دانلود و خرید کتاب زندگی نامه دکتر محمد مصدق (فولاد قلب) مصطفی اسلامیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی نامه دکتر محمد مصدق (فولاد قلب) اثر مصطفی اسلامیه

کتاب زندگی نامه دکتر محمد مصدق (فولاد قلب)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زندگی نامه دکتر محمد مصدق (فولاد قلب)

کتاب زندگی نامه دکتر محمد مصدق (فولاد قلب) نوشتهٔ مصطفی اسلامیه است و انتشارات نیلوفر آن را منتشر کرده است. این کتابْ زندگی‌نامه‌ٔ دکتر محمد مصدق است.

درباره کتاب زندگی نامه دکتر محمد مصدق (فولاد قلب)

کتاب زندگی نامه دکتر محمد مصدق (فولاد قلب) کوششی است برای گردآوری قطعه‌های پراکنده‌ای که دکتر محمد مصدق از خود به یادگار گذاشته و کنار هم چیدن لحظه‌های فراموش‌ناشدنی تاریخ مردمی که با زندگی دکتر مصدق پیوند یافتند. در این کتاب بیش از هرچیز به نوشته‌های خود دکتر مصدق تکیه شده است.

این کتاب ۲۷ فصل دارد که برخی از فصل‌های آن از این قرارند:

تولد، تحصیل علوم سیاسی، ازدواج، مناسبات زن و شوهری

کودتای ۱۲۹۹، احضار به تهران، استعفا از ولایت فارسی، اقامت در چهارمحال

انتخابات دورهٔ هفتم مجلس، دستگیری سید حسن مدرس، گرایش رضاشاه به هیتلر، دستگیری مصدق و انتقال او به زندان بیرجند

کودتای ۲۵ مرداد، دستگیری عاملان کودتا، فرار شاه به بغداد، سخنرانی دکتر فاطمی در میدان بهارستان، پایین‌کشیدن مجسمه‌های شاه و رضاشاه، تظاهرات‌ و آشوب‌های خیابانی، دستور برای توقف تظاهرات، کودتای ۲۸ مرداد

دوران تبعید در احمدآباد، پاسخ‌های دکتر مصدق به کتاب ماموریت برای وطنم محمدرضاشاه

خواندن کتاب زندگی نامه دکتر محمد مصدق (فولاد قلب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مصطفی اسلامیه

مصطفی اسلامیه نمایشنامه‌نویس، مترجم و زندگی‌نامه‌نویس معاصر ایرانی بود. او در زمینه‌ٔ ترجمه‌ٔ مقاله‌های آکادمیک، نگارش آثار ادبی ـ هنری و نوشتن داستان و نمایشنامه فعالیت می‌کرد. از آثار برجسته‌ٔ اسلامیه در کار ترجمه می‌توان به «میلیونر زاغه‌نشین»، «چهار نوشته درباره‌ٔ کوبیسم»، «ایبسن و استریندبرگ» و «تاریخ هنر مدرن: نقاشی، پیکره‌سازی و معماری در قرن بیستم» اشاره کرد؛ اما او بیشتر به نوشتن زندگی‌نامه شهرت دارد. اسلامیه تاکنون زندگی‌نامه‌ٔ نیما یوشیج و دکتر مصدق را نوشته است. او تا سال ۱۳۹۱ با هیچ رسانه و مطبوعاتی مصاحبه انجام نداده بود و هیچ‌کس ایده‌‌ٔ دقیقی از سرگذشت و تفکراتش نداشت. ولی در سال ۱۳۹۱ به بهانه‌ٔ انتشار زندگی‌نامه‌ٔ نیما یوشیج، اسلامیه برای اولین بار با مجله‌ٔ مهرنامه گفت‌وگو کرد. پس از آن نیز در سال ۱۳۹۲ مصاحبه‌ای از او در روزنامه‌ٔ شرق منتشر شد. اسلامیه دلیل تمایل نداشتنش به مصاحبه را این‌طور توضیح داده است: «به‌طورکلی مصاحبه را در شرایط کنونی کار بسیار بی‌معنایی می‌دانم. شخصی که یک اثر را با سازوکار ممیزی چاپ کرده، چگونه می‌تواند درباره‌ٔ اثر ممیزشده‌اش، یعنی اثری که محدود شده است، به صحبت هم بنشیند؟ از طرف دیگر معتقدم وقتی یک کتاب را نوشتم یا ترجمه کردم، دیگر آن کتاب برای من نیست که بخواهم درباره‌اش مصاحبه انجام بدهم.»

بخشی از کتاب زندگی نامه دکتر محمد مصدق (فولاد قلب)

«بدیهی است که نخواستم و یا نمی‌توانستم بیش از این اظهاری نمایم. مقصود شاه این نبود که از افکار من استفاده کند. چه هرکسی با آن شاه کار می‌کرد از افکار خود استفاده نمی‌کرد، بلکه نظرش این بود که مرا از مجلس خارج کند و ثابت نماید که من هم مثل بعضی‌ها به آنچه می‌گویم عقیده ندارم. پس از اینکه شاه دید هیچ چیز مرا نمی‌تواند از عقیده‌ام خارج کند مایوسانه به من نگاهی کرد و گفت این مذاکرات باید مکتوم بماند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۴۵ صفحه

حجم

۱۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۴۵ صفحه

قیمت:
۴۰,۸۰۰
تومان