دانلود و خرید کتاب پسماندهای حفاری و روش های کنترل آن زهرا زندی آرتیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پسماندهای حفاری و روش های کنترل آن اثر زهرا زندی آرتیمانی

کتاب پسماندهای حفاری و روش های کنترل آن

معرفی کتاب پسماندهای حفاری و روش های کنترل آن

کتاب پسماندهای حفاری و روش های کنترل آن به‌قلم زهرا زندی آرتیمانی، سیدعلی عادل مند و محمدامین رشیدی است که انتشارات آذرفر آن را منتشر کرده است. این کتاب به تشریح انواع روش‌های حفاری و مدیریت پسماند ناشی از حفاری می‌پردازد.

درباره کتاب پسماندهای حفاری و روش های کنترل آن

مدیریت صنعت نفت و محصولات و مشتقات وابسته به‌عنوان یکی از صنایع راهبردی و استراتژیک کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از آن‌جا که فرایند استحصال و استخراج نفت نیازمند دانش فنی و مهارت فعالان این حوزه است و نیز از آن‌جا که رسیدن به این منبع انرژی ارزشمند گاه سبب آلایندگی و ورود پسماند به محیط‌زیست می‌شود،‌ فلذا لازم است تا متخصصان این حوزه و اهالی فن دانش و مهارت خود را به‌روز نگه‌داشته و از این طریق به عمر مفید تجهیزات حفاری افزوده و نیز کاهش و مدیریت پسماند ناشی از عملیات حفاری را در اولویت فعالیت‌های اکتشافی خود قرار دهند. کتاب پسماندهای حفاری و روش های کنترل آن که به‌قلم زهرا زندی آرتیمانی، سیدعلی عادل مند و محمدامین رشیدی تألیف و تدوین شده است، کوشیده تا طی ۴ فصل و با تکیه بر تحقیقات و مطالعات میدانی به تشریح انواع روش‌های حفاری و سپس ارائهٔ راه‌هایی برای مدیریت و کاهش پسماند بپردازد.

خواندن کتاب پسماندهای حفاری و روش های کنترل آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و محققان رشته‌های مهندسی نفت و مهندسی صنایع و نیز فعالان عرصهٔ نفت و گاز در میادین و سکوهای نفتی از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب پسماندهای حفاری و روش های کنترل آن

«واژهٔ پسماند (Waste) توسط افراد و شرکت‌ها به صورت‌های مختلفی بیان می‌شود؛ ولی در قالب کلی می‌توان هر پسماند را به‌عنوان «مادهٔ مازاد بر نیاز» تعریف کرد. بنابراین تعریف می‌توان دریافت که پسماند ممکن است یک مادهٔ خام یا یک مادهٔ قابل‌بازیافت باشد. درعین‌حال واژهٔ مدیریت (Management) در کنار واژهٔ پسماند می‌تواند تداعی‌کنندهٔ عملیات خاصی ازجمله: انتخاب تکنولوژی خاص، طراحی دستگاه‌های ویژه، جمع‌آوری پسماند،انتقال پسماند و بهبود و دفن پسماند باشد. طبق تعریف، مدیریت پسماند عبارت است از تلاش در راستای کاهش و متعاقباً درمان هرگونه پسماند خطرآفرین پس از تولید که هر فعالیتی در به حداقل رساندن از منبع تولید، بازسازی و استفادهٔ مجدد از پسماند تولیدی را شامل خواهد شد. امروزه افزایش هشدارهای عمومی پیرامون اهداف محیط‌زیستی سبب بهبود انگیزه‌های موجود در زمینه‌های اقتصادی و طراحی جهت به حداقل رساندن پسماند حاصل از حفاری چاه‌ها شده. از این رو پائین آوردن حجم جامدات محتوی گِل از طریق دورریز با استفاده از تجهیزات مکانیکی و فرایندهای شیمیایی جهت به حداقل رساندن، تصفیه و بازسازی ضروری گل و نگهداری ویژگی‌های سیال در سطح مقبول همواره در دستور کار قرار دارد. از طرفی برای نیل به اهداف موردنظر در مدیریت پسماند حفاری، مجریان عملیات تدابیر مختلفی در جهت هرچه بهتر شدن عملکرد تصفیهٔ سیستم سیال در حال گردش دارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۷ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۷ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان