دانلود و خرید کتاب رقابت و انحصار بین بانک ها و موسسات اعتباری محمود باقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رقابت و انحصار بین بانک ها و موسسات اعتباری اثر محمود باقری

کتاب رقابت و انحصار بین بانک ها و موسسات اعتباری

معرفی کتاب رقابت و انحصار بین بانک ها و موسسات اعتباری

کتاب رقابت و انحصار بین بانک ها و موسسات اعتباری نوشتهٔ محمود باقری و محمد صادقی و نفیسه شوشی نسب و سیاوش سفیداری و فرزاد نیکبخت است. انتشارات بورس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب رقابت و انحصار بین بانک ها و موسسات اعتباری

کتاب رقابت و انحصار بین بانک ها و موسسات اعتباری به ساختار مالکیت، شکل حقوقی و کارکرد در این حوزه پرداخته است. گفته شده است که فقدان دانش و فهم از ماهیت بانک و بانکداری در سال‌های اخیر، مسائل و مشکلات عدیده‌ای را برای نظام مالی ایران از منظر حقوقی به وجود آورده است. فروکاهیدن مسائل حقوقی پیرامون بانک به‌صرف روابط قراردادی و سعی در گنجاندن روابط بانکی و بازار پول در قراردادهایی که در واقع مختص بازار سرمایه هستند، ایران را از دیگر ابعاد حقوقی بانک و بانکداری غافل کرده و پیرو این اتفاق، حقوق بانکی به مسائل متداول و عموماً قراردادی محدود شده است. کتاب حاضر در قالب نتایج چندین طرح پ‍‍‍ژوهشی، در پی پاسخ به این کاستی‌ها و طرح مسائل حقوقی دیگر مانند ساختار شرکتی، ساختار مالکیتی، نسبت خصوصی و دولتی‌بودن بانک‌ها و نیز موضوع رقابت و انحصار در خدمات بانکی است. این کتاب شامل ۶ بخش و تحت‌عناوین «تعادل بین سهم مالکیت خصوصی و دولتی در بانک‌ها»، «ساختار مالکیت بانک‌ها در بازار بورس و اوراق بهادار»، «ساختار شرکتی بانک‌ها و حاکمیت شرکتی»، «کلیات بانکداری و مبانی قانونی بانکداری در ایران»، «ساختار و اصول نظارت بر بانک‌ها» و «اعمال حقوق رقابت بر صنعت بانکداری» تدوین شده است.

خواندن کتاب رقابت و انحصار بین بانک ها و موسسات اعتباری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ بانکداری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رقابت و انحصار بین بانک ها و موسسات اعتباری

«بانک یکی از عناصر نظام مالی و اقتصادی است که بدون آن فعالیت اقتصادی در جهان مدرن معنا پیدا نمی‌کند. از نظر حقوقی و اقتصادی، بانک و صنعت بانکداری دارای ابعاد متعددی است که شناسایی این ابعاد مستلزم پژوهشی نظری و مبنایی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان