دانلود و خرید کتاب درمان وسواس پریسا دیناری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان وسواس اثر پریسا دیناری

کتاب درمان وسواس

معرفی کتاب درمان وسواس

کتاب درمان وسواس؛ رهایی از ذهن وسواسی نوشتهٔ پریسا دیناری و ویراستهٔ ملیحه یزدان شناس است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب درمان وسواس؛ رهایی از ذهن وسواسی

وسواس اجباری فکری- عملی (اختلال وسواسی جبری) یک بیماری ناتوان‌کننده است که بین ۱ تا ۲ درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند اختلال وسواسی جبری نوعی اختلال در مورد تمیزی یا سازماندهی است. آیا تابه‌حال شنیده‌اید که کسی بگوید «من در مورد موضوعی خیلی وسواس اجباری فکری- عملی دارم!» با اشاره به یک اولویت آنها باید مرتب کارها را مرتب کنند، یا کارها را به روشی خاص انجام می‌دهند؟ اختلال وسواسی جبری در واقع بسیار پیچیده‌تر از آن است. پریشانی ناشی از آن کاملاً قابل توجه است و دامنه نگرانی‌ها به مراتب بیشتر از آن است که بسیاری از مردم تصور می‌کنند. بسیاری از انواع اختلال وسواسی جبری به خوبی توسط بسیاری از افراد قابل درک نیستند و حتی ارائه‌دهندگان بهداشت روان اغلب در زمینه تشخیص و درمان اختلال وسواسی جبری آموزش کافی ندارند. اما خبر خوبی وجود دارد: کمک وجود دارد و تحقیقات علمی فوق‌العاده‌ای در مورد اختلال وسواسی جبری و چگونگی بهترین روش درمان انجام شده است. 

ذهن ما همچون شاپرکی رها، می‌تواند به هر جا سَرک بکشد. آزاد و سبکبال. اما زمانی که درگیر وسواس می‌شود شاپرک زیبای ذهن در قفسی بسته و اسیر می‌ماند.

یادمان باشد ما در زندگی با سه شخص سر و کار داریم، خودمان، دیگری و ذهنمان. بله درست شنیدید، ذهن ما از ما جداست و گاهی ما توان کنترل آن را نداریم، همین جاست که به نقطهٔ استیصال می‌رسیم.

افکار یک ذهن وسواسی به همه جا سرک می‌کشد. از نظافت و روزمرگی گرفته تا حتی امور دینی. (این سوی خدا، یک دو قدم مانده به تردید، آن سوی خدا دو قدم مانده به وسواس)

اختلال وسواس اجباری اگر درمان نشود به راحتی ذهن و حتی رفتار یک انسان را تسخیر می‌کند تا جایی که باعث زحمت و رنج خود و دیگران می‌شود.

اما خبر خوش آنجاست که این اختلال قابل کنترل و درمان است و امروزه با دارودرمانی و رفتاردرمانی‌ها می‌توان به راحتی آن را مهار کرد.

کسی که درگیر وسواس است با مراجعه به روانشناس و به‌کاربردن پروتکل‌های درمانی می‌تواند ذهن خود را رها سازد. اما مهم‌ترین بخش درمان، خوددرمانی است. در کتاب درمان وسواس؛ رهایی از ذهن وسواسی، موثرترین و جدیدترین راهکارهای خود درمانی ارائه شده که بدون شک می‌تواند بسیار مؤثر باشد. 

خواندن کتاب درمان وسواس؛ رهایی از ذهن وسواسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به عزیزانی که از وسواس رنج می‌برند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درمان وسواس؛ رهایی از ذهن وسواسی

«این کتاب برای ارائه اطلاعاتی است که برای اجرای موثر ERP و سایر استراتژی‌های مبتنی بر شواهد نیاز دارید، که بارها نشان داده شده برای کمک به افراد مبتلا به اختلال وسواسی جبری و حتی در موارد شدید نیز موثر است. استراتژی‌های متنوع موجود در این کتاب امکان می دهد راهکارهایی را انتخاب کنید که بسته به شرایط فعلی و تمایل برای پذیرش چالش‌ها دشوارتر باشند. این استراتژیها صرف نظر از اینکه وسواس و اجبار خاصی دارند موثرند، بنابراین اگرچه اختلال وسواسی جبری در همه افراد متفاوتست، اما این استراتژی ها در هر شرایطی مفیدند.

لطفاً به خاطر داشته باشید که ERP شکل خاصی از رفتار درمانی شناختی است که با تغییر اولین رفتارها موثر است. تلاش برای استفاده از اطلاعات این کتاب برای اندیشه اختلال وسواسی جبری بسیار وسوسه انگیز است، اما در نهایت منجر به ناامیدی می شود. در نتیجه اگر از آنها برای تغییر رفتارهای خود استفاده کنید، راهکارهای این کتاب نیز بسیار موثر خواهد بود. فقط با خواندن این کتاب رفتاری جدید را تجربه می کنید، بنابراین شروع خوبی خواهید داشت! امیدوارم این اولین رفتار از رفتارهای جدیدی باشد که در نهایت تفکر و احساس شما را تغییر می دهند. اگر احساس می کنید که هنوز کاملاً آماده تغییر رفتار خود نیستید، مشکلی هم نیست. با خواندن این کتاب می توانید درک کنید که چه تغییراتی را باید در نظر بگیرید تا بتوانید هزینه ها و مزایای ERP را بهتر درک کنید. علاوه بر این اطلاعات ارائه شده می تواند به شما کمک کند از برخی خطاهای رایج مثل پیروی از ایده هایی که به نظر خوب می آیند اما در طولانی مدت بی اثرند، جلوگیری کنید.

لطفاً چند نکته دیگر را که باید رو به جلو حرکت کنید در خاطر داشته باشید اول، درمان موثر ERP مستلزم این است که بدانید ترس خاص شما چیست و دقیقاً چگونه است؟ شما با اجبار از آنها اجتناب کرده اید. این دانش منحصر به فرد امکان می دهد مواجهه های موثر ایجاد کرده و در پیشگیری از پاسخ معنی دار شرکت کنید. عدم شخصی سازی این تاکتیک ها با علائم خاص اختلال وسواسی جبری احتمالاً منجر به برنامه ای ناقص خواهد شد. دوم، برخی از نکات نظری که در بخش ۲ وجود دارد، برای اجرای صحیح ERP بسیار مهم است. تشویق می شوید که فصل های ابتدایی را بخوانید تا قبل از شروع تغییرات معنی دار اختلال وسواسی جبری خاص خود را درک کنید. گفته شد، هنگامی که به فصل های مداخله رسیدید، ممکن است ترجیح دهید از هر فصل چند استراتژی انتخاب کنید و کمی دور بزنید. در مواقع بحران های بهداشت جهانی یا شرایط زندگی دیگر، برخی از تکنیک های این کتاب ممکن نیست (مانند اجتناب کامل از شستن دست). لطفاً همیشه از راهنمایی های مقامات بهداشت عمومی یا پزشک خود پیروی کنید (بدون زیاده روی).

از همه مهمتر اگر در حال حاضر به فکر خودکشی یا خودزنی هستید، باید این کتاب را کنار بگذارید و به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که برخی از افراد نوعی اختلال وسواسی جبری به نام خودزنی یا خودکشی دارند که شامل ترس از خودکشی است. برای این افراد جستجوی کمک اضطراری، اجباری است که برای جلوگیری از خطر تصورات خودکشی نه روشی مفید برای ایمنی طراحی شده است. فقط ارائه دهنده خدمات بهداشت روان دارای مجوز می تواند روشن کند که آیا افکار خودکشی شما بخشی از اختلال وسواسی جبری است یا خطری جدی است که باید برطرف شود. بنابراین مگر اینکه قبلاً توسط متخصص بهداشت روان در زمینه درمان اختلال وسواسی جبری با این نوع اختلال وسواسی جبری تشخیص داده شده باشید، لطفاً به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید یا با شماره تلفن مرکز ملی پیشگیری از خودکشی تماس بگیرید.»

نظرات کاربران

کاربر 6910200
۱۴۰۲/۰۸/۰۶

اطلاعات عالی و زیاد در مورد ذهن و عملکرد ذهن

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
فردی نگران باقی ماندن مایع ظرفشویی در ظروف است و از بلع بقایای آن توسط خانواده اش می ترسد
کاربر ۶۶۸۱۶۳۷
فردی نگران به جهنم رفتن است، فرد دیگری نگران حمله به کودکان است، شخصی از سرویس بهداشتی عمومی استفاده نمی کند. اما صرف نظر از نگرانی های خاص، همانطور که در شکل زیر نشان داده شده الگوی دوره ای همیشه یکسان است.
کاربر ۶۶۸۱۶۳۷
اگر پاسخ معمولی شما فرار یا انجام مراسمی (مانند متوقف کردن فیلم توسط دیوید یا شستن دستان توسط لورا قبل از غذا خوردن) بوده است، دیگر این عمل را متوقف خواهید کرد. راهی دیگر بگویید، شما به تدریج با ترس خود روبرو خواهید شد و در مقابل انجام کارهایی که معمولاً برای بهتر شدن انجام می دهید، مقاومت خواهید کرد. برخلاف اجبار و اجتناب، که تسکین کوتاه مدت را به قیمت رنج طولانی مدت فراهم می کند، ERP باعث ناراحتی کوتاه مدت در خدمات تسکین معنادار بلند مدت می شود
کاربر ۶۶۸۱۶۳۷
شخصی که از رفتن به جهنم می ترسد مکرراً نماز می خواند، مبلغی را به امور خیریه اهدا می کند یا از کشیشی اطمینان می خواهد
کاربر ۶۶۸۱۶۳۷

حجم

۱۵۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۱۵۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان