دانلود و خرید کتاب کاربرد ذرات سرب متاوانادات در نانوکامپوزیت ها ابوالقاسم سلطانیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاربرد ذرات سرب متاوانادات در نانوکامپوزیت ها اثر ابوالقاسم سلطانیان

کتاب کاربرد ذرات سرب متاوانادات در نانوکامپوزیت ها

معرفی کتاب کاربرد ذرات سرب متاوانادات در نانوکامپوزیت ها

کتاب کاربرد ذرات سرب متاوانادات در نانوکامپوزیت ها نوشتهٔ ابوالقاسم سلطانیان و محمدحسین شادی زواره است و انتشارات آذرفر عهده‌دار چاپ و نشر آن بوده است. این کتاب به بررسی علمی و عملی به‌کارگیری ذرات سرب متاوانادات در نانوکامپوزیت‌ها می‌پردازد.

درباره کتاب کاربرد ذرات سرب متاوانادات در نانوکامپوزیت ها

نانوتکنولوژی مطالعهٔ ذرات در مقیاس اتمی برای کنترل خواص آن‌ها است. هدف اصلی بیشتر تحقیقات در این حوزه، شکل‌‌دهی تغییرات جدید با ایجاد تغییراتی در مواد موجود است. علوم نانو توانایی به دست‌گرفتن کنترل ماده در ابعاد نانومتری (مولکولی) و بهره‌برداری از خواص این مواد را با بهره‌گیری از ابزارها و سیستم‌های نوین به محققان می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند تا از طریق درک ساختار مواد و تحلیل کنش‌ها و برهم‌کنش‌های آن‌ها بتوان دست به تحولاتی بزرگ در تحقیقات علمی و صنایع مختلف و حتی شیوهٔ زندگی روزمر‌هٔ افراد زد و یکی از جدی‌ترین چالش‌های روز تحقیقات علمی یعنی کاهش آلودگی‌های محیطی به‌ویژه آلودگی‌ آب را از طریق کنترل ساختار آلاینده‌ها مرتفع ساخت. کتاب کاربرد ذرات سرب متاوانادات در نانوکامپوزیت ها (ویژهٔ مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد) به قلم ابوالقاسم سلطانیان و محمدحسین شادی زواره کوشیده تا با تکیه بر پژوهش‌های علمی و آزمایشگاهی، طی ۳ فصل راهی نو برای افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد نانوکامپوزیت‌ها به محققان ارائه دهد. 

خواندن کتاب کاربرد ذرات سرب متاوانادات در نانوکامپوزیت ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و محققان رشته‌های شیمی و مهندسی شیمی در مقاطع ارشد و دکتری و نیز علاقه‌مندان به حوزهٔ نانوفناوری از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب کاربرد ذرات سرب متاوانادات در نانوکامپوزیت ها

« سُل، مخلوطی کلوئیدی (مخلوط تعلیقی با فاز توزیع‌شدهٔ بسیار کوچک) است که به‌صورت معلق در مایع جای می‌گیرند. برای تشکیل یک سُل نیروهای ضعیف، منجر به حرکات تصادفی و براونی در محلول می‌گردد. از نیروهای جاذبه می‌توان چشم‌پوشی کرد. ژل، ساختار پیوسته‌واری از مولکول‌های بزرگ آلی-فلزی است که حالت الاستیک دارد. معمولاً ژل، محصول واکنش هیدرولیز سل است. روش سل-ژل جهت تولید اکسیدهای فلزی یکنواخت و ذرات خلوص بالا به کار می‌رود که جزء متداول‌ترین روش‌های تهیهٔ نانوذرات در فاز مایع است. مراحل واکنش به قرار زیر است:

۱. مخلوط کردن پیش‌ماده‌ها

۲. فرایند آبکافت و تشکیل سل

۳. فرایند ژل شدن

۴. عمل‌آوری

۵. خشک کردن

۶. آب‌زدایی

۷. متراکم کردن

مواد اولیه جهت رسوب‌دهی در فرایند سل-ژل عبارتند از: نیترات‌ها، کمپلکس‌ها، آلکوکسیدهای فلزی، آلکوکسی‌سیلان‌ها، تیتانات‌ها، آلومینات‌ها، بورات‌ها، کلریدها و ...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان