دانلود و خرید کتاب روان شناسی عمومی روح الله زالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان شناسی عمومی اثر روح الله زالی

کتاب روان شناسی عمومی

معرفی کتاب روان شناسی عمومی

کتاب روان شناسی عمومی نوشتهٔ روح الله زالی و ویراستهٔ هدی آقاکاظم شیرازی است و انتشارات آها آن‌ را منتشر کرده است.

درباره کتاب روان شناسی عمومی

روان‌شناسی علمی است که به مطالعه رفتار، احساس، هیجان، اندیشه، رشد انسان، نحوه شکل‌گیری شخصیت، علت بیماری‌های روانی و چگونگی درمان آنها می‌پردازد.

در علم روان‌شناسی دانشمندان سعی می‌کنند که هرچه بیشتر انسان را بشناسند و خواسته‌های او را درک کنند و برای تأمین صحیح خواسته‌های مادی معنوی او تلاش‌ کنند؛ به نظر بیشتر روان‌شناسان، مهم‌ترین هدف علم روان‌شناسی چگونگی فراهم‌کردن شرایطی برای شادزیستن انسان‌هاست.

شاید به جرئت بتوان گفت وجود علم روان‌شناسی در جهان پیچیده امروز که ارتباطات بسیار رشد نموده و جهان روزبه‌روز ماشینی‌تر می‌شود، ضروری به نظر می‌آید؛ چراکه تقابل بین فرهنگ‌ها و آشنا شدن با فرهنگ‌های مختلف و سبک‌های خاص زندگی باعث می‌شود تا انسان‌ها با مفاهیم بیشتری در زندگی روبه‌رو شوند و پیچیدگی‌های بیشتری را ادراک کنند. مثلاً آیا در زندگی باید ساده زیست بود و یا باید از امکانات زیادی بهره گرفت، چه مهارت‌هایی برای یک زندگی موفق زناشویی نیاز هست و... در ضمن اینکه انسان امروزی از مشکلات و نابهنجاری‌های زیادی مانند اضطراب و افسردگی رنج می‌برد، نشان‌دهنده ضرورت وجود علم روان‌شناسی است.

روان‌شناسی دارای شاخه‌های بسیاری است؛ از جمله روان‌شناسی بالینی، روان‌شناسی اجتماعی و غیره که هر کدام به طور تخصصی به این رشته می‌پردازند. مثلاً روان‌شناسی بالینی تمرکز خود را به درمان بیماری‌های روانی می‌گذارد. اما شاخه روان‌شناسی عمومی که موضوع این کتاب است، به طور کلی به علم روان‌شناسی می‌پردازد. بیشترین مسائل پیش روی روان‌شناسی عمومی نیز مباحث مربوط به رشد، یادگیری، هوش، هیجان، آشنایی مختصر با بیماری‌های روانی، آشنایی با فیزیولوژی مغز و غیره است.

فصل اول این کتاب به رشد انسان از لحظه تولد تا پیری نگاهی می‌اندازد و این فرایندهای رشدی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در فصل دوم به روان‌شناسی فیزیولوژیک، ساختار مغز و سلول به طور ساده هشیاری و خواب پرداخته می‌شود.

در فصل سوم به مباحث مهمی چون احساس، ادراک، یادگیری، انگیزه و هیجان پرداخته می‌شود که هر کدام در زندگی انسان نقش بسزایی دارند.

در فصل چهارم به آشنایی با بیماری‌های روانی، علائم و نشانه‌های آنها و مشکلاتی که یک بیماری روانی برای فرد ایجاد می‌کند پرداخته می‌شود.

فصل آخر به نظریه‌های مهم روان درمانی که نشان‌دهنده کاربرد روان‌شناسی در درمان بیماری‌های روانی از دیدگاه‌های مختلف است، می‌پردازد یا به بیان ساده‌تر روش‌های درمان بیماری‌های روانی را معرفی می‌کند.

خواندن کتاب روان شناسی عمومی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان و متخصصان رشتهٔ روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روان شناسی عمومی

«رشد انسان در گستره عمر

رشد زنجیرهای از تغییرات مرتبط با سن است که وقتی فرد از لقاح تا مرگ پیش میرود، روی می‌دهد. رشد فرایندی منظم و تراکمی است که هم تغیرات زیستی و هم رفتاری را شامل می‌شود. توانایی نویافته نوزاد در چنگ زدن اشیا، تسلط تدریجی کودک بر دستور زبان و جهش رشد جسمانی نوجوان، پایبندی فرد بزرگسال به یک شغل و انتقال او به نقش پدربزرگ- مادربزرگ، همگی بیانگر رشد هستند.

روان‌شناسان به طور سنتی به رشد کودکی بیشتر علاقمند بودهاند، اما رشد فرایندی است که در طول عمر صورت می‌گیرد. ما عمر را به چهار دوره گسترده تقسیم میکنیم: ۱. دوره پیش از تولد ۲. کودکی ۳. نوجوانی و ۴. بزرگسالی. ما جنبههایی از رشد را بررسی خواهیم کرد که در هریک از دوره‌ها صورت‌می‌گیرند. اجازه دهید با رشد پیش از تولد شروع کنیم.

رشد پیش از تولد

رشد با لقاح آغاز می‌شود. لقاح زمانی روی میدهد که بارورسازی، تخمک باروری ایجاد کند؛ یعنی ارگانیزمی تک سلولی که از ترکیب اسپرم و تخمک تشکیل شده است. همه سلول‌های بدن شما از این تک سلول شکل می‌گیرند. هریک از سلول‌های شما حاوی پیام‌هایی از جانب والدین شماست که توسط کروموزوم‌های نهفته در هسته آن انتقال مییابند. هر کروموزوم حاوی تعدادی ژن است که واحدهای کارکردی در انتقال وراثت هستند. ژن‌ها جزییات نقشه وراثت شما را منتقل می‌کنند که به تدریج در طور زندگی آشکار می‌شوند.

دوره پیش از تولد از لقاح تا تولد ادامه دارد و معمولاً نه ماه حاملگی را در بر می‌گیرد. مقدار زیادی از فرایند رشد، پیش از تولد صورت می‌گیرد. در واقع، رشد در دوره پیش از تولد، بسیار سریع است.

در این بخش، روند عادی رشد پیش از تولد را بررسی می‌کنیم و در این باره بحث خواهیم کرد که چگونه رویدادهای محیطی، حتی قبل از اینکه نوزاد با دنیای بیرون مواجه شود، بر فرایند رشد تأثیر می‌گذارند.

روند رشد پیش از تولد

دوره پیش از تولد به سه مرحله تقسیم می‌شود: ۱. مرحله نوجنینی (دو هفته اول) ۲. مرحله رویانی (از هفته دوم تا پایان ماه دوم) ۳. مرحله جنینی (از دو ماهگی تا تولد).

مرحله نوجنینی:

مرحله نو جنینی، اولین مرحله رشد پیش از تولد است که دو هفته اول بعد از لقاح را شامل می‌شود. این مرحله کوتاه تا زمانی شروع می‌شود که تخمک بارور از طریق بارورسازی ایجاد شده باشد. ظرف ۳۶ ساعت، تقسیم سلولی سریع آغاز می‌شود و تخمک بارور به توده میکروسکوپی متشکل از سلول‌های تکثیر شونده، تبدیل می‌شود. این توده به آهستگی از طریق لوله رحم مادر به سمت حفره رحم، حرکت می‌کند. تقریباً در روز هفتم، این توده سلولی در جداره رحم جایگزین می‌شود.

در طول فرایند جایگزین شده یا لانه گزینی، جفت تشکیل می‌شود. جفت ساختاری است که اجازه می‌دهد اکسیژن و مواد غذایی از جریان خون مادر به جنین منتقل شود و مواد زاید بدن جنین به مادر انتقال یابد. این مبادله مهم از طریق غشاهای نازکی صورت می‌گیرد که مانع از عبور سلول‌های خون می‌شوند و جریان خون مادر و جنین را جدا از هم نگه‌می‌دارند.»

من و احساساتم
ونسا گرین آلن
زنجیره را رها کن
مهدیه حلوایی
هیلدی بیترپیکلز به خواب نیاز داره
رابین نیومن
زندگی و حیات جاویدان
فرزاد پاکرو
ایچی گو ایچی یه
هکتور گارسیا
مجموعه ‌قوانین ‌و ‌مقررات ‌کارشناس ‌رسمی ‌دادگستری
امیرحسین فتحی زهرائی
واژگان پرکاربرد قراردادهای بین المللی حوزه پیمانکاری
پیام طریقی
English for Petoleum Engineering Students
حسین سلمانوندی
به خدای ناشناخته
جان استاین بک
چگونه ادبیات بخوانیم
تری ایگلتون
ماجراجو در سیستان و بلوچستان
موسی زمان‌زاده‌دربان
یکی از ما خواب است
یورفین کلوگارت
استادان فوتبال مدرن
گرنت وال
نگرشی کلی به نظام اسلامی
ولی‌الله نقی پورفر
مغولان در مصر و تاثیرات نظامی، سیاسی، اجتماعی، زبانی و عمرانی در عصر ممالیک بحری
صلاح الدین محمد نوار‬‌‫
سایه من کو؟
مهسا ایمانی
بایسته های حقوق ثبت املاک در نظام حقوقی ایران
سیدعلی خراسانی
مداخله بشردوستانه در امور داخلی کشورها با تاکید بر قضیه بحرین
سیدعبدالمحمد موسوی
اثر لوسیفر
فیلیپ زیمباردو

نظرات کاربران

کریزی
۱۴۰۲/۱۰/۰۸

خوبه ولی چرا انقددددد خلاصسسس 😑

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۱۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان