دانلود و خرید کتاب بازاریابی فوتبال مایکل دس بوردس ترجمه محمد احسانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بازاریابی فوتبال

کتاب بازاریابی فوتبال؛ یک رویکرد بین المللی نوشتهٔ مایکل دس بوردس و ترجمهٔ محمد احسانی، فرشاد تجاری، محمد خبیری، بهزاد دیوکان، حمید قاسمی، سارا کشگر، نیما ماجدی و رضا محمدکاظمی است و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده است.


انتشارات حتمی یکی از ناشرین معتبر و نام‌آشنا در حوزه نشر کتاب‌های تخصصی علوم ورزش و پزشکی است که پس از طی مراحل پر فراز و نشیب، به این جایگاه دست یافته است.

از ابتدای فعالیت، انتشارات حتمی به‌طور تخصصی در زمینه علوم ورزشی و آکادمیک به چاپ کتاب پرداخت، اما در سال‌های اخیر، اقبال مردم و عموم جامعه به کتاب‌های ورزشی زیاد شده و اکنون ۷۰درصد از کتاب‌های انتشارات حتمی در زمینه تربیت بدنی در سطح عمومی، رشته‌های ورزشی، فدراسیون‌ها و … است. با توجه به نیاز جامعه به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، اخیراً چاپ کتاب‌های پزشکی و سلامت و به‌ویژه پزشکی در حوزه ورزش به مجموعه فعالیت‌های انشارات حتمی افزوده شد.

اعتقاد مدیریت انتشارات حتمی بر این است که در زمینه علوم ورزشی باید با علم و پیشرفت‌های روز همگام بود و لذا بیش از ۸۰درصد از کتاب‌های منتشر شده در قالب ترجمه است. تاکنون تعداد ۵۳۷ عنوان از کتاب‌های انتشارات حتمی در سایت خانه کتاب ثبت شده و برای ۶۹۷ مورد نیز تاکنون شابک صادر شده است.

انتشارات حتمی در مدت یک دهه فعالیت خود در حوزه نشر کشور، موفق به دریافت ۱۲ نشان برتر کشوری ازجمله ناشر نمونه کشور در سال ۱۳۹۳، برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برگزیده کتاب‌های علوم ورزشی دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۱ و لوح تقدیر از سوی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور برای چاپ کتاب «راهنمای تغذیه بالینی در کووید ۱۹» شده است.

انتشارات حتمی علاوه بر تقویت زمینه‌های فعالیت و همکاری با نهادها و مراکز متولی ورزش و علوم ورزشی در کشور، در چشم‌انداز پیش‌روی خود، نگاهی نیز به آن سوی مرزهای کشور و حضور در عرصه بین‌الملل دارد.

درباره کتاب بازاریابی فوتبال

کتاب بازاریابی فوتبال حاصل مطالعات ژرف انديشمندان مختلف از كشورهای مختلف در ارتباط با نحوهٔ كسب‌وكار و بازاريابی ليگ ‌های معتبر در دنيا و شامل 17 فصل است كه در هركدام از اين فصول به صورت موردی يک ليگ فوتبال در جهان (اروپا، امريكای شمالی و جنوبی و آسيا) از زوايای مختلف مورد بررسی قرار گرفته و به خواننده اجازه می‌دهد با ترسيم يک خط سير منطقی، نه‌تنها ارتباط بين عناصر مختلف بازاريابی را شناسايی کند، بلكه با مقايسه ليگ‌های مختلف پی به كشف نقاط ضعف و قوت، نحوهٔ درآمدزايی، موانع و محدوديت‌های بازار و عوامل مؤثر بر موفقيت بازار و تجارت در حوزه فوتبال برده و به‌خوبی با فرصت‌ها و تهديدهای موجود در اين زمينه از بازاريابی دست پيدا کند. فصل اول كتاب به بيان اين مطلب می‌پردازد كه ورزش نيازمند نگاه جهانی و يكپارچه است؛ به اين نكته مهم كه باتوجه‌به بلوغ فوتبال در اروپا و امريكا و ركورد در اين كشورها بايد چشم به بازارهای جديد داشت، رشد چشمگير فوتبال در اسيا را به عنوان يک بازار مناسب بالقوه مورد ملاحظه قرار می‌دهد. سپس به صورت مختصر به تفكيک منابع درآمدی باشگاه‌های اروپايی پرداخته كه با استفاده از يک راهبرد مناسب خيل عظيمی از بازيكنان آسيايی را جذب ليگ‌های مختلف خود کرده‌اند و با اين كار رسانه‌های آسيايی را با ايجاد يک تصوير مثبت از بازيكنان‌، جهت تسهيل در روابط تجاری خود به خدمت گرفته‌اند. بخش اول با وضعیت کلی بازاریابی فوتبال در اروپا شامل حقوق تلویزیونی و بازاریابی مربوط به جام یوفا سروکار دارد.

در فصل دوم تمرکز بر روزنامه‌نگاری به عنوان یک ابزار در ترویج حقوق تلویزیونی ورزش فوتبال مورد بررسی قرار می‌گيرد و با پنج بازار بزرگ در اقتصاد فوتبال در اروپا‌ (انگلیس، المان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا) ‌ارتباط برقرار می‌کند. فصل سوم با نحوه مديريت كنترل در فوتبال فرانسه سروكار دارد و در فصل چهارم با فعالیت‌های بازاریابی مشاركتی، در فصل پنجم در خصوص تکنیک تحقیق بازاری و عواملی كه بر فرايند حمايت از تصميم‌گيری مديران در خصوص تبديل استاديوم‌های فوتبال به تسهيلات ورزشی چندمنظوره آشنا می‌شويم. فصل ششم روند توسعه فوتبال آلمان را مد نظر قرار داده و در فصل هفتم نقش مراكز شرط‌بندی در رشد بازار فوتبال تبيين شده است. در فصل هشتم نقش حمايت مالی در كشور پرتغال و در فصل نهم ليگ فوتبال ايرلند و تاثير ليگ انگليس بر آن مورد بررسی قرار می‌گيرد. روند توسعه فوتبال فنلاند در فصل دهم بررسی شده است. فصل يازدهم كتاب حاضر نقش فوتبال در تجارت در كشور برزيل را بررسی کرده و در فصل دوازدهم بازاريابی فوتبال در كشور ژاپن به عنوان اولين مثال موردی در آسيا، توسعه فوتبال اين كشور مورد ملاحظه قرار می‌گيرد. 

