دانلود و خرید کتاب نیمه تاریک وجود دبی فورد ترجمه فرناز فرود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نیمه تاریک وجود اثر دبی فورد

کتاب نیمه تاریک وجود

نویسنده:دبی فورد
ویراستار:ریحانه فرهنگی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۴۸۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نیمه تاریک وجود

کتاب نیمه تاریک وجود نوشته‌ی دبی فورد از جمله‌ کتاب‌های حوزه‌ی خودیاری است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ منتشر شده است. دبی فورد در این کتاب خوانندگان را تشویق می‌کند تا نیمه‌ی تاریک خود را (بخش‌هایی از خودشان که ممکن است انکار کرده یا رد کرده باشند) به‌عنوان وسیله‌ای برای بازیابی قدرت شخصی خود در آغوش بگیرند. این کتاب، اثری تامل‌برانگیز است که ابزارهای عملی زندگی رضایت‌بخش‌تر را به خوانندگان ارائه می‌دهد.

نیمه تاریک وجود با ترجمه فرناز فرود به کوشش انتشارات کلک آزادگان منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است. نسخه الکترونیکی این کتاب با فرمت epub در طاقچه منتشر شده که در مقایسه با فرمت pdf قابلیت‌های بیشتری برای مطالعه ارائه می‌دهد.

درباره موضوع کتاب نیمه تاریک وجود

کتاب نیمه تاریک وجود به قلم دبی فورد برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ منتشر و در سال ۲۰۱۱ بازبینی و چاپ مجدد شده است. این کتاب از جمله کتب مهم حوزه‌ی خودیاری و توسعه‌ی فردی است که به بررسی سایه‌ی افراد می‌پردازد. به عقیده‌ی کارل یونگ، روان‌شناس و محقق نامی حوزه‌ی روان، «سایه» شامل همه‌ی ویژگی‌های شخصیتی است که سعی در پنهان‌کردن و یا نفی آن داریم. «سایه» آن بخش‌های تاریک وجود ما را در بر دارد که فکر می‌کنیم از نظر خودمان و یا دیگران قابل‌پذیرش نیست و به دلیل ترس، جهل، خجالت و یا نبود عشق طرد شده‌ است.

دبی فورد در این کتاب بیان می‌کند به جای پنهان‌کردن سایه‌ها و سرکوب آن‌ها، لازم است بخش‌هایی را که از روبه‌روشدن با آن‌ها هراسانیم ببینیم و بپذیریم که این جنبه‌ها نیز به ما تعلق دارند. به عقیده‌ی دبی فورد تنها پس از اینکه با سایه‌های خود آشتی کنیم، زندگیمان به سان کرمی از پیله‌ی خود بیرون می‌آید و به پروانه‌ای دلچسب و زیبا تبدیل می‌شود و در این صورت است که می‌توانیم به آن زندگی که آرزوی آن را داریم دست یابیم. این تفکرات دبی فورد پشتوانه‌ی عمیقی در نظرات کارل یونگ دارد. کارل یونگ نیز معتقد بوده است که یکپارچه‌شدن با سایه تاثیری بنیادی در بازشناسی عمیق‌تر زندگی معنوی ما برایمان به همراه دارد. به نظر دبی فورد بسیاری از ما از نگاه‌کردن به درونمان هراس داریم و این ترس و هراس باعث شده است که دیوارهای بلندی بنا کنیم تا دیگر خود درونمان را به یاد نیاوریم. کتاب نیمه تاریک وجود به کمک ما می‌آید تا این دیوارها را فرو بریزیم و بتوانیم به آن کسی که هستیم بدون هراس نگاه کنیم و خود درونمان را بشناسیم. چراکه به گفته‌ی یونگ «شخص با تجسم اشکال نورانی به روشنایی دست نمی‌یابد، بلکه با آگاه شدن به تاریکی به روشنایی می‌رسد.» دبی فورد در نگارش کتاب نیمه تاریک وجود تحت تاثیر سخنان و نظریات مختلف کارل یونگ بوده است.

خواندن و دانلود بهترین ترجمه کتاب نیمه تاریک وجود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به خواندن کتاب‌های حوزه‌ی خودیاری علاقه‌مندید و یا اگر از قطعه‌قطعه بودن جانتان رنج می‌برید و خواهان یکپارچگی وجود خود هستید، خواندن این کتاب را به شما به شدت توصیه می‌کنیم.

چرا باید این کتاب با ترجمه فرناز فرود را بخوانیم؟

دبی فورد با بیان ساده و مطرح‌کردن تجربیات خود در کتاب نیمه تاریک وجود، از طریق یک سری تمرین‌ها و مراقبه‌های هدایت‌شده به خوانندگان کمک می‌کند تا ویژگی‌های سایه خود را شناسایی کرده و آنها را در آگاهی آگاهانه خود ادغام کنند. عملی بودن این تمرین‌ها از جمله نکات مهمی است که این کتاب را به کتابی خواندنی تبدیل کرده است.

درباره دبی فورد؛ نویسنده کتاب

دبی فورد (۱۹۵۵-۲۰۱۳) نویسنده و مربی آمریکایی در حوزه‌ی خودیاری بود که بر کاوش بر سایه‌ و نیمه‌ی تاریک خود تمرکز داشته است. او در یکم اکتبر سال ۱۹۵۵ در کالیفرنیای آمریکا به دنیا آمد و در خانواده‌ای مذهبی بزرگ شد. پس از یک نوجوانی سخت، او شروع به تحصیل در زمینه توسعه و رشد شخصی و روانشناسی کرد و به سمت گرایش مشاوره‌ی ترک اعتیاد رفت. کار فورد به‌شدت تحت تأثیر آموزه‌های کارل یونگ و مفهوم خود سایه بوده است و این ایده‌ی او که همه ما بخشی از خود را پنهان یا انکار می‌کنیم از این آموزه‌ها تاثیر گرفته است. او معتقد بوده است که با در آغوش گرفتن سایه‌ خودمان، می‌توانیم از پتانسیل کامل خود بهره ببریم و به سطوح بیشتری از رضایت و موفقیت شخصی دست یابیم.

فورد در طول زندگی حرفه‌ای خود بیش از ۱۰ کتاب نوشت، از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «نیمه تاریک وجود»، «جدایی معنوی: چگونه بعد از جدایی به زندگی خود ادامه دهیم»، «شجاعت» و «بهترین سال زندگی شما» اشاره کرد که کتاب «نیمه تاریک وجود» شناخته‌شده‌ترین آن‌ها است. این کتاب در سال ۲۰۰۰ در رده کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز قرار گرفت. دبی فورد علاوه‌بر نگارش کتاب‌های حوزه‌ی خودیاری به مربی‌گری در این زمینه نیز مشغول بود و در طول ۲۰ سال، کارگاه‌ها و سخنرانی‌هایی در سراسر ایالات متحده ارائه کرد و مربیانی را در مورد «فرایند سایه» آموزش داد، به‌عنوان مهمان در برنامه‌های تلویزیونی متعددی ظاهر شد و تبدیل به یک سخنران محبوب حوزه‌ی خودیاری شد. فورد علاوه‌بر کار نویسندگی و مربیگری، یک انسان بشردوست بود که بنیاد دبی فورد را تأسیس کرد تا از سازمان‌هایی حمایت ‌کند که به افراد نیازمند کمک می‌کنند.

این نویسنده در ۱۷ فوریه سال ۲۰۱۳ پس از یک مبارزه طولانی با سرطان درگذشت، اما آثار او همچنان به الهام بخشیدن و توانمندسازی مردم در سراسر جهان ادامه می‌دهند.

بخش‌ها و فصل‌های کتاب نیمه تاریک وجود

دبی فورد این کتاب را در سه بخش تنظیم کرده است. در بخش اول، او مفهوم سایه را معرفی می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا باید آن را به رسمیت شناخت و پذیرفت. در بخش دوم، او مجموعه‌ای از تمرین‌ها و مراقبه‌ها را ارائه می‌کند که به خوانندگان کمک می‌کند تا ویژگی‌های سایه خود را شناسایی کنند و سایه‌ی خود را به‌عنوان بخشی از وجود خود به رسمیت بشناسند. در قسمت پایانی، او مزایای در آغوش گرفتن سایه خود، از جمله افزایش قدرت شخصی، خلاقیت و رضایت را مورد بحث قرار می‌دهد. این سه بخش در ده فصل مجزا نگاشته شده‌اند. این ده فصل عبارتند از «جهان بیرون، جهان درون»، «به دنبال سایه»، «جهان در درون ماست»، «به یاد آوردن خود»، «سایه‌ات را بشناس تا خودت را بشناسی»، «من آن هستم»، «در آغوش کشیدن نیمه‌ی تاریک»، «خود را از نو تعبیر کن»، «بگذار نور وجودت بدرخشد» و «زندگی قابل زیستن».

بهترین ترجمه فارسی و بهترین انتشارات کتاب نیمه تاریک وجود کدام است؟

کتاب نیمه تاریک وجود از جمله کتاب‌های موفق حوزه‌ی خودیاری است که توسط مترجمین متعددی به فارسی برگردان شده است. از جمله این مترجمین می‌توان به مهدی حسنی‌نژاد، عبدالله صالحی، الهام شریف، اکرم افشار و فرناز فرود اشاره کرد. بهترین ترجمه‌ی این اثر متعلق به خانم فرناز فرود است که توسط انتشارات کلک آزادگان منتشر شده است. در این بین نسخه‌ی منتشرشده توسط انتشارات کلک آزادگان تا به امروز به چاپ ۳۵ام خود رسیده است و می‌توان آن را بهترین و پرفروش‌ترین نسخه‌ی این کتاب در ایران دانست.

نقد کوتاهی بر کتاب

کتاب نیمه تاریک وجود به خوبی و سادگی هرچه تمام نوشته شده است. اگر نظریه کارل یونگ درباره‌ی سایه را به‌عنوان سفری برای شناخت سایه و نیمه‌ی تاریک وجود خود در نظر بگیریم، دبی فورد این سفر را به یک سفر عملی تبدیل کرده است و این کتاب به مثابه راهنمای تور این سفر است. او در این کتاب سایه را به روشنی شرح می‌دهد و پس از آن در پایان هر فصل تمرین‌هایی برای عملی کردن آنچه درباره‌ی سایه‌ها در آن فصل گفته شده است وجود دارد که خواننده با انجام گام‌به‌گام آن‌ها می‌تواند نقاط قوتی را که در سایه‌ی خود نهفته شده است، آشکار کند و از آن‌ها بهره گیرد.

نظرات افراد یا مجله‌های مشهور درباره نیمه تاریک وجود

افراد مشهور متعددی در حوزه‌ی خودیاری نظرات خود را درباره‌ی این کتاب منتشر کرده‌اند. به عقیده‌ی دکتر دیپاک چوپرا، «در این کتاب ارزشمند دبی فورد به شیوه‌ای منظم گام‌های رسیدن به یکپارچگی و دگرگونی را مشخص می‌کند.».

نیل دونالد والش درباره‌ی اثر این کتاب می‌نویسد که «اگر پیش‌تر با این کتاب و درک و خرد دبی فورد آشنا شده بودم راه بسیار کوتاه‌تری پیش رو داشتم. این کتاب را به دقت بخوانید. ابتدا آن را بخوانید و سپس باز بخوانید. سپس برای بار سوم بخوانید و تمرین‌های آن را انجام دهید. آیا جرات این کار را دارید؟ البته اگر نمی‌خواهید زندگیتان دگرگون شود نه این کتاب را بخوانید و نه تمرین‌های آن را انجام دهید، بلکه کتاب را ببندید و آن را بالای کمد یا کتابخانه‌ی خود، جایی که دستتان به آن نرسد بگذارید. زیرا غیرممکن است که این کتاب را بخوانید و دگرگونی ژرفی در زندگی خود احساس ننمایید».

ماریان ویلیامسون نیز به اثرگذاری این کتاب اشاره می‌کند و می‌گوید: «دبی فورد ما را از الگوهای تنبیه خود که اغلب اسیرمان کرده‌اند عبور می‌دهد. نظرات او به‌گونه‌ای خارق‌العاده، جذاب و قانع‌کننده هستند.».

دکتر دین ارنیش نیز نظر خود درباره‌ی این کتاب را این‌گونه بیان می‌کند که «دبی فورد در این کتاب منحصربه‌فرد به ما می‌آموزد که تمامی جنبه‌های خود را بشناسیم، بپذیریم و سرانجام دوست بداریم. خواندن این کتاب را به شدت توصیه می‌کنم.»

نیمه تاریک وجود یعنی چه؟ چرا نویسنده این عنوان را برای کتاب انتخاب کرده است؟

دبی فورد در این کتاب با پرده‌برداری از بخش‌هایی از شخصیت ما که روابط ما را به بن‌بست می‌کشاند و مانع از رویاهایمان می‌شود ما را به مسیر رشد و تکامل راهنمایی می‌کند. این بخش‌های وجودی ما که به گفته‌ی کارل یونگ «سایه» نامیده می‌شوند موضوع مورد بحث و بررسی دبی فورد در این کتاب است و به همین خاطر دبی فورد این کتاب را با عنوان «نیمه‌ی تاریک وجود» منتشر کرده است.

کتاب نیمه تاریک وجود چند صفحه است؟

انتشارات کلک آزادگان این کتاب را با ترجمه فرناز فرود در ۲۱۶ صفحه منتشر کرده است.

جملات زیبا از کتاب نیمه تاریک وجود

- دعا بدون‌ حرکت‌، دعا نیست‌، بلکه‌ خیالبافی‌ست‌. اگر ما به‌ خودمان‌ کمک‌ نکنیم‌، خدا چه‌ می‌تواند بکند؟

- اگر بر رفتار ناپسند کسی‌ متمرکز می‌شوید، به‌ این‌ دلیل‌ است‌ که‌ خودتان‌ همان‌ ویژگی‌ را دارید.

- یکی‌ از عمده‌ترین‌ مشکلات‌ عصر اطلاعات‌، بیماری‌ «من‌ می‌دانم‌» است‌. بیش‌تر اوقات‌ همین‌ دانستن‌، مانع‌ از تجربه‌ و درک‌ درون‌ می‌شود.

- یونگ‌ می‌گوید: «من‌ ترجیح‌ می‌دهم‌ کامل‌ باشم‌ تا خوب‌!»

- بسیاری‌ از مردم‌ از ترس‌ آن‌ که‌ مبادا به‌ هدف‌ زندگی‌ خود نرسند، آن‌ را انکار می‌کنند.

- دیوانگی‌ را به‌ این‌ صورت‌ معنی‌ می‌کنند: «تکرار یک‌ عمل‌ با امید دستیابی‌ به‌ نتایج‌ متفاوت‌.»

- اگر به‌ دنبال‌ بهبود روابطتان‌ هستید، باید بدانید که‌ انتظار یاری‌ از طرف‌ دیگر ارتباط‌، بیهوده‌ است‌. بهبود باید از شما نشأت‌ گیرد.

معرفی نویسنده
عکس دبی فورد
دبی فورد
آمریکایی | تولد ۱۹۵۵ - درگذشت ۲۰۱۵

دبی فورد، نویسنده‌ی آمریکایی در حوزه‌ی کمک به خویشتن است که آثارش از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا محسوب می‌شوند. کتاب‌های فورد به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده‌اند. او همواره مردم را تشویق می‌کرد تا به جای دنبال کردن کمال، عیوب خود را بپذیرند. فورد ابایی از اینکه بگوید زمانی به مواد مخدر اعتیاد داشته است، نداشت و اغلب در کتاب‌هایش به مبارزه‌ی خود با سوء مصرف مواد مخدر اشاره می‌کرد که به دلایلی از جمله طلاق والدینش و احساس کافی نبودن، شدت گرفته بود.

نظرات کاربران

غریبه
۱۳۹۵/۱۲/۰۴

#معرفی_کتاب نیمه تاریک وجود : 🔸🔸🔸 در واقع تمام تلاش این کتاب و بسیاری از کتب روانشناسی دیگر که برای خودیاری و ایجاد حس خوب نوشته شده اند; این است که ما خود را دوست داشت باشیم و کمتر خود را سرزنش

- بیشتر
Forest ♂️
۱۳۹۸/۰۶/۲۵

برای سومین بار این کتابو تموم کردم ولی هرچی فکر میکنم، بازم نمیتونم نظر کامل و جامعی در موردش بنویسم. هر بار که این کتابو می خونم، نسبت بهش فهم عمیق تری پیدا میکنم. با توجه به این موضوع یه

- بیشتر
Anisa
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

خواننده محترمی که نظرم رو داری میخونی !این کتاب رو بخون اگه میخوای خودت رو بپذیری و خودت باشی و تغیر کنی! بهترین کتابی که میتونه قشنگ کمک کنه که خودت را بپذیری درواقع صفت فرشته و شیطان بودن و.... این کتاب

- بیشتر
lida
۱۳۹۹/۰۶/۱۲

این کتاب انقدر زیبا و کاربردی بود که آرزو میکردم ایکاش بعنوان یکی از کتب درسی مدرسه یا دانشگاه جای می‌گرفت

❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
۱۳۹۹/۰۸/۰۶

دبی فورد میگه هر انسان کامل یک نیمه روشن و یک نیمه تاریک در وجودش دارد. ما تمایل داریم چیزها رو سفید یا سیاه ببینیم اما در همه چیز آمیزه ای از خوب و بد، تاریک و روشن وجود دارد.

- بیشتر
مـَه‌سـا
۱۳۹۹/۰۴/۲۱

اولین کتابی بود که بعد از اتمامِ آن با خودم گفتم: کاش روزی برسد که همه انسان ها این کتاب را بخوانند و با تمام وجود درکش کنند. از بدو تولدمان احساساتمان کاملا سالم است و خودمان را همانطور که هستیم دوست

- بیشتر
Hana
۱۳۹۹/۰۷/۲۴

این کتاب کمک می‌کنه که آدم با خودش صلح کنه و به آرامش برسه. این کتاب به ما یاد میده که چجوری تمام وجودیت خودمون رو در آغوش بگیریم. وجودیتی که می‌تونه هم بد باشه و هم خوب. با خوندن

- بیشتر
ناسارا
۱۳۹۹/۱۰/۱۷

این کتاب رو خوندم. راستش این مدل کتابا یرای من مثل یه مرور بر کتابهای پیشین است. چون این چند وقت توی زمینه روانشناسی و خود شناسی و مثبت نگری همش دارم مطالعه میکنم و بهش به چشم یه رهگشا

- بیشتر
Mohammad
۱۴۰۱/۰۴/۲۸

(۴-۳۲-[۷۳]) برای درک جنبه های پنهانی وجود و شناخت اونها کتاب خیلی مناسبیه؛ به نظرم فصل های نخست خیلی پربار تر از فصل های دیگه ست، هر چقدر جلوتر میره بیشتر به مسائل کلیشه ای میپردازه، در آخر هر فصل یک

- بیشتر
Nafaspodcast
۱۳۹۹/۰۳/۲۲

هر چقد از خوب بودنش بگم کمه واقعا نیازه هر ادمی یه بار بخونه وبارها به جمله هاش فک کنه و چقدر ادم آرامش میگیره بعد این کتاب مراقبه کنه و کتاب قانون توانگری و شفای زندگی رو بخونه ، واقعا

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۸۲)
آنچه‌ را که‌ دوست‌ دارید دیگری‌ برایتان‌ انجام‌ دهد، خودتان‌ برای‌ خود انجام‌ دهید.
مـَه‌سـا
دعا بدون‌ حرکت‌، دعا نیست‌، بلکه‌ خیالبافی‌ست‌. اگر ما به‌ خودمان‌ کمک‌ نکنیم‌، خدا چه‌ می‌تواند بکند؟
مـَه‌سـا
اگر بر رفتار ناپسند کسی‌ متمرکز می‌شوید، به‌ این‌ دلیل‌ است‌ که‌ خودتان‌ همان‌ ویژگی‌ را دارید.
Forest ♂️
ما از خودمان‌ می‌ترسیم‌، از تمامی‌ افکار و احساساتی‌ که‌ سرکوب‌ کرده‌ایم‌، می‌ترسیم‌! برخی‌ از ما چنان‌ با این‌ افکار و احساسات‌ ناآشنا هستیم‌ که‌ فقط‌ زمانی‌ متوجه‌ آن‌ها می‌شویم‌ که‌ آن‌ها را به‌ دیگران‌ نسبت‌ دهیم‌.
مـَه‌سـا
یکی‌ از عمده‌ترین‌ مشکلات‌ عصر اطلاعات‌، بیماری‌ «من‌ می‌دانم‌» است‌. بیش‌تر اوقات‌ همین‌ دانستن‌، مانع‌ از تجربه‌ و درک‌ درون‌ می‌شود.
plato
یونگ‌ می‌گوید: «من‌ ترجیح‌ می‌دهم‌ کامل‌ باشم‌ تا خوب‌!»
مـَه‌سـا
روزی‌ حکیمی‌ با ملانصرالدین‌ قراری‌ داشت‌ تا با هم‌ به‌ مناظره‌ بنشینند. هنگامی‌ که‌ حکیم‌ به‌ خانۀ‌ ملا رسید، او را در خانه‌ نیافت‌ و بسیار خشمگین‌ شد. تکه‌ گچی‌ برداشت‌ و بر در خانۀ‌ ملا نوشت‌: «نادانِ ابله‌!» ملانصرالدین‌ به‌ خانه‌ آمد و این‌ نوشته‌ را دید و باشتاب‌ به‌ منزل‌ حکیم‌ رفت‌ و به‌ او گفت‌: «قرارمان‌ را فراموش‌ کرده‌ بودم‌، مرا ببخشید. تا به‌ منزل‌ آمدم‌ و اسم‌ شما را بر درِ منزل‌ مشاهده‌ کردم‌، به‌ یاد قرارمان‌ افتادم‌.»
مـَه‌سـا
دیوانگی‌ را به‌ این‌ صورت‌ معنی‌ می‌کند: «تکرار یک‌ عمل‌ با امید دستیابی‌ به‌ نتایج‌ متفاوت‌.»
hoda.family
بسیاری‌ از ما می‌ترسیم‌ به‌ درون‌ خود بنگریم‌ و این‌ ترس‌، ما را وادار کرده‌ است‌ چنان‌ دیوارهای‌ قطوری‌ بنا کنیم‌ که‌ دیگر به‌ یاد نمی‌آوریم‌، در اصل‌ چه‌ کسی‌ هستیم‌.
آرام
بسیاری‌ از مردم‌ از ترس‌ آن‌ که‌ مبادا به‌ هدف‌ زندگی‌ خود نرسند، آن‌ را انکار می‌کنند.
Forest ♂️

حجم

۳۱۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۳۱۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
۲۲,۰۰۰
۵۰%
تومان