دانلود و خرید کتاب تاکسیدرمی رسول حق جو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاکسیدرمی اثر رسول حق جو

کتاب تاکسیدرمی

نویسنده:رسول حق جو
انتشارات:نشر مهر و دل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاکسیدرمی

کتاب تاکسیدرمی نوشتهٔ رسول حق جو است. نشر مهر و دل این نمایشنامهٔ معاصر و جنگی را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به جانبازهای جنگ هشت‌سالهٔ ایران و عراق تقدیم شده است.

درباره کتاب تاکسیدرمی

کتاب تاکسیدرمی حاوی نمایشنامه‌ای جنگی و ایرانی به قلم رسول حق جو است. صحنه عبارت است از دیواری سوراخ‌شده که جای اصابت تیر و ترکش روی آن آشکار است. در دستور صحنه آمده است که این مکان باید همچون خرابه‌ای باشد در خرمشهر. شخصیت‌های این نمایشنامه را حیوانات تشکیل داده‌اند. «گربهٔ پدر»، «گربهٔ پسر»، «کفتر»، «کرّه‌خر»، «سگ» و «وزغ عراقی» بخشی از شخصیت‌های نمایشنامهٔ «تاکسیدِرمی» هستند. قصه در حالی آغاز می‌شود که «کفتر» و «گربهٔ پسر» مجادله‌ای را آغاز می‌کنند. 

خواندن کتاب تاکسیدرمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات نمایشی ایران و قالب نمایشنامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاکسیدرمی

«گربه‌ی پسر: حرف مُفت نزن با این صورتت... خرمشهر اگه می‌خواست آزاد شه، تو این ۵۷۸ روز آزاد می‌شد... ۱۹ ماهه پدرِ صاحابمون دراومده... تو محاصره گیر افتادیم... نه می‌تونیم بریم بیرون، نه می‌تونیم بیاییم داخل... یه‌لقمه نون درست و حسابی نخوردیم... پوست و استخون شدیم... پدر بدبختمو نگاه کن... از گُشنگی، راشیتیسم گرفته بیچاره... هرچی گربه و سگ و موش و خر و گاو و قاطر و سوسک و حشره تو این خراب‌شده بودن، یا از گُشنگی تلف شدن، یا تیر و ترکش خورد بهشون، سَقَط شدن... آزادی کجا بود؟... اَه... اگر هم بر فرضِ محال، به قول تو آزاد شه، که نمی‌شه، تا قیامت همیطور خرابه و سوراخ‌سوراخ می‌مونه.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۵۳۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان