دانلود و خرید کتاب آموزش علوم (جلد اول) شعله دولت آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آموزش علوم (جلد اول)

کتاب «آموزش علوم (جلد اول)» نوشتۀ شعله دولت آبادی و سیمین دخت مشکور است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است. این اثر جلد اول کتاب ۲ جلدی آموزش علوم است که می‌خواهد به کودکان تصوری علمی از محیط اطرافشان بدهد. 

درباره کتاب  آموزش علوم (جلد اول)

چرا؟ کجا؟ چگونه؟ کِی؟ اینها کلماتی هستند که کودکان دائماً به زبان می‌آورند به این دلیل که بی‌نهایت نسبت به محیط اطرافشان کنجکاو هستند. بزرگ‌ترها، مربیان و والدین می‌توانند با استفاده از روش‌های مناسب به این سؤالات پاسخ دهند و باعث ایجاد ارتباط بین کودک و محیط و همچنین رشد ذهنی و فکری کودکان شوند. این مرحله از زندگی کودکان بسیار اهمیت دارد؛ چراکه پیدایش دید علمی در کودکان و پرورش فعالیت خلاق در زمانی شکل می‌گیرد که آن‌ها سؤال می‌پرسند و روحیۀ جستجوگر دارند. هرچه زمان می‌گذرد و اطلاعات و تجربۀ کودکان در رسیدن به پاسخ سؤالاتشان بیشتر می‌شود، مقدمات تفکر علمی و عملی در آن‌ها پایه‌ریزی می‌شود. رسیدن به پاسخ همچنین باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس کودکان به دنبال کشف جهان پیرامونشان بالا برود.

اکثر کودکان قبل از اینکه وارد مدرسه بشوند بسیاری از اطلاعات را از طریق گفتگوها، تلویزیون، اینترنت و رادیو به دست می‌آورند؛ اما توانایی استفاده و بهره‌گیری از این اطلاعات را ندارند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری نویسندگانی چون شعله دولت‌آبادی و سیمین‌دخت مشکور تلاش کرده‌اند تا در یک مجموعۀ ۲ جلدی شرایطی را فراهم کنند تا کودکان از معلواتشان به طور عملی بهره ببرند و اطلاعاتشان را طبقه بندی کنند. کتاب آموزشی علوم (جلد اول) تمرین‌هایی را در برمی‌گیرد که به کودکان در حل مسائل کمک کند. تمرین‌های کتاب آموزش علوم با توجه به علاقۀ کودکان در دورۀ قبل از مدرسه تدوین شده است و قصد دارد درک کودک و همینطور حس کنجکاوی‌اش را پرورش دهد. کودکان با استفاده از کتاب آموزش علوم کودک را به خود و دنیای اطرافش علاقه‌مند شده و هنر تعمیم دادن را می‌آموزند. اگر کودکان بتوانند از طریق روش‌های متفاوت مسائل را حل کنند مفاهیمی که در اثر تجربه و مشاهده به دست آورده‌اند طبقه‌بندی کنند،‌ آن زمان است که می‌توان گفت توانایی علمی کودک تا حد خوبی گسترش پیدا کرده و او موجودی خلاق و پرتحرک است و توانایی لذت‌بردن از زندگی را دارد.

خواندن کتاب آموزش علوم (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان بالای ۴ سال، مربیان و والدین پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب آموزش علوم (جلد اول)

«گیاه چیست؟

آیا در خانه گلدانی دارید که به آن هر روز آب دهید؟

آیا درختانی را که در اطراف خیابان‌ها هستند دیده‌اید؟

آیا به ده یا باغی رفته‌اید و درختان سیب، گلابی و میوه‌های دیگر را دیده‌اید؟»


نظرات کاربران

کاربر 3408262
۱۴۰۳/۰۱/۲۷

تمرینات جالبی داره.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۱۴,۴۰۰
تومان