دانلود و خرید کتاب شکوفه های گیلاس روسری تو سعادت عبدولی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شکوفه های گیلاس روسری تو اثر سعادت عبدولی

کتاب شکوفه های گیلاس روسری تو

انتشارات:نشر مهر و دل
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شکوفه های گیلاس روسری تو

کتاب شکوفه های گیلاس روسری تو نوشتهٔ سعادت عبدولی است. نشر مهر و دل این کتاب را که پژوهشی در شعر هایکو (از گونه‌های شعر کوتاه) است، روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب شکوفه های گیلاس روسری تو

کتاب شکوفه های گیلاس روسری تو با بخشی با عنوان «معرفی قالب‌های شعر ژاپن و تأثیر و ارتباط آن با هایکو» آغاز شده است. نویسنده در ادامهٔ این اثر پژوهشی به موضوعاتی مانند قالب‌های شعری در کشور ژاپن، هایکو و ویژگی‌های آن، هایکوی مدرن، تاریخ هایکو، تکامل هایکو و... پرداخته است. سعادت عبدولی بخشی تحت‌عنوان «بررسی، تحلیل و نقد آرا و نظرات نویسندگان فارسی‌زبان درمورد هایکو» را در کتابش دارد و از فلسفهٔ ذن، قالب‌های ادبی مشابه هایکو در زبان فارسی (مانند ترانه‌ها، دوبیتی، داینی، طرح و خسروانی)، افرادی مانند هوشنگ ابتهاج، اخوان ثالث، منوچهر آتشی، ضیا موحد و... سخن گفته است. کاریکلماتور و تعریف آن نیز در این کتاب قرار گرفته است.

خواندن کتاب شکوفه های گیلاس روسری تو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد گونهٔ شعر کوتاهِ هایکو پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شکوفه های گیلاس روسری تو

«علت علاقه‌ی ژاپنی‌ها را به کوتاه‌گویی، باید در بین تک‌تک افراد این ملت و خلق‌وخویی که از نیاکان و پدران خود به ارث برده‌اند و با نگاهی اجمالی به نقاشی‌ها، تزیین کردن خانه‌ها و چیزهایی که از فرهنگ آن‌ها نمایان است، جستجو کرد که برخلاف مردمان دیگر کشورها، میل به ساده زیستن و سادگی دارند و خانه‌های آنان تزیین‌های بسیار ساده دارند و گاهی تنها بـا یک پرده و یا یک شمعدانی شکل می‌گیرد و یا در نقاشی‌ها با کمترین رنگ و کمترین حرکت قلم‌مو، نقاشی را می‌سازند. پس این میل به کوتاه‌گویی، کوتاه‌نویسی و سادگی را باید در مردمی سراغ گرفت که در هم‌جواری با کوه فوجی زندگی می‌کنند.»

نظرات کاربران

کاربر ۳۶۹۳۲۳۷
۱۴۰۲/۰۴/۲۹

درود بر استاد سعادت عبدولی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۹۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

حجم

۴۹۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان