دانلود و خرید کتاب مجموعه مقالات اندیشه های یک اندیشمند پیشامشروطه میرزا فتحعلی آخوندزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه مقالات اندیشه های یک اندیشمند پیشامشروطه اثر میرزا فتحعلی آخوندزاده

کتاب مجموعه مقالات اندیشه های یک اندیشمند پیشامشروطه

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مجموعه مقالات اندیشه های یک اندیشمند پیشامشروطه

کتاب مجموعه مقالات اندیشه های یک اندیشمند پیشامشروطه نوشتهٔ میرزا فتحعلی آخوندزاده است. انتشارات امید فردا این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به افرادی که در راه آزادی و استقلال و حاکمیت ملت قدم بر می‌دارند، قلم می‌زنند و به مردم‌سالاری و دموکراسی می‌اندیشند، تقدیم شده است.

درباره کتاب مجموعه مقالات اندیشه های یک اندیشمند پیشامشروطه

کتاب مجموعه مقالات اندیشه های یک اندیشمند پیشامشروطه با زندگی‌نامهٔ میرزا فتحعلی آخوندزاده آغار شده است. این کتاب، اندیشه‌ها ‌و آرای این آزادی‌خواه و نویسنده درمورد اجتماعیات، دین، فلسفه، اقتصاد، الفبا و... را در بر گرفته و اشعاری از او را نیز در پایان گنجانده است. این اثر به افرادی که در راه آزادی و استقلال و حاکمیت ملت قدم بر می‌دارند، قلم می‌زنند و به مردم‌سالاری و دموکراسی می‌اندیشند، تقدیم شده است.

خواندن کتاب مجموعه مقالات اندیشه های یک اندیشمند پیشامشروطه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ اندیشه‌های یک آزادی‌خواه در دوران قاجار پیشنهاد می‌کنیم.

درباره میرزا فتحعلی آخوندزاده

میرزا فتحعلی آخوندزاده در ۲۱ تیر ۱۱۹۱ در شهر نوخا به دنیا آمد و در  ۱۸ اسفند ۱۲۵۶ درگذشت. او نمایشنامه‌نویس و آزادی‌خواه ایرانی در دورهٔ قاجار بود که پدر و استاد نمایشنامه‌نویسان آذربایجان، بنیان‌گذار ادبیات نو در ایران، نخستین نمایشنامه‌نویس ایرانی، پیشرو فن نمایشنامه‌نویسی اروپایی در آسیا و از پیشگامان جنبش ترقی‌خواهی و ناسیونالیسم ایرانی می‌دانندش. اندیشه‌های میرزا فتحعلی آخوندزاده بر اندیشمندان جنبش مشروطیت ایران از جمله میرزا آقاخان کرمانی، میرزا ملکم‌خان، عبدالرحیم طالبوف، میرزا آقا تبریزی و دیگران بسیار تأثیر گذاشت. او در زمان ورود به تفلیس بود که با تئاترهای گرجستان آشنا شد. در این تئاترها اغلب آثار گوگول، آستروفسکی و مولیر به صحنه می‌رفت. از آن پس بود که دست‌به‌کار نگارش نمایشنامه شد. قدیم‌ترین نمایشنامه‌های ایرانی که به تقلید از اروپاییان نوشته شد، آثار او است که «میرزا جعفر قراجه‌داغی» آن‌ها را از زبان آذربایجانی به پارسی ترجمه کرد. این ترجمه‌ها مانند نمایشنامه‌های دیگرگون‌شدهٔ مولیر بوده‌انداز جمله آثار آخوندزاده که سبب شهرت او در حوزهٔ ادبیات نمایشی شد، کتاب «تمثیلات» است که حاوی شش نمایشنامه و یک داستان است. او به «آخوندوف» شهرت داشت. آخوندوف را از پیشگامان جنبش ترقی‌خواهی و ناسیونالیسم ایرانی دانسته‌اند.

بخشی از کتاب مجموعه مقالات اندیشه های یک اندیشمند پیشامشروطه

«تحصیل علم و معرفت تنها برای کسب معیشت و روزی لزومیت ندارد، بلکه بجهت تهذیب اخلاق و حسن رفتار و کردار نیز وسائل مجریه است. تا ظهور فیلسوفان در یوروپا، پاپایان ریم خلق را از تحصیل علوم و معارف منع میکردند اما بتوسط کشیشان و واعظان پیوسته مردم را به نیکوکاری و حسن اطوار و اخلاق دعوت مینمودند و اصلا نتیجه نداشت. در هرجا شرارت و فساد آنا فآنا تزاید می پذیرفت. وقتیکه عمل چاپ در آن اقلیم اختراع یافت و خلق برهنمایی فیلسوف یوغ اطاعت پاپایان را از گردن خودشان برانداختند و بتحصیل علم و معرفت شروع کردند، علاوه بر ترقیاتی که نموده اند شرارت و فساد در یوروپا نسبت بممالک آزیا باعلا درجه تخفیف رسیده است. ما طایفه اسلام از هجرت تا امروز پیوسته در منابر و مساجد و مجامع و مجالس بتوسط علما جهان را به نیکوکاری و حسن اخلاق دعوت میکنیم و بایشان درین باب انواع و اقسام وعظ و نصیحت میدهیم. آیا وعظ و نصیحت ما در طبیعت ایشان چه تاثیر بخشیده است و نتیجه زحمت ما در مدت هزار و دویست و هشتاد و شش سال چه شده است؟ از طایفه جهال همیشه دزدان و راهزنان و قاتلان بوده اند و هستند و زحمت ما بجهت تهذیب اخلاق ایشان بواسطه موعظه و نصایح بیهوده بوده است. پس ثابت میگردد که وعظ و نصیحت با نوید بهشت و تهدید بدوزخ برای تهذیب اخلاق و ترک معاصی سبب کافی نیست. همه جهان بهشت و دوزخ را شنیده اند و با آنها اعتقاد دارند، لکن با وجود همین اعتقاد باز از معاصی متقاعد نمیشوند.

کسانیکه از طایفه اسلام در آفریقیه اطفال خرده سان و معصوم ذکور را گرفته، از عین قساوت قلب خواجه کرده در ممالک اسلامیه میفروشند، و کسانیکه آنها را بقیمت گزاف خریده بایعان را بدین عمل شنیع حریص تر میکنند همه از معتقدان بهشت و دوزخ هستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۳۰,۰۰۰
۵۰%
تومان