در فصل سيزدهم كتاب حاضر عوامل موفقيت و شكست ليگ‌های معتبر كشور امريكا ( MLS,WUSA) و نكات كليدی در ارتباط با بازاريابی حرفه‌ای در كشور امريكا در فصل چهاردهم مورد بررسی قرار می‌گيرد. فصل پانزدهم نگاهی به رشد و توسعه فوتبال كانادا خواهد داشت و در فصل شانزدهم بازاريابی فوتبال در آرژانتين و عوامل مرتبط با كسب‌و‌كار در اين رشته ورزشی مورد بررسی قرار می‌گيرد. در فصل آخر، حمايت مالی در كشور كره و نحوه تاثير برگزاری جام جهانی فوتبال در اين كشور مشخص شده است. 

كتاب حاضر مجموعه كاملی از نحوه بازاريابی و كسب‌و‌كار در فوتبال در اقصی نقاط جهان را پيش روی خواننده قرار داده و اين فرصت را برای استفاده‌كنندگان از اين كتاب فراهم می‌آورد كه با شناسايی ابعاد مختلف بازاريابی ورزشی در رشته فوتبال درک عميقی از روابط بين اجزای مختلف آن را فراهم آورند، علاوه بر آن مطالب كاربردی اين كتاب می‌تواند به عنوان كتاب كمک درسی برای دانشجويان رشته‌های مديريت ورزشی، بازاريابی ورزشي‌، مديريت بازرگانی و همچنين راهنمايی مؤثر برای مسئولان و دست‌اندركاران حوزه ورزش و به‌خصوص فوتبال، اعم از مسئولان فدراسيون، مديران باشگاه‌ها، دست‌اندركاران حوزه رسانه، تبليغات، حاميان مالی، مربيان و ورزشكاران، هوارداران و تمامی افراد علاقه‌مند و درگير به اين حوزه پر مخاطب را فراهم می‌آورد.

آنچه در کتاب بازاریابی فوتبال می‌خوانید:

بخش اول: بازاریابی فوتبال در اروپا‌ 

فصل اول: ساختن برندهای ورزشی جهانی: فاکتورهای کلیدی موثر در بازاریابی لیگ قهرمانان اروپا‌

فصل دوم: روزنامه‌نگاری: وسیله‌ای برای مترقی کردن حقوق ورزشی در تلویزیون؟‌ ۵۳ نات هلاند یا هاری آرنی سول برگ

فصل سوم: نقش کنترل مدیریت در قوانین فوتبال فرانسه: سبک بی‌نظیری که می‌تواند صادر شود‌

فصل چهارم: بازاریابی مشترک : چالش جدید برای مدیران فوتبال

فصل پنجم: بازاريابی ورزشی و مديريت تسهيلات: از استاديوم‌ها تا مشتری بر اساس مراكز تفريحی چند منظوره‌

فصل ششم: پارادایم جدید برای مدیریت ورزش در بازار فوتبال آلمان

فصل هفتم: مدیریت بازاریابی در مجتمع باشگاهی اجتماعی: باشگاه فوتبال بارسلونا‌

فصل هشتم:‌ بهره‌وری و حمایت در لیگ برتر فوتبال پرتغال

فصل نهم: بازاريابی فوتبال در جمهوری ايرلند‌

فصل دهم: بازاریابی و فوتبال: مورد فنلاند و برنامه ستارگان‌

بخش دوم: توسعه اختصاصی بازاريابی فوتبال در سایر نقاط جهان ‌

فصل يازدهم: تجارت فوتبال در برزیل و مثال موردی Atletico-PR‌ 275

فصل دوازدهم: كسب‌وكار فوتبال در ژاپن‌

فصل سيزدهم: بازاریابی فوتبال حرفه‌ای در امریکا: موفقيت‌ها و شكست‌های MLS و WUSA‌

فصل چهاردهم: بازاریابی فوتبال حرفه‌ای در امریکا: درس‌هايی كه بايد ياد گرفته شود‌

فصل پانزدهم: آغازی بر یک آغاز جدید؟ چطور فوتبال در کانادا گسترش یابد- نگاهی به فدراسیون و یک باشگاه‌

فصل شانزدهم: بازاريابی در فوتبال آرژانتین: یک عکس فوری‌

فصل هفدهم: بازاریابی حمایت مالی و فوتبال حرفه‌ای: در مورد کره‌

خواندن کتاب بازاریابی فوتبال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خوانندگان اصلی اين کتاب عبارت‌اند از دانشجويان حرکت شناسی، علوم ورزشی، تندرستی، مربيگری و تربيت بدنی و دانشجويانی که در برنامه‌های آمادگی پيش از تدريس شرکت می‌کنند و به طور کل دانشجويان رشته علوم ورزشی که هدفشان يادگيری آمادگی جسمانی، توانبخشی و علم تمرين است و نيز متخصصان تندرستی و ورزشکاران.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۷۶ صفحه

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۷۶ صفحه

قیمت:
۲۲۴,۵۰۰
تومان