دانلود و خرید کتاب علم دینی عبدالله جوادی آملی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علم دینی اثر عبدالله جوادی آملی

کتاب علم دینی

گردآورنده:حمید پارسانیا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب علم دینی

کتاب الکترونیکی «علم دینی» نوشتهٔ آیت‌اللّه عبدالله جوادی آملی با تحقیق و تنظیم حمید پارسانیا در انتشارات دانشگاه تهران چاپ شده است. علم دینی و علم سکولار از جمله مفاهیمی است که در بین اندیشمندان مسلمان در نیم‌قرن اخیر برای صورت‌بندی این مسئله با تعاریف مختلف مطرح شده است.

درباره کتاب علم دینی

آیت‌اللّه جوادی آملی، علم دینی را از ۳ دهۀ قبل مختص به علوم‌انسانی و اجتماعی ندانسته و این مفهوم را دربارهٔ مطلق علوم و از جمله علوم طبیعی و علوم پایه به کار برده‌اند. در این نوشتار با نظر به تعاریف علم و دین از اعتبارات مختلفی یاد می‌شود که وصف دینی یا غیردینی‌ بودن را برای علم پدید می‌آورند.

فصل اول- مقدمات

فصل دوم- چیستی و هستی علم دینی

فصل سوم- بررسی سایر وجوه اتصاف علم به دینی بودن

فصل چهارم- ملاحظاتی پیرامون علم دینی

فصل پنجم- آثار علم دینی در مواجهه با انسان و جهان

فصل ششم - علم دینی و علوم‌انسانی

فصل هفتم - علوم‌انسانی اسلامی؛ بررسی موردی اقتصاد اسلامی

فصل هشتم - آسیب‌ها و چالش‌های علم دینی

فصل اول مقدمات است. فصل دوم که چیستی و هستی علم دینی است به اثری می‌پردازد که دین بر علوم مختلف به لحاظ موضوع آن‌ها دارد. فصل سوم به وجوه دیگری غیر از موضوع می‌پردازد که علم بر اساس آن‌ها می‌تواند عنوان دینی  بگیرد. این وجوه عبارت‌اند از متافیزیک، روش، عالم و فرهنگ. فصل چهارم شرح برخی از ملاحظات مربوط به علم دینی است و عنوان فصل پنجم آثار علم دینی در مواجهۀ با انسان و جهان است. فصل ششم نسبت علم دینی با علوم‌انسانی را بیان می‌کند. فصل هفتم بررسی موردی اقتصاد اسلامی است و فصل هشتم آسیب‌های چالش‌های علم دینی است.

کتاب علم دینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند در موضوع ارتباط بین علم و دین مطالعه کنند، پیشنهاد می‌شود.

درباره انتشارات دانشگاه تهران

مؤسسهٔ انتشارات دانشگاه تهران بر انتشار کتاب‌های آکادمیک تمرکز دارد. این مؤسسه از سال ۱۳۲۵ کار خود را به طور مستقل آغاز کرده است. دکتر پرویز ناتل خانلری آغازگر فعالیت این انتشارات بود. پس از دکتر خانلری، شادروان دکتر ذبیح‌الله صفا با یاری دکتر حسین مینوچهر مدیریت توسعهٔ انتشارات را بر عهده گرفتند.

انتشارات دانشگاه تهران زیر نظر مدیریت ادارهٔ کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران اداره می‌شوند. انتشارات دانشگاه تهران، نخستین‌بار با این آرمان پدید آمد که پاسخگوی نیاز دانشجویان باشد، اما به‌مرور نیازهایی فراتر از نیاز نخستین نمودار شدند. در مرحلهٔ اول اساتید نیازمند آن بودند تا با گسترش کمی و کیفی دانشگاه، از آخرین داده‌های علمی برخوردار شوند. پس از اینکه که دانشگاه تهران، مؤلفان بزرگ و سرشناس را جذب برنامه‌های آموزشی خود کرد، انتشارات دانشگاه تهران چاپ و انتشار آثار آنان را نیز در زمرهٔ وظایف خود قرار داد. این رویه تا آنجا ادامه داشت که بندی از اساسنامه به آن اختصاص یافت؛ با این مفهوم که انتشارات دانشگاه تهران خود را ملزم به چاپ متون و آثار فرهنگی ایران‌زمین کرده است. انتشارات دانشگاه تهران تاکنون بیش از ۵۰۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است و به طور میانگین در هر روز بیش از یک کتاب منتشر می‌کند.

نظرات کاربران

Marzieh_A
۱۴۰۲/۱۰/۱۵

از نگاه دینی آیت الله جوادی به علم و موضوع آن لذت بردم ، اگرچه بنظر بنده خواندن این کتاب برای همه راحت و جذاب نیست.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان