دانلود و خرید کتاب توقف بیش اندیشی، تسلط بر هیجانات و شروع به اقدام عملی تفکر درخشان ترجمه شاهین غفاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توقف بیش اندیشی، تسلط بر هیجانات و شروع به اقدام عملی اثر تفکر درخشان

کتاب توقف بیش اندیشی، تسلط بر هیجانات و شروع به اقدام عملی

معرفی کتاب توقف بیش اندیشی، تسلط بر هیجانات و شروع به اقدام عملی

کتاب توقف بیش اندیشی، تسلط بر هیجانات و شروع به اقدام عملی نوشتهٔ تفکر درخشان و ترجمهٔ شاهین غفاری و ویراستهٔ افسانه نظری است و موسسه انتشارات فلسفه آن را منتشر کرده است. این کتاب رهنمودی برای توقف افکار غیرسازنده، غلبه بر منفی‌گرایی و آزادسازی توان بالقوه با اقدام عملی قاطعانه است.

درباره کتاب توقف بیش اندیشی، تسلط بر هیجانات و شروع به اقدام عملی

ذهن پدیدهٔ شگفت‌انگیز و توانمندی است؛ از توانایی خیال‌پردازی گرفته تا مرور یک خاطره، به‌یادآوردن جملهٔ زیبایی از یک کتاب، یا درک و تحلیل موضوعات پیچیده و انتزاعی. ذهن انسان واقعاً باورنکردنی است، اما مثل هر چیز دیگری بی‌نقص نیست. یکی از نقص‌های آن گرایش به بیش‌اندیشی است.

بیش‌اندیشی به‌طور خلاصه به معنای یک فرایند فکری بیهوده و خسته‌کننده است: ناتوانی پیوستهٔ یک فرد در توقف نگرانی پیاپی در مورد یک موضوع خاص، بدون رسیدن به نتیجه‌ای مشخص. شاید بعضی بگویند که ذهن برای فکر کردن ساخته شده و با ارسال پیام از طریق رشته‌های عصبی امکان صحبت کردن، تصمیم‌گیری و تمام عملکردهای بدن را فراهم می‌کند، اما واژهٔ بیش در بیش‌اندیشی پاسخ آن‌ها را می‌دهد. هر چیزی بیش از حد معمول، غیرعادی است.

فرایند یکنواخت و چرخه‌ای بیش‌اندیشی، ویژگی بارز آن است. این یعنی نگرانی برای یک موضوع خاص به مدتی طولانی و غیرمعمول، بدون رسیدن به یک راه‌حل مشخص و درنهایت، اضطراب بیش از پیش. این ویژگی‌ها آن را از فکر کردن متمایز می‌کند. البته همه در مورد روش‌های گوناگون انجام یک کار فکر می‌کنند. این طبیعت انسان است که تردید کند و مسائل را مجدداً تحلیل کند، اما طبیعتش این نیست که به افکار آزاردهنده اجازهٔ تأثیر منفی بر زندگی‌اش را بدهد.

برای اینکه بتوانید نشخوارهای ذهنی و افکار وسواس‌گونه‌ٔ خود را پیش از آغاز هر کاری به حداقل برسانید، کتاب توقف بیش‌ اندیشی، تسلط بر هیجانات، شروع به اقدام عملی راهنمای بی‌نظیر شما خواهد بود. نویسندگان این اثر روان‌شناختی به شما کمک می‌کنند با ریشه‌کن کردن افکار منفی و نگرانی‌هایتان، کنترل ذهن و عملکردتان را به دست بگیرید و مثبت‌اندیشی و آرامش خاطر را به زندگی خود هدیه دهید.

خواندن کتاب توقف بیش اندیشی، تسلط بر هیجانات و شروع به اقدام عملی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر زیاد دچار نشخوار فکری می‌شوید و کنترل و مدیریت هیجانتان سخت است این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از کتاب توقف بیش اندیشی، تسلط بر هیجانات و شروع به اقدام عملی

«مطمئنم که در دوره‌ای از زندگی خود در آستانه فروپاشی روانی قرار گرفته‌اید یا دچار آن شده‌اید. احتمالاً وسوسه شده‌اید که اشیا را پرت کنید یا با تمام وجود فریاد بزنید و یا وسط روز از محل کار بیرون بروید. شاید این احساس را قبل از رفتن به فرودگاه درحالی‌که هنوز چمدانتان را نبسته‌اید و پاسپورتتان گم شده، تجربه کرده باشید. شاید یک ساعت مانده به برگزاری یک جلسهٔ مهم مجبور به آماده‌سازی سالن و زنگ زدن به مهمانان شده باشید و در این گیرودار، باید به فکر زنگ زدن به مادرتان و جواب دادن به یک ایمیل مهم هم می‌بودید. این وضعیت درنهایت منجر به آشفتگی ذهنی می‌شود. (در خوش‌بینانه‌ترین حالت)

احساس می‌کنید صدها موضوع به‌صورت همزمان در سرتان رژه می‌روند. این شرایط، گیج‌کننده و حتی اضطراب‌آور به نظر می‌رسند. انباشتگی ذهنی چیزی شبیه این است. 

این فقط افکار منفی نیستند که موجب انباشتگی ذهنی می‌شوند. ترکیبی از افکار مثبت، خنثی، تصادفی و غیرضروری نیز می‌توانند انباشتگی ذهنی ایجاد کنند. وقتی تمام این مواد را با هم در یک ظرف بریزید، درنهایت به نقطهٔ جوش می‌رسد و سر می‌رود. این زمانی است که باید بیشترین توجه را به سلامت روانی خود داشته باشید.

همهٔ ما گاهی کارهای خود را پشت گوش می‌اندازیم. گاهی کارهای خاصی را به زمان دیگری موکول می‌کنیم چون فکر می‌کنیم که تا یک هفته قبل از ضرب‌الاجل، اولویت ندارند. همه چیز را به دقیقهٔ آخر موکول می‌کنیم زیرا فکر می‌کنیم که در زمان حال کارهای بهتری برای انجام داریم. اما از این نکته غافل می‌شویم که عقب انداختن این کارهای «کوچک»، باعث ایجاد ترافیکی از کارهای انجام نشده می‌شود؛ کارهایی به کوچکی تمیز کردن میز کار یا به مهمی چکاب سالانهٔ سلامت. اما وقتی همه آن‌ها را یکجا در ظرف ذهن خود می‌ریزید، متوجه انباشتگی تدریجی آن‌ها نمی‌شوید تا زمانی که به مرز انفجار برسد. وقتی روی موضوعات روز جاری کار می‌کنید، ذهنتان ناگهان شما را یاد کارهای قبلی می‌اندازد و نمی‌توانید روی یک چیز تمرکز کنید.»

نظرات کاربران

alirezahamdi
۱۴۰۲/۰۶/۱۰

آقا دوستانه صمیمانه بهتون میگم این کتاب جز معدود کتاب‌هایی میشه که روتون و زندگیتون تاثیر میزاره خریدمش...خوندمش،...لذت بردم بهره اش رو بردم سه دنیا ممنون از نویسنده اش

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
در مجله نوروساینس می‌خوانیم که محیط به‌هم‌ریخته موجب آشفتگی در ذهن می‌شود، چون عوامل بیرونی برای جلب‌توجه شما با هم رقابت می‌کنند و این منجر به محدود شدن توانایی پردازش صحیح و دقیق اطلاعات می‌شود.
zeynab

حجم

۳۱۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۳۱۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان