری آن آشنا و درگیر بحث‌های اخلاقی می‌کند.

این کتاب خوانندگان را به سیری توأم با هدایت مفهومی از خطوط، پیوستگی‌ها و ویژگی‌های متغیر اخبار می‌برد. این کتاب موضوعات گسترده‌ای را در بر می‌گیرد: نظریه‌های کلاسیک دربارۀ آنچه اخبار باید انجام دهد، تاریخ متنوع آن در آمریکا و اسطوره‌های رایج اخبار، نیروهای فراگیر در جمع‌آوری اخبار معاصر، عوامل بحرانی اقتصادی تعیین‌کنندۀ اخبار و آثار نظام اجتماعی و نوآوری در روندهای آتی روزنامه‌نگاری. پرلوف در چهارچوب پژوهش دربارۀ مطالعات روزنامه‌نگاری و جامعه‌شناسی اخبار، برای خوانندگان، کاوشی انتقادی و عمیق، مملو از نمونه‌های مرتبط از روزنامه‌ها، اخبار و رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد.

خواندن کتاب عوامل موثر بر خبر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های علوم ارتباطات، روزنامه‌نگاری و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نویسنده

ریچارد ام پرلوف استاد ارتباطات، علوم سیاسی و روانشناسی در دانشگاه ایالتی کلیوند و نویسندۀ کتاب‌های علمی معتبر در زمینۀ ارتباطات سیاسی و متقاعدسازی است. مقالات پرلوف در مورد نظریه‌های ارتباطی، آثار رسانه‌ای خصمانه و برداشت‌های مبتی بر شخص سوم از اخبار در نظریه‌های ارتباط، تحقیقات ارتباطی و ارتباطات جمعی و جامعه منتشر شده‌اند.

او برندۀ جایزۀ مک کویل دانشکدۀ تحقیقات ارتباطات دانشگاه آمستردام برای بهتریت مقالۀ تئوری ارتباطات پیش‌رو ۲۰۱۳-۲۰۱۲ است. همچنین جوایز روزنامه‌نگاری اوهایو که شامل باشگاه مطبوعاتی کلیوند در ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و بهترین مقاله‌نویسی اوهایو می‌شود به وی تعلق گرفته است.

بخشی از کتاب عوامل موثر بر خبر

«یک روز معمولی در شهر سرسبز گرینزبورو در کارولینای شمالی، روفوس اسکیلز ۲۶ ساله کامیونش را می‌راند تا برادر کوچکش را به کلاس آرایشگری ببرد. او به‌عنوان برادر بزرگ‌تر می‌خواست به دوین کمک کند تا ابزار تجارت مدل مو را بشناسد؛ اما در چشم به‌هم‌زدنی، زندگی تغییر کرد. صدای آژیر پلیس هوا را شکافت و دو مرد جوان سیاه‌پوست به نور آبی ماشین پلیس در آینه عقب خود خیره شدند. دو افسر پیاده شدند و آنها را به‌دلیل تخلفات کوچک، از جمله منقضی‌شدن پلاک‌ها از ماشین بیرون کشیدند. آنچه بعداً اتفاق افتاد، نه اتفاق جزئی بود و نه معمولی.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۶۸ صفحه

حجم

۱۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۶۸ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان