دانلود و خرید کتاب پویایی های گروهی مارک آر. بیکمپ ترجمه سعید صادقی بروجردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پویایی های گروهی

کتاب پویایی های گروهی؛ موضوعات معاصر نوشتهٔ مارک آر. بیکمپ و مارک ای. آیز و ترجمهٔ سعید صادقی بروجردی و بهرام یوسفی و چالاک مجیدی و نسیم حیدری است و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده است.


انتشارات حتمی یکی از ناشرین معتبر و نام‌آشنا در حوزه نشر کتاب‌های تخصصی علوم ورزش و پزشکی است که پس از طی مراحل پر فراز و نشیب، به این جایگاه دست یافته است.

از ابتدای فعالیت، انتشارات حتمی به‌طور تخصصی در زمینه علوم ورزشی و آکادمیک به چاپ کتاب پرداخت، اما در سال‌های اخیر، اقبال مردم و عموم جامعه به کتاب‌های ورزشی زیاد شده و اکنون ۷۰درصد از کتاب‌های انتشارات حتمی در زمینه تربیت بدنی در سطح عمومی، رشته‌های ورزشی، فدراسیون‌ها و … است. با توجه به نیاز جامعه به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، اخیراً چاپ کتاب‌های پزشکی و سلامت و به‌ویژه پزشکی در حوزه ورزش به مجموعه فعالیت‌های انشارات حتمی افزوده شد.

اعتقاد مدیریت انتشارات حتمی بر این است که در زمینه علوم ورزشی باید با علم و پیشرفت‌های روز همگام بود و لذا بیش از ۸۰درصد از کتاب‌های منتشر شده در قالب ترجمه است. تاکنون تعداد ۵۳۷ عنوان از کتاب‌های انتشارات حتمی در سایت خانه کتاب ثبت شده و برای ۶۹۷ مورد نیز تاکنون شابک صادر شده است.

انتشارات حتمی در مدت یک دهه فعالیت خود در حوزه نشر کشور، موفق به دریافت ۱۲ نشان برتر کشوری ازجمله ناشر نمونه کشور در سال ۱۳۹۳، برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برگزیده کتاب‌های علوم ورزشی دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۱ و لوح تقدیر از سوی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور برای چاپ کتاب «راهنمای تغذیه بالینی در کووید ۱۹» شده است.

انتشارات حتمی علاوه بر تقویت زمینه‌های فعالیت و همکاری با نهادها و مراکز متولی ورزش و علوم ورزشی در کشور، در چشم‌انداز پیش‌روی خود، نگاهی نیز به آن سوی مرزهای کشور و حضور در عرصه بین‌الملل دارد.

درباره کتاب پویایی های گروهی

در محیط‌های ورزش و تمرین، تعداد قابل توجهی از تحقیقات روان‌شناختی در بررسی افکار، احساسات و اعمال اعضای گروه و رفتاری تمرکز دارد که بر دیگر اعضای گروه تاثیرگذار و همچنین متاثر از آنهاست. در واقع، خواه کسی علاقه‌مند به بهبود عملکرد تیم‌های ورزشی باشد یا اینکه بخواهد پایبندی به کلاس‌های تمرین را افزایش دهد، درک پویایی‌های گروهی در این زمینه‌های گروهی ضروری است.

عملکرد موثر گروهی و کار گروهی مستلزم درک دقیق فرآیندهای بین فردی همچنین سخت کوشی است. جهت پرورش این درک، نویسندگان کتاب پویایی های گروهی از دیدگاه‌های نظری مختلف و همچنین یافته‌های پژوهشی اخیر انتخاب شده‌اند تا موضوعاتی را پوشش دهند که معمولاً در متون روان‌شناسی ورزش و تمرین یافت نمی‌شود. با داشتن این ذهنیت، یکی از اهداف مهم این کتاب ارتقای بیشتر علاقه در زمینه فرآیندهای گروهی در روان‌شناسی ورزش و تمرین، در هر دو چارچوب ترغیب ایجاد روش‌های جدید پژوهش و همچنین تشکیل اقدامات مبتنی بر شواهد است.

آنچه در کتاب پویایی های گروهی (موضوعات معاصر) می‌خوانید:

بخش اول: خود در گروه‌ها

فصل اول: هوش هیجانی: چارچوبی برای بررسی هیجان در گروه‌های ورزش و تمرین

آیمی ای . لاتیمر ، تارا اَی. رنچ و مارک اَی. براکت

فصل دوم: فرایندهای شخصیتی و پویایی درون گروهی در تیم‌های ورزشی

مارک آر بیکمپ، بن جکسون و دیوید لاوالی

بخش دوم: رهبری در گروه‌ها

فصل سوم: رهبری تحول‌گرا در ورزش

کولت هاپشن، جان فلان و جولیان بارلینگ

فصل چهارم: روابط مربی-ورزشکار حس گروه بودن را برمی‌انگیزد

سوفیا جووت

فصل پنجم: وساطت نیابتی در فعالیت جسمانی

استیون آر. بری و کریستوفر ای. شیلدز

بخش سوم: محیط گروه

فصل ششم: ادراک نقش در گروه‌های ورزشی

مارک اِی. ایز ، رابرت جی. شینک و سارا ام جفری

فصل هفتم: انسجام گروهی در ورزش وتمرین؛ گذشته، حال و آینده

آلبرت وی کارون ، کیم ام. شپکات و شایونا ام بورک

فصل هشتم: مداخلات یکپارچگی گروهی در تمرین: نظریه، شیوه و مسیرهای آینده

پل اَی. استابروکس

فصل نهم: پویایی اجتماعی جنسیتی در ورزش

ویکی کرین

بخش چهارم: انگیزش در گروه‌ها

فصل دهم: انگیزش خودگردان در گروه‌های ورزشی و تمرینی

مارتین استنداژ و رابرت جی. والراند

فصل یازدهم: عملکرد گروهی از طریق اهداف موفقیت مطلوب

کریس هاروود و مارک آر. بیکمپ

فصل دوازدهم: جست‌وجوی روش‌های جدید در کارآمدی جمعی و ورزش

گریگ ام. چو و دبورا اِل. فلتز

خواندن کتاب پویایی های گروهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خوانندگان اصلی اين کتاب عبارت‌اند از دانشجويان حرکت شناسی، علوم ورزشی، تندرستی، مربيگری و تربيت بدنی و دانشجويانی که در برنامه‌های آمادگی پيش از تدريس شرکت می‌کنند و به طور کل دانشجويان رشته علوم ورزشی که هدفشان يادگيری آمادگی جسمانی، توانبخشی و علم تمرين است و نيز متخصصان تندرستی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۲ صفحه

حجم

۲۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۲ صفحه

قیمت:
۱۴۹,۵۰۰
۷۴,۷۵۰
۵۰%
تومان