دانلود و خرید کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت کیتی اسمیت ترجمه بتول فیروزان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت اثر کیتی اسمیت

کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت

معرفی کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت

کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت نوشتهٔ کیتی اسمیت و ترجمهٔ بتول فیروزان است. نشر اطراف این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر برای کودکان نوشته شده و آن‌ها را به کشور «بروندی» در قارهٔ آفریقا می‌برد.

درباره کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت

کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت که با تصویرسازی‌های «شِین دبلیو. اِوِنز» منتشر شده، یکی از کتاب‌های مجموعهٔ «بچه‌های اطراف جهان» است. این کتاب حاوی داستان واقعی نوجوانی است در اردوگاه پناهندگان که هیچ دوستی ندارد و دور از خانواده و تنها است، اما یک بازی ساده دنیایش را عوض می‌کند. همیشه در مواقع بحران مثل جنگ، ظرفیت‌هایی پدید می‌آید که انسان‌ها بتوانند در کنار یکدیگر به مسائل مهم زندگی توجه نشان دهند و با طبیعت و یکدیگر پیوندهای جدید و مناسبی برقرار سازند. کتاب حاضر هم تجربهٔ نوجوانی را بازگو می‌کند که در مقابل اتفاقات بی‌تفاوت نیست و تلاش می‌کند دنیای اطرافش را بهبود بخشد. در این داستان، می‌خوانیم که نوجوانان اهل کشور برونری با پشتکار و قدرتِ مهربانی توانسته‌اند در این اردوگاه‌ها به فعالیت‌های سازنده و ماندگار دست بزنند. نویسنده در این کتاب، در عین اینکه فضای پیش از جنگ را معرفی می‌کند، هنگامهٔ ‌جنگ و دربه‌دری و نابسامانی فرزندان کشور جنگ‌زده را نیز به تصویر می‌کشد و به‌طور مشخص، نوع برقراری ارتباط نوجوانان در این اردوگاه‌ها را می‌نمایاند. در اردوگاه، نوجوانان ناگهان در محیطی تحمیل‌شده در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. در آغاز به مخالفت با یکدیگر می‌پردازند، اما به‌مرور با کسب و تقویت برخی فضایل، آن تقابل و تضادها به مشارکتی دوستانه در کارها تبدیل می‌شود.

پس این کتاب از تجربهٔ ‌نوجوانی از کشور بروندی گرفته شده است. در بخش‌هایی از کتاب بعضی واژگان زبان روندی (زبانی که مردم کشور بروندی صحبت می‌کنند) با معنی آن‌ها آورده شده است. مستندبودن قصه در پایان کتاب مشخص می‌شود؛ زیرا نوجوان داستان یا «دئوی» واقعی معرفی می‌شود. تصاویر کتاب از آغاز، نقاشی است اما چند صفحهٔ پایانی کتاب که شخصیت اصلی داستان معرفی می‌شود، عکس‌هایی واقعی منتشر شده است. کیتی اسمیت میلوِی، نویسندهٔ این کتاب، جوایز بسیاری برده است. او برای کودکان سنین دبستان و راهنمایی قصه‌هایی دربارهٔ مشکلات جهان می‌نویسد و از نوجوانانی می‌گوید که تغییری در اوضاع ایجاد کرده‌اند. 

مجموعهٔ «بچه‌های اطراف جهان» پنجرهٔ کوچکی است برای دیدن و شنیدن قصه‌های واقعی دربارهٔ بچه‌هایی از کشورهای مختلف که قهرمانِ شهر یا خانوادهٔ خودشان بوده‌اند. این قصه‌ها می‌تواند الهام‌بخش بچه‌ها باشد تا بی‌تفاوت نباشند و دنیای اطرافشان را کمی بهتر کنند. این قصه‌ها هم به بچه‌ها اطلاعاتی دربارهٔ تنوع و تفاوت‌های زندگی بچه‌ها در نقاط مختلف دنیا می‌دهد و هم آن‌ها را با موضوعاتی مثل حفظ محیط‌زیست، کمک به هم‌نوع، راه‌اندازی کسب‌وکار، کمک به اقتصاد خانواده و… آشنا می‌کند، ولی از همهٔ این‌ها مهم‌تر این مجموعه یاد بچه‌ها می‌اندازد که جهان خیلی بزرگ است و برای تعامل با بچه‌های دیگر جهان اول باید با زندگی و قصه‌‌های آن‌‌ها آشنا شوند. این مجموعه حاوی بخشی از تجارب نوجوانان بنگلادشی، کانادایی، زامبیایی، هندوراسی و کشورهای دیگر است.

خواندن کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به همهٔ کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان