دانلود و خرید کتاب کارآگاه استرایک (جلد دوم؛ کرم ابریشم) جی. کی. رولینگ ترجمه ویدا اسلامیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کارآگاه استرایک (جلد دوم؛ کرم ابریشم) اثر جی. کی. رولینگ

کتاب کارآگاه استرایک (جلد دوم؛ کرم ابریشم)

معرفی کتاب کارآگاه استرایک (جلد دوم؛ کرم ابریشم)

کتاب کارآگاه استرایک (جلد دوم؛ کرم ابریشم) نوشتهٔ جی. کی. رولینگ و ترجمهٔ ویدا اسلامیه است. انتشارات کتابسرای تندیس این رمان جنایی انگلیسی را از نویسندهٔ مجموعه رمان «هری پاتر» روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب کارآگاه استرایک (جلد دوم؛ کرم ابریشم)

«کورمورن استرایک» (Cormoran Strike) نام شخصیت اصلیِ مجموعه رمان «کارآگاه استرایک» به قلم جی. کی. رولینگ است. جی. کی. رولینگ این مجموعه را با نام مستعار «رابرت گالبریث» منتشر کرده است. داستان‌های این مجموعه در سبک جنایی و حاوی شرح وقایع پرونده‌های جنایی کورمورن استرایک و دستیارش «رابین» است. در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۴ اعلام شد که یک سریال تلویزیونی تحت همین عنوان برای شبکهٔ «بی‌بی‌سی یک» از این مجموعه اقتباس می‌شود. کتاب کارآگاه استرایک (جلد دوم؛ کرم ابریشم) شما را با «کورمورن استرایک» همراه می‌کند. «کوین» پس از نوشتن رمانی بحث‌برانگیز که در آن تمام دوستان و دشمنانش در دنیای ادبیات شهر لندن شخصیت‌های آن هستند، ناپدید می‌شود؛ در نتیجه بسیاری از نویسندگان و ناشران و ویراستاران شهر تبدیل به مظنونان ناپدیدشدن او می‌شوند. عنوان رمان «کوین»، «بامبیکس موری» است که واژهٔ لاتینی برای کلمهٔ کرم ابریشم است؛ کرمی که باید پیش از تبدیل‌شدن به موجودی زیبا (پروانه) جوشانده شود تا به ابریشم تبدیل شود. رولینگ از این استعاره برای توصیف‌کردن و نشان‌دادن مشکلاتی استفاده کرده است که یک نویسنده پیش از دستیابی به موفقیت باید با آن دست‌وپنجه نرم کند. با «کوین» و کارآگاه همراه شوید در اثری به قلم جی. کی. رولینگ.

خواندن کتاب کارآگاه استرایک (جلد دوم؛ کرم ابریشم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر انگلستان و قالب رمان جنایی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جی کی رولینگ

جی کی رولینگ با نام کامل «جوآن کاتلین رولینگ» یکی از مشهورترین نویسنده‌های انگلیسی‌زبان جهان است که بیشتر او را به‌عنوان نویسندهٔ مجموعهٔ داستانی پرطرفدار «هری پاتر» می‌شناسیم. رمان‌های رولینگ در سراسر جهان بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه فروش رفته‌اند، جوایز متعددی را از آن خود کرده‌اند و بر فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایش‌های بسیاری اثرگذار بوده‌اند. گفته شده است که مجموعه داستان‌های «هری پاتر» بود که منجر شد رولینگ تنها طی پنج سال از فردی فقیر به مولتی‌میلیونری شناخته‌شده تبدیل شود. او که در ۳۱ جولای ۱۹۶۵ در شهر یاته واقع در شهرستان گلاسترشر در انگلستان متولد شد، از خردسالی داستان‌های تخیلی کوتاه می‌نوشت و به نوشتن علاقهٔ بسیار داشت. پس از طی درجات در مدرسه و کالج، در سال ۱۹۸۶ از دانشگاه اکستر مدرک لیسانس ادبیات فرانسه و ادبیات باستانی یونان و روم را دریافت کرد و سپس در مؤسسهٔ عفو بین‌الملل لندن به‌عنوان محقق و منشی دوزبانه مشغول به کار شد. ایدهٔ داستان‌های «هری پاتر» زمانی به ذهن رولینگ خطور کرد که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و در جست‌وجوی چیزی بود که زندگی‌اش را با عشق و علاقه وقف آن کند. او در شغل‌های بسیاری فعالیت کرده بود، اما هیچ‌یک از آن‌ها شغلی نبود که او را مجذوب خود کند. در همین اثنا، مادر رولینگ پس از نبردی ده‌ساله با بیماری تصلب، در ۴۵سالگی از دنیا رفت. رولینگ که در اثر مرگ زودهنگام مادرش دچار افسردگی شده بود، به پرتغال رفت تا زندگی ماجراجویانهٔ خود را به‌عنوان معلم انگلیسی در این کشور ادامه دهد و در همین روزها بود که ایدهٔ داستان‌های «هری پاتر» به ذهنش خطور کرد.

در سال ‍۱۹۹۷، رولینگ توانست با چاپ کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» در انگلستان به ثروت و شهرت عظیمی دست پیدا کند. او در این دوره دیگر با نام مستعار «جی‌. کی. رولینگ» شناخته می‌شد. علت انتخاب این نام توسط او این بود که رولینگ نمی‌دانست پسرهای مخاطب داستان‌هایش چه واکنشی به یک نویسندهٔ زن داشته باشند؛ بااین‌حال او تا به امروز با همین نام مستعار فعالیت کرده است. رمان «هری پاتر و سنگ جادو» توانست جوایز متعددی از جمله جایزهٔ کتاب بریتانیا را دریافت کند. یک سال بعد و در ۱۹۹۸، در ادامهٔ کتاب نخست هری پاتر، رولینگ کتاب «هری پاتر و تالار اسرار» را منتشر کرد. این کتاب یکی دیگر از بزرگ‌ترین موفقیت‌های رولینگ به شمار می‌رفت و در پاییز همان سال، کمپانی وارنر قراردادی را با رولینگ جهت ساخت یک فیلم بلند امضا کرد. پس از این دو کتاب، رولینگ کتاب‌های «هری پاتر و زندانی آزکابان» (۱۹۹۹)، «هری پاتر و جام آتش» (۲۰۰۰)، «هری پاتر و محفل ققنوس» (۲۰۰۳) و «هری پاتر و شاهزادهٔ دورگه» (۲۰۰۵) را از مجموعه داستان‌های «هری پاتر» منتشر کرد. این کتاب‌ها در بیش از ۲۰۰ کشور و حدود ۶۰ زبان در دسترس هستند؛ هفتمین رمان این مجموعه نیز با عنوان «هری پاتر و یادگاران مرگ» نیز در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.

مجموعهٔ هفت‌قسمتی «هری پاتر» شوروشوق بسیاری را در میان کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و کهنسالان جهان برانگیخت و باعث علاقه‌مندشدن آن‌ها به مطالعه شد. نسخه‌های سینمایی این کتاب‌ها بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۱ ساخته شد. مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» توانست به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان تبدیل شود؛ علاوه بر این، رولینگ مجموعه‌های «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» (۲۰۰۱) را نوشت که یک مجموعه فیلم با اقتباس از نوشته‌های او از روی آن‌ها ساخته شده است. همگی این داستان‌ها از کتاب‌هایی که هری پاتر و دوستانش در دنیای داستانی این مجموعه خوانده‌اند، سرچشمه گرفته است. بسیاری از هواداران این نویسنده زندگی او را شبیه به یک افسانه می‌دانند. جی. کی. رولینگ و آثارش برندهٔ جوایز بسیاری شده‌اند. کتاب‌های «هری پاتر» از سال ۱۹۹۷ برندهٔ جوایز و عناوین متعددی از بهترین کتاب سال کودکان، بهترین کتاب سال، دسته‌بندی‌های مختلف جایزهٔ کتاب بریتانیا، جایزهٔ برام استوکر برای بهترین اثر برای خوانندگان جوان و جایزهٔ آندره نورتون شده‌اند؛ خودِ رولینگ نیز توانسته جوایز بسیاری را از جمله بهترین نویسندهٔ سال، جایزهٔ دستاورد برجسته از جایزهٔ کتاب بریتانیا و همچنین جایزهٔ بفتا برای مشارکت برجستهٔ بریتانیا در سینما را از آن خود کند. جی کی رولینگ در سال ۲۰۱۰ توسط نشریات برتر، به‌عنوان تاثیرگذارترین زن بریتانیا شناخته شد. مجموعه رمان «کارآگاه استرایک» از آثار دیگر این نویسنده است.

درباره ویدا اسلامیه

ویدا اسلامیه در سال ۱۳۴۶ به دنیا آمد. او مترجمی است که بیشتر شهرت خود را به‌خاطر ترجمۀ مجموعه کتاب‌های هری پاتر به دست آورده است.

بخشی از کتاب کارآگاه استرایک (جلد دوم؛ کرم ابریشم)

«اواخر آن شب، استرایک تنها پشت میزش نشسته بود و همان طور که صدای رفت و آمد خودروها در هوای بارانی به گوش می‌رسید، با یک دست خوراک رشتهٔ سنگاپوری می‌خورد و با دست دیگرش، تند تند برای خود فهرستی را می‌نوشت. با به پایان رسیدن کارهای دیگر روزانه‌اش، می‌توانست آزادانه توجه‌اش را به طور کامل روی قتل اُوِن کواین متمرکز کند و با دستخط تیز ناخوانایش، کارهایی را می‌نوشت که از آن به بعد باید به انجام می‌رساند. کنار برخی از آن‌ها حرف A را به نشانهٔ انستیس نوشته بود و اگر هم به ذهنش رسیده بود که شاید این را به حساب خودبزرگ‌بینی یا خامی کارآگاهی بگذارند که بدون هیچ قدرت و اختیاری برای انجام بازرسی، گمان کرده قدرت تعیین تکلیف برای افسر پلیس مسئول پرونده را دارد، برایش اهمیت چندانی نداشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۰۸ صفحه

حجم

۵۵۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۰۸ صفحه

قیمت:
۱۴۷,۰۰۰
تومان