دانلود و خرید کتاب بهار بی باران هیات تحریریه موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بهار بی باران

«بهار بی‌باران» از مجموعه آثار هیئت تحریریۀ مؤسسۀ فرهنگی مطالعاتی شمس‌الشموس است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: سالک یعنی راه رونده، یعنی کسی که سلوک می‌کند، حرکت می‌کند و می‌خواهد از تنگنای وجود خویش خلاص و از انانیت رها شود تا این «خود» ، بیرون رود و «خدا» در جای حقیقی‌اش قرار و آرام گیرد. این کمال، برترین گنجینۀ عالم هستی است که میل و اشتیاق رسیدن به آن در هر دلی روشن نمی‌شود. هر انسانی در زندگی خود موهبت‌هایی را خواهد چشید، اما از این میان عده‌ای به چشیدن اندک و شنیدن تنها قناعت نمی‌کنند و خود طالب درگاه می‌شوند. و آن‌گاه تو ای عزیز! اگر عزم کرده‌ای که از خود رها شوی و «او» را بیابی، از آن اولین لحظه‌ای که این «من» را در مقابل خود نشاندی و با کمال جدیت بر هوی و هوسش پا گذاردی، سر از فرمان پذیری‌اش برتافتی، بر او مهار زدی و مرعوبش نشدی، نام «مجاهد» بر تو گذاشته خواهد شد و «طوبی لک» که شامل این خطاب پروردگارت خواهی شد: والذین جاهَدوا فینا لنهدینّهم سُبلنا پس اگر در این مجاهده خسته نشدی، سست نشدی، مأیوس نگشتی و مغلوب شیطان و نفس نشدی، بشارت مؤکد «لنهدینّهم» از آن تو خواهد بود. پس باید منزلگاه‌ها و گردنه‌ها را خوب و دقیق بشناسی تا شیطان، راهزن راهت نشود که راهزنان راه بسیارند و مقصد نهایی بس رفیع و نایاب. یکی از این مخاطرات، امتحان‌های «قبض و بسط» دل در امور معنوی است که فرمود: ما من قبض و لا بسط الا و لله فیه المن و الابتلاء هیچ قبض و بسطی نیست مگر آنکه در آن از جانب خداوند منت و ابتلایی هست.

نظرات کاربران

کاربر ۵۰۸۷۰۰
۱۳۹۹/۰۱/۲۳

بهترین کتاب موسسه شمس الشموس

misagh
۱۳۹۵/۱۰/۱۲

"بهار بی باران" 📌کتابی در قهر و آشتی های حق تعالی ❓پاسخ به سوالاتی در مورد مشکلات طریقت ⭕️ قبض و بسط های الهی کانال رسمی موسسه شمس الشموس در تلگرام @shamspublish

14diamonds
۱۳۹۶/۰۷/۲۳

سلام چرا نسخه ی نمونه دانلود نمیشه؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
«قبض و بسط» یکی از مهم‌ترین مراحل طی طریق است،
Dexter
در حدیثی آمده است شخصی خدمت امیرالمؤمنین (ع) رسید و گفت نمی‌توانم برای نماز شب بیدار شوم. حضرت فرمودند که گناهان روزت، تو را در قیدوبند می‌کند و نمی‌گذارد بیدار شوی. این قیدوبند، همان تاریکی و کدورت قلب است که مانع سبکی و ارتباط می‌شود. در دعای ابوحمزه می‌خوانیم: «فإنک لاتحتجب عن خلقک إلا أن تحجبهم الأعمال دونک» یعنی تو از خَلقت محجوب و در پرده نمی‌شوی، مگر به واسطۀ اعمال خودشان.
مادربزرگ علی💝
نمی‌روم ز دیار شما به کشور دیگر برون کنیدم از این در، درآیم از در دیگر
°•. MaryaM .•°
بهار می‌گذرد دادگسترا دریاب که رفت موسم و حافظ هنوز مِی نچشید
Dexter
یا أهل بیت النبوۀ: بکم فتح الله یا أباصالح: إفتح لنا أبواب الخیر إفتح لنا أبواب المعرفۀ إفتح لنا أبواب العشق...
°•. MaryaM .•°
خام را جز آتش هجر و فراق کی پزد؟ کی وا رهاند از فراق؟ این انسان خام است و آنچه این خام را می‌پزد آتش هجر و فراق است. اما هرکسی به میزان تصمیم و جدیتش در این آتش تاب می‌آورد.
°•. MaryaM .•°
امام صادق (ع) می‌فرماید: «چون گناه بنده بسیار شود و چیزی از کردار نداشته باشد که آن را جبران کند و کفارۀ آن‌ها شود، خداوند او را به اندوه گرفتار سازد تا کفارۀ گناهانش شود.» این لطفِ لطیف و ربانی خداست که برای تطهیر و غفران بندگانش دنبال بهانه می‌گردد تا جایی که حتی هراسی که از خواب هولناک در دل مؤمن ایجاد می‌شود، مایۀ آمرزش اوست.
فرشته هستم
«چهل سال است از پروردگار عالم دم زدم، چند مرتبه خواستند مرا بکشند، آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی نگذاشت و خدا هم کمکم کرد! در این مدت نه خوابی دیدم، نه مکاشفه‌ای، نه رفیقی، نه همدردی، چهل سال است که در را می‌کوبم و خبری نیست.»
شاهرخ
دلا منال ز شامی که صبح در پی اوست که نیش و نوش به هم باشد و نشیب و فرازدر این
°•. MaryaM .•°
چرا در حال قبض غفلت بیشتر می‌شود؟ چون ما معمولاً بندۀ حالیم تا بندۀ خدا. وقتی حال نداریم خداخدا کردنمان هم کمتر می‌شود. برای همین یکی از برکات قبض تمرین عبادت بی‌شائبه است؛ یعنی چه حال داشته باشی چه نداشته باشی دست از غایتت بر ندار!
فرشته هستم

حجم

۱۲۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

حجم

۱۲۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان