دانلود و خرید کتاب کرانه های پاکی (خودسازی) کریم خطیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کرانه های پاکی (خودسازی) اثر کریم خطیبی

کتاب کرانه های پاکی (خودسازی)

نویسنده:کریم خطیبی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کرانه های پاکی (خودسازی)

«کرانه‌های پاکی» نوشته حجت‌الاسلام کریم خطیبی(-۱۳۵۰) پیرامون موضوع خودسازی است. مباحث این کتاب از چهار بخش تشکیل شده است: در بخش اول به مقدمات وکلیات خودسازی می‌پردازد. در بخش دوم به عوامل و اسباب خودسازی می‌پردازیم که سر فصل‌های مباحث آن عبارتند از: ۱ـ انسان شناسی ۲ـ خداشناسی ۳ـ ایمان ۴ـ عمل شایسته بخش سوم بحث درباره بستر خودسازی است که مراد از آن عوامل بیرونی‌ای است که در تشکیل شخصیت انسان تأثیر دارد. بخش چهارم به موانع و آفات خود‌سازی می‌پردازد و این که چه موانع و آفاتی خود‌سازی را تهدید می‌کند. سرفصل‌های این بخش عبارتند از: ۱ـ غفلت ۲ـ هواپرستی ۳ـ شیطان

نظرات کاربران

a
۱۳۹۵/۱۱/۰۸

خیلی خوب بود. جاداره که از این دست کتابا بیشتر منتشر بشه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
درجامعه‌ای که از تربیت و ارزش‌های اخلاقی محروم است، افراد به آسانی از قانون و مقررات می‌گریزند، و قانون شکنی امری رایج و گسترده می‌شود، و طبیعی است که در این شرایط، به دستگاه‌های قضایی و اداری بسیار نیرومند و گسترده‌ای نیاز است تا توانایی رسیدگی به این همه تخلفات را داشته باشند.
هدی✌
نباید تصور کرد که مسائل اخلاقی یک سلسله مسایل فردی و شخصی است و از زندگی اجتماعی انسان جدا است، بلکه به عکس، رابطه بسیار قوی و نزدیک با آن دارد. قرآن مجید می‌فرماید: اگر مردم شهرها ایمان آورده و به تقوا گراییده بودند، قطعاً برکاتی از آسمان و زمین برایشان می‌گشودیم.
هدی✌
نیکویی اخلاق، دلیل پاکی و فضیلت ریشه خانوادگی است.
هدی✌
چون بود اصل گوهری قابل تربیت را در او اثر باشد هیچ صیقل نکو نداند کرد آهنی را که بدگهر باشد
هدی✌
پیوند انسان با مقام ربوبی، چنان محکم و استوار است که غفلت از خدا به غفلت از خود انسان منجر می‌شود.
هدی✌
همه اجزای عالم مانند اعضاء یک بدن به یکدیگر متصل و مربوط‌اند و انسان این موجود برجسته عالم، اگر در مسیر واقعی خویش قدم بردارد، علاوه بر جنبه‌های معنوی و اخروی، تأثیر عمیقی در زندگی مادی و دنیوی‌اش خواهد داشت
هدی✌
امیرالمؤمنین می‌فرماید: اگر فرضاً به بهشت امید نداشتیم و از آتش دوزخ نمی‌ترسیدیم و به ثواب و عقاب هم عقیده نداشتیم، باز هم سزاوار بود که در جستجوی مکارم اخلاق باشید، زیرا مکارم اخلاق راه پیروزی و سعادت است.
هدی✌

حجم

۱۰۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۰۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان