دانلود و خرید کتاب هنر درمان شناختی رفتاری تراویس ولز ترجمه هادی پاکدل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر درمان شناختی رفتاری اثر تراویس ولز

کتاب هنر درمان شناختی رفتاری

معرفی کتاب هنر درمان شناختی رفتاری

کتاب هنر درمان شناختی رفتاری نوشتهٔ تراویس ولز و ست گولمن و ترجمهٔ هادی پاکدل و سکینه بهروان است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب هنر درمان شناختی رفتاری

شناخت و رفتار یکی از جالب‌ترین موضوعات در روان‌شناسی است. نظریه‌پردازان این حوزه به دنبال این هستند تا چگونگی فرایندهای عالی شناختی ذهن ازجمله یادگیری، حافظه، زبان، تفکر، استدلال، خلاقیت، قضاوت تصمیم‌گیری، باورها و سایر فرایندها را دریابند. همینطور، دانشی است که به مطالعهٔ مشکلات شناختی و رفتاری پرداخته و از انواع تکنیک‌ها و روش‌ها استفاده می‌کند تا به افراد کمک شود رفتارها، شناخت‌ها و یا ویژگی‌های شخصی دیگر خود را در مسیری که شرکت‌کنندگان در درمان آن را مطلوب می‌دانند تغییر دهند.

درمان رفتاری شناختی بیش از چندین سال پشتوانه علمی و تجربی برخوردار است، پشتوانه‌ای که بر اساس رفتار و شناخت بنا نهاد شده است. این رویکرد، بر اساس دیدگاه‌های رفتارگرایی و شناختی است.

اگرچه کتاب‌های مختلفی در حوزهٔ درمان شناختی و رفتاری در ایران ترجمه شده‌اند اما کمتر کتابی به پای سادگی و روان بودن این کتاب برای دانش‌آموخته‌گان روان‌شناسی و علاقه‌مندان این حوزه می‌رسد. تراویس ولز و ست گولمن دانشمندان برجستهٔ حوزه درمان‌شناختی رفتاری معاصر نویسندگان این کتاب‌اند.

کتاب هنر درمان شناختی رفتاری از هفده فصل تشکیل شده است.

خواندن کتاب هنر درمان شناختی رفتاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب برای دانش آموخته‌گان روان‌شناسی، علاقه‌مندان حوزه‌های روان‌شناسی و افرادی که در تلاش برای رشد و افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌های درون‌روانی خود هستند مفید خواهد بود.

بخشی از کتاب هنر درمان شناختی رفتاری

«روان درمانی یک اصطلاح کلی برای توصیف انواع درمان های اختلالات و بیماری های روانی، خُلقی، رفتاری و... است. این روش به جای درمان های پزشکی بر درمان های روانشناختی بیماران تمرکز دارد. روان درمانی را گاهی با اصطلاحاتی مثل «گفتگو درمانی» یا مشاوره هم می نامند. هدف روان درمانی کمک به افراد برای بهبود مشکلات مربوط به زمان «حال» و آموزش روش های مقابله مؤثر در مواجهه با مشکلات «آینده» می باشد.

افراد ممکن است در برخی شرایط دشوار مثل ناراحتی به علت از دست دادن فرد مورد علاقه یا احساس درماندگی برای روان درمانی مراجعه کنند. این درمان برای کسانی که در معرض شرایط دشواری مثل طلاق یا استرس های شغلی قرار دارند مفید است. حتی پزشکان نیز برای برخی افراد، شرکت در دوره های رواندرمانی کوتاه مدت را توصیه می کنند. این درمان برای افرادی که احساس ناامیدی مفرط، ترس، غمگینی مداوم یا عزّت نفس پایین دارند مؤثر است.

رواندرمانی به نوعی همکاری مشترک بین درمانگر و مراجع است و رابطه مثبتی بین آنها به وجود می آورد. این درمان به طور منظم به روانپزشکان، روانشناسان و سایر متخصصان حوزه سلامت روان آموزش داده می شود. رواندرمانی برای افراد یک فضای خنثی و حمایتی ایجاد می کند که به مراجع اجازه می دهد به راحتی در مورد همه موضوعات صحبت کند. درمانگران در این روش از تکنیک های علمی معتبر برای کمک به بیماران جهت حل مشکلات خود، روش‌های سالم و کارآمد مقابله با مشکلات و رفتارهای مؤثرتر را می‌آموزند. به طور کلی در رواندرمانی درمانگر و مراجع با هم برای شناسایی موضوعاتی که زندگی مراجع را تحت تأثیر قرار می دهد همکاری می کنند. در این درمان شاید هدف حل مسأله نباشد و فقط یافتن راههای بهتر و مهارت های مقابله ای مناسب برای مواجهه با چالش های فرد در حال و آینده مهم است.

رویکردهای مختلفی در رواندرمانی وجود دارد. هر درمانگری ممکن است از روش های مختلفی در درمان مراجع خود استفاده کند اما در نهایت هدف همه درمانگران بهبود شرایط مراجعین میباشد. درمانگران تلاش می کنند تا مراجع خود و مشکلات خاص او را درک کنند و راه حل های کوتاه مدت و بلند مدت مناسب برای او ارائه دهند.

امروزه درمان شناختی-رفتاری به عنوان یکی از مؤثرترین و شناخته شده‌ترین روش های روان درمانی می باشد. روش‌های درمان شناختی-رفتاری می تواند با کمک یک درمانگر متخصص و یا حتی توسط خود فرد به تنهایی و با استفاده از کتاب های خودآموز مورد استفاده قرار گیرد. در این کتاب تکنیک‌هایی به شما آموزش داده می‌شود که می توانید با تمرین آنها، درمانگر خود باشید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۷۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان