دانلود و خرید کتاب پلی از مدیریت استراتژیک به سوی کارآفرینی نسترن افشم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پلی از مدیریت استراتژیک به سوی کارآفرینی اثر نسترن افشم

کتاب پلی از مدیریت استراتژیک به سوی کارآفرینی

معرفی کتاب پلی از مدیریت استراتژیک به سوی کارآفرینی

کتاب پلی از مدیریت استراتژیک به سوی کارآفرینی نوشتۀ نسترن افشم، رضا فضلعلی و وحید بهنام و حاصل ویراستاری یاسمن ریاحی است. انتشارات خط آخر این کتاب آموزشی را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب پلی از مدیریت استراتژیک به سوی کارآفرینی

در نگارش کتاب پلی از مدیریت استراتژیک به سوی کارآفرینی هم رویکرد دانشگاهی در نظر گرفته شده و هم تجربهٔ دو تن از فعالان حوزۀ صنعت خودرو؛ تا هم نگاه علمی و هم نگاه عملی در نگارش این کتاب دخیل بوده باشد. این کتاب در ۱۶ فصل نوشته شده است. ابتدا مفهوم مدیریت استراتژیک از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ سپس با تبیین مفهوم جدید کارآفرینی و به‌ویژه در سازمان‌ها، به پیوند با مدیریت استراتژیک و ارتباط و کارکردها و هم‌افزایی پرداخته شده است. در انتها به مفاهیم جدیدی که در سازمان‌های کارآفرین و استراتژیک مطرح است، از جمله تفکر طراحی و نحوۀ پیاده‌سازی آن اشاره می‌شود.

خواندن کتاب پلی از مدیریت استراتژیک به‌سوی کارآفرینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به مدیریت استراتژیک و مفاهیم کارآفرینی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پلی از مدیریت استراتژیک به‌سوی کارآفرینی

«تعریف استراتژی

واژه استراتژی از کلمه یونانی (استراتگوس) گرفته شده است. استراتگوس یــا (استراتژ) به معنای لشکر است. استراتگوس به معنی فرماندهی ارتش هم به کار می‌رفت. به طور مثال ارتش یونان باستان که از گروه‌های کوچک سربازان متعلق به خاندان‌های یونانی تشکیل شده بود توسط افرادی به نام «استراتگوس» فرماندهی می‌شد. علاوه بر این معانی دیگری برای استراتژی مطرح شده است فن اداره جنگ، فن فرماندهی، فن جنگ و طرح نقشه برای جنگ.

مفهوم اصطلاحی استراتژی در معنای اصطلاحی جدید به این صورت تعریف می‌شود که فن، علم توسعه و به‌کارگیری قدرت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی ملت، هنگام جنگ‌وصلح، به‌منظور تأمین حداکثر پشتیبانی از سیاست‌های ملی و افزایش احتمال دستیابی به نتایج مطلوب برای کسب حداکثر پیروزی و حداقل شکست است، هرگاه قدرت سیاسی نظامی فرهنگی و اقتصادی در جهت دستیابی به اهداف نظامی یک ملت به کار رود استراتژی نظامی نامیده می‌شود به همین ترتیب برای هر یک از ابعاد سیاسی فرهنگی و اقتصادی نیز می‌توان یک تعریف از استراتژی ارائه داد.

استراتژی در معنای قدیمی خود به مفهوم به‌کارگیری همه امکانات کشور برای دست‌یافتن به هدف‌های نظامی بود؛ اما به‌تدریج استراتژی از بعد نظامی محض، فاصله گرفت و در حال حاضر اهداف نظامی بخشی از اهداف ملی یک کشور را تشکیل می‌دهد. استراتژی و مدیریت استراتژیک از نخستین واژه‌هایی هستند که هـر تازه‌واردی به دنیای مدیریت، آنها را به هزار شکل و روایت می‌شنود. اگـر بـه دانـش مـدیـریت علاقه‌مند باشید به‌زودی متوجه می‌شوید که واژۀ استراتژی یا صفت استراتژیک به‌سادگی به اول و آخر بسیاری از کلمات مدیریتی اضافه می. شود برنامه‌ریزی استراتژیک مدیریت استراتژیک استراتژی بازاریابی انتخاب استراتژیک منافع استراتژیک و منابع استراتژیک تنها نمونه‌هایی از این واژه‌ها هستند.

اگر هم مدیر یک سازمان باشید دائماً مجبور می‌شوید دربارۀ استراتژی سازمان حرف بزنید. همچنین بارهاوبارها از تصمیم‌های خود به‌عنوان تصمیم‌های استراتژیک دفاع کنید.

بااین‌حال به‌کاربردن فراوان واژه استراتژی به این معنا نیست که فعالیت‌ها اقدام‌ها و تصمیم‌های ما همه استراتژیک هستند برای اینکه درک عمیق‌تری از مفهوم استراتژی داشته باشیم برخی از رایج‌ترین تعریف‌های استراتژی را با هم مرور می‌کنیم هیچ یک از این تعریف‌ها به‌تنهایی کامل نیستند؛ اما اگر آنها را در کنار هم قرار دهیم تصویر نسبتاً خوبی از استراتژی در ذهنمان شکل خواهد گرفت.

 اولین تعریف استراتژی از عهد باستان یونان توسط ژنوفن ارائه شده است. ژنوفن در این تعریف استراتژی بیان می‌کند: «استراتژی انجام کسب‌وکاری است که آن را می‌شناسید.» این تعریف استراتژی را نیازمند دانش در مورد کسب‌وکار، اهداف آتــی و جهت‌گیری اقدامات می‌داند این تعریف استراتژی همچنین به رابطه بین رهبری و تدوین استراتژی تأکید دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان