دانلود و خرید کتاب معلم فکور، دانش آموز توانمند علیرضا کریمی خواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب معلم فکور، دانش آموز توانمند

کتاب معلم فکور، دانش آموز توانمند نوشتهٔ علیرضا کریمی خواه و زینب رضائی عرب و میترا رضائی عرب است. نشر برگ و باد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد نقش معلم است.

درباره کتاب معلم فکور، دانش آموز توانمند

کتاب معلم فکور، دانش آموز توانمند در ۵ فصل نوشته شده است. این فصل‌ها به‌ترتیب این‌گونه نام گرفته‌اند: « تفکر معلم و دانش‌آموز»، «تدریس فکورانه»، «معلم فکور»، «پژوهش‌محور و فکوربودن در یادگیری» و «ارتقای معلم فکور». بر نقش معلم از آن‌جهت تأکید شده است که کارگزار اصلی تعلیم‌وتربیت به شمار می‌رود و اهداف فعال نظام‌های تعلیم‌وتربیت در ابعاد مختلف، در نهایت به‌واسطهٔ او محقق می‌شود. معلم را می‌توان به‌عنوان اصلی‌ترین عنصر اجرایی برنامه‌های درسی جدید و به ثمرنشستن تغییر و تحولات معرفی کرد؛ هم‌چنان‌که گفته شده است معلمان، عاملان اصلی تغییر به شمار می‌روند. منابع تخصصی آموزش‌وپرورش، نظرات بسیاری درمورد محوربودن معلم دارند. آرمان‌هایی مانند حرفه‌گری معلم، توانمندسازی و پژوهشگری معلم، محوری‌ترین موضوعات نظام‌های آموزش‌وپرورش مترقی هستند. در آموزش‌وپرورش به هیچ نوآوری نمی‌توان دل بست؛ مگر آنکه پیشاپیش تغییرات کیفی مناسب در معلمان به وقوع پیوسته باشد. کتاب حاضر به چنین موضوعی پرداخته است.

خواندن کتاب معلم فکور، دانش آموز توانمند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حرفهٔ تدریس پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معلم فکور، دانش آموز توانمند

«معلمی، حرفه‌ای پویا با پیچیدگی‌هایی بی‌بدیل است که طی آن معلمان به‌عنوان کارگزارانی فکور، نقشه‌ی آموزش ‌و پرورش را برای نیل به انسان آرمانی در تعامل با عناصری متعدد به مرحله‌ی اجرا درمی‌آورند (دیموک و جنیفر، ۲۰۰۸). عمل تدریس و حرفه‌ی معلمی بیش از هر چیز با دانش آموزان سروکار دارد که از شخصیت و ویژگی‌هایی بی‌همتا برخوردارند. معلم در این میان باید با حفظ تفاوت‌ها و تنوع‌ها، عملاً برنامه‌ای را برای توسعه‌ی وجوه مشترک در میان دانش آموزان طراحی و به مرحله اجرا درآورد. چنین اقدامی که پیامد آن برقراری توازن و تعادل میان دو قطب ناهم‌سو و وجوه اشتراک و افتراق میان دانش آموزان است، به‌آسانی قابل انجام نیست. پیچیدگی برجسته‌ی دیگر حرفه‌ی معلمی، در ماهیت و هدف آن نهفته است. معلمی عرصه‌ای برای انسان‌سازی و ایجاد رفتارهای متعادل و مطلوب میان دانش آموزان است. تغییر دانش، نگرش و رفتار دانش آموزان، غایت اصلی تعلیم و تربیت است. کوشش‌های ناظر بر تحقق چنین اهداف متعالی، عملاً در دایره‌ی فعالیت‌های معلمان قرار می‌گیرد. سازمان‌دهی انواع فعالیت‌هایی که در مسیر تحقق اهداف آموزشی- پرورشی و در قالب فعالیت تدریس توسط معلم صورت می‌پذیرد، اوج پیچیدگی حرفه‌ی معلمی را نمایان می‌سازد. تدریس، عرصه‌ای ظریف برای به‌کارگیری دانش و هنر معلم است که طی آن عناصری متعدد برای تحقق اهداف یادگیری با یکدیگر هم‌نوا می‌گردند (دانا و فیچمن، ۲۰۰۸)؛ بنابراین نقش‌های بی‌بدیل معلم در جریان تعلیم و تربیت، ضرورت وجود صلاحیت‌ها و شایستگی‌های متنوع و متعددی را برای معلم به ارمغان می‌آورد (شعبانی، ۱۳۸۳). نظر به اهمیت نقش معلمان و اعتبار و ارزشی که بر آن‌ها متصور است، سرمایه‌گذاری به‌منظور تربیت و تأمین این رکن مهم تعلیم و تربیت، بهترین و سودمندترین نوع سرمایه‌گذاری است (صافی، ۱۳۷۹).»

نظرات کاربران

zahra rashki
۱۴۰۲/۰۱/۲۳

سلام لطفا کتاب های در زمینه اموزش رو به بی نهایت اضافه کنید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان