دانلود و خرید کتاب راهنمای عملی برای ارتقای مهارت کوچینگ ICI رضا عمرایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای عملی برای ارتقای مهارت کوچینگ ICI اثر رضا عمرایی

کتاب راهنمای عملی برای ارتقای مهارت کوچینگ ICI

معرفی کتاب راهنمای عملی برای ارتقای مهارت کوچینگ ICI

کتاب راهنمای عملی برای ارتقای مهارت کوچینگ ICI نوشتهٔ رضا عمرایی و طیبه نسرین دوست است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است. اجرای چندین نمونه عملی و کاربردی تکنیک‌ها در کوچینگ با تاکید بر کوچینگ کسب‌وکار در این کتاب آمده است.

درباره کتاب راهنمای عملی برای ارتقای مهارت کوچینگ ICI

با توجه به تنوع افکار، احساسات، باورها و رفتارهای انسان‌ها که هر یک به نوبه خود منحصر بفرد هستند، کوچینگ روشی است که برای رسیدن به اهداف هر یک از آحاد جامعه و یا هر یک از آحاد سازمان‌ها، ارتقای عملکرد، شناسایی و رشد و پرورش استعدادها و مهارت‌ها، بهبود کیفیت در زندگی، کار و تحصیل از درون خود فرد یا سازمان به راه حل‌ها دست می‌یابد.

روش رسیدن به اهداف فرد، با استفاده از ابزارهای درونی‌اش و معمولاً توسط کوچ صورت می‌گیرد. بنابراین کوچ فردی است که همانند آن است که چراغی را در درون افراد روشن می‌کند تا با استفاده از ابزارهای درونی خودشان به راه حل مناسب و اهداف مطلوبشان رسانده شوند. بنابراین با توجه به ویژگی‌های ممتاز روش کوچینگ در حل مسائل افراد و سازمان‌ها، در حال حاضر آموزش‌ها و تالیفات در جهان بدین جهت، سمت و سو گرفته‌اند.

از سوی دیگر، موضوعات وآموزش کوچینگ در کشور، موضوعی است که به‌تازگی مطرح شده است و آموزش‌ها، کتب و منابع در این خصوص در سطح قابل ملاحظه‌ای موجود نیست. چندین کتابی محدودی که در این مورد در دسترس است به مبحث مذکور پرداخته‌اند اما نمونه‌ها و مثال‌هایی در این خصوص جهت ارتقای مهارت فراگیران این رشته از علم ارائه نشده است. این در حالی است که در منابع اصلی غیر فارسی آموزش کوچینگ در کنار آموزش سر فصل‌های این مبحث، کتاب‌های تمرینی‌ای وجود دارند که به اجرای عملی مطالب کوچینگ به عنوان آموزش تکمیلی و ارتقای سطح مهارتی در این خصوص مبادرت می‌ورزند. نبود چنین منابع تکمیلی آموزشی به زبان فارسی و به ویژه متناسب با فرهنگ مردمی کشورمان در حوزه کوچینگ، یکی از نواقص موجود در این رشته علمی است که سعی شده است با نگارش این مجلد جهت تکمیل و ارتقای سطح فراگیران کوچینگ خلأ مذکور، رفع شود.

این کتاب مناسب برای سطوح کوچ‌های تازه‌کار، دانش‌پژوهان، فراگیران و دانشجویانی است که در این خصوص فعالیت دارند و نیازمند ارتقای سطح مهارتی خود در عرصه کوچینگ هستند. در این مجله سعی شده است تا با ارائه مثال‌هایی عملی از کوچینگ این مهم اجرایی گردد تا کمکی به ارتقای مهارت این طیف از افراد شده باشد. بنابراین سطح مطالب در حدی است که خوانندگان محترم با تعاریف اولیه، تکنیک‌ها و مدل‌های کوچینگ باید آشنایی لازم را داشته باشند. بنابراین بدون هیچ گونه تعریفی از موارد مذکور، نگارش مطالب مذکور با نمونه عملی کوچینگ به عنوان مثال‌هایی از تکنیک‌ها و مدل‌ها در کوچینگ تهیه و تنظیم شده است.

تاکید بر این موضوع مهم است که برای داشتن مهارت کوچینگ نیاز به آموزش و تمرین‌های فراوان عملی است و صرفاً با مطالعه این کتاب نمی‌توان به مهارت کوچینگ دست یافت و هدف این کتاب نیز تکمل‌های بر آموزش کوچینگ است. خواننده گرامی علاقمند باید توجه داشته باشد حتماً باید آموزش‌های لازم را در این مورد از طرق دیگری بیاموزد و به ویژه تمرین‌های زیاد عملی در این خصوص داشته باشد. بنابراین همانگونه که در عنوان کتاب مندرج شده است، واژگان «ارتقای مهارت» ذکر شده است تا صرفا هدف این کتاب که همان «ارتقای مهارت» است تأمین گردد و آموزش سطوح مختلف کوچ نیاز به مقال و مراجع دیگری دارد.

همچنین، این مطالب مناسب‌تر برای آن دسته از افرادی است که کوچ را به شیوه ICI فرا گرفته‌اند که در این روش از کوچینگ علاوه بر موارد مهمی همانند گوش دادن فعال و پرسش سوال‌های موثر از جانب کوچ، همچنین اجرای تکنیک‌های عملی که کارایی کوچینگ را ارتقا می‌بخشد نیز در این روش وجود دارد که وجه تمایز آن با سایر روش‌های کوچینگ است.

در این کتاب به طور اختصار به تعاریف و مفاهیم کوچینگ پرداخته شده است و سپس جعبه ابزار کوچینگ بررسی می‌شود و پس از ارائه انواع سوالاتی که در کوچینگ مطرح است و ذکر مثال‌هایی در خصوص سوالات مذکور، به تمرین‌های عملی هر یک از تکنیک‌ها و مدل‌های کوچینگ پرداخته می‌شود.

خواندن کتاب راهنمای عملی برای ارتقای مهارت کوچینگ ICI را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر 8047109
۱۴۰۲/۱۱/۲۸

کتاب بسیار شیوا و روان با فهم ساده و کاربردی نوشته شده است به راحتی خوانده میشود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۵۴۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان