دانلود و خرید کتاب ایام محبس به انضمام تحت نظر علی دشتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایام محبس به انضمام تحت نظر اثر علی دشتی

کتاب ایام محبس به انضمام تحت نظر

معرفی کتاب ایام محبس به انضمام تحت نظر

کتاب ایام محبس به انضمام تحت نظر نوشتهٔ علی دشتی است. انتشارات امید فردا این کتاب تاریخی را روانهٔ بازار کرده است. این اثر از از زندان و زندانبان در ایران سخن گفته است.

درباره کتاب ایام محبس به انضمام تحت نظر

کتاب ایام محبس به انضمام تحت نظر که نخستین‌بار با عنوان «ایام محبس» و توسط انتشارات «کتابخانهٔ مهر»‏ در سال ۱۳۱۳ منتشر شد، از زندان و زندانبان در دوران پهلوی سخن گفته است. این اثر تاریخی شامل ۴ فصل است. کتاب با شرح زندگی‌نامهٔ نویسندهٔ کتاب، علی دشتی مشهور به «پیر مطبوعات ایران» آغاز شده است. حوادث این کتاب در زمان رضاشاه پهلوی اتفاق افتاده است. به‌گفتهٔ نویسنده، همه می‌دانند که واقعهٔ سوم حوت ۱۲۹۹ که بعدها به کودتای سوم حوت معروف شد، باعث تشکیل حکومت سه‌ماههٔ سید ضیاءالدین و حبس عده‌ای از طبقات مختلف مانند احرار، رجال، سیاست‌مداران و اعضای دوایر دولتی شد. فصل اول این کتاب، حاوی یادداشت‌هایی است که در اثنای سه‌ماههٔ حبس نوشته شده و در قسمت پاورقی «شفق سرخ» از نیز چاپ شده است. علی دشتی گفته است که یادداشت‌های این فصل عین آن رؤیاهای نامطبوعی است که با تیرگی‌های محوطهٔ شوم زندان ممزوج شده و شاید برای روزهای عادی، بسیار ناهموار و عجیب به نظر برسد.

این کتاب به همهٔ افرادی که در راه آزادی و استقلال و حاکمیت ملت قدم برمی‌دارند، قلم می‌زنند و به مردم‌سالاری و دموکراسی می‌اندیشند، تقدیم شده است.

خواندن کتاب ایام محبس به انضمام تحت نظر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ایام محبس به انضمام تحت نظر

«اوه ! می دانید از استخلاص یک نفر محبوس عرصه زندان چه هیجانی دارد و محبوسین چه حالی پیدا می کند انسان چقدر خوشحال و چقدر افسرده می شود !

این روح هائی که سلسله بدبختی آنها را به یکدیگر بسته است از مفارقت هم چگونه متأثر می شوند ! در آن یک دقیقه که شخص آزاد با دوستان خود وداع می کند چه وجد اندوه آمیزي در محبس حکم فرما می شود !

اي کسانی که در خانه های خود از دیدن قراول و دیوارهاي شوم زندان آسوده اید ، قدر آزادي را بدانید.

رفقا مرا تهنیت می گویند که مجرد و آزاد هستم . زن ندارم ، فامیل ندارم ، قوم و خویش ندارم ، در محیط بیرون هیچ قلبی براي من نمی زند ، کسی از گرفتاري من مضطرب و پریشان نیست .»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان