دانلود و خرید کتاب طراحی جداول مسابقات ورزشی جان بایل ترجمه رسول نوروزی سیدحسین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طراحی جداول مسابقات ورزشی اثر جان بایل

کتاب طراحی جداول مسابقات ورزشی

معرفی کتاب طراحی جداول مسابقات ورزشی

کتاب طراحی جداول مسابقات ورزشی نوشتهٔ جان بایل و ترجمهٔ رسول نوروزی سیدحسین و فروغ فتاحی مسرور و حسین فتحی است و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده است.


انتشارات حتمی یکی از ناشرین معتبر و نام‌آشنا در حوزه نشر کتاب‌های تخصصی علوم ورزش و پزشکی است که پس از طی مراحل پر فراز و نشیب، به این جایگاه دست یافته است.

از ابتدای فعالیت، انتشارات حتمی به‌طور تخصصی در زمینه علوم ورزشی و آکادمیک به چاپ کتاب پرداخت، اما در سال‌های اخیر، اقبال مردم و عموم جامعه به کتاب‌های ورزشی زیاد شده و اکنون ۷۰درصد از کتاب‌های انتشارات حتمی در زمینه تربیت بدنی در سطح عمومی، رشته‌های ورزشی، فدراسیون‌ها و … است. با توجه به نیاز جامعه به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، اخیراً چاپ کتاب‌های پزشکی و سلامت و به‌ویژه پزشکی در حوزه ورزش به مجموعه فعالیت‌های انشارات حتمی افزوده شد.

اعتقاد مدیریت انتشارات حتمی بر این است که در زمینه علوم ورزشی باید با علم و پیشرفت‌های روز همگام بود و لذا بیش از ۸۰درصد از کتاب‌های منتشر شده در قالب ترجمه است. تاکنون تعداد ۵۳۷ عنوان از کتاب‌های انتشارات حتمی در سایت خانه کتاب ثبت شده و برای ۶۹۷ مورد نیز تاکنون شابک صادر شده است.

انتشارات حتمی در مدت یک دهه فعالیت خود در حوزه نشر کشور، موفق به دریافت ۱۲ نشان برتر کشوری ازجمله ناشر نمونه کشور در سال ۱۳۹۳، برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برگزیده کتاب‌های علوم ورزشی دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۱ و لوح تقدیر از سوی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور برای چاپ کتاب «راهنمای تغذیه بالینی در کووید ۱۹» شده است.

انتشارات حتمی علاوه بر تقویت زمینه‌های فعالیت و همکاری با نهادها و مراکز متولی ورزش و علوم ورزشی در کشور، در چشم‌انداز پیش‌روی خود، نگاهی نیز به آن سوی مرزهای کشور و حضور در عرصه بین‌الملل دارد.

درباره کتاب طراحی جداول مسابقات ورزشی

برگزاری موفق مسابقات ورزشی، یکی از وظایف اصلی مدیران ورزشی است. در واقع، نحوه برنامه‌ریزی و اجرای مسابقات، نشان‌دهنده سطح مهارت و قابلیت یک مدیر ورزشی است. از آنجایی که یکی از مهم‌ترین وظایف در برگزاری مسابقات، طراحی جداول و چینش تیم‌ها (بازیکنان) است، آشنایی با طراحی جداول و نحوه چیدمان تیم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف اصلی از کاربرد جداول مسابقات ورزشی، برگزاری منصفانه و سازماندهی‌شده مسابقات است؛ به گونه‌ای که حقی از شرکت‌کنندگان ضایع نشده و مسابقات قاعده‌­مند برگزار شود. بر این اساس، انتخاب یک جدول مسابقات و نحوه اجرای آن باید با حساسیت بالایی صورت گیرد تا این امور محقق شوند.

کتاب طراحی جداول مسابقات ورزشی به مدیران و دست‌اندرکاران مسابقات ورزشی کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری یک جدول مسابقات را انتخاب کرده و به صورت کارآمدی آن را اجرا کنند. این کتاب که توسط یکی از تواناترین افراد در زمینه اجرای مسابقات ورزشی و طراحی جداول تألیف شده، توسط انتشارات معتبر Human Kinetics چاپ شده است. در این کتاب با زبان بسیار ساده مسائل مرتبط با طراحی جداول مسابقات و اجرای آن‌ها تشریح شده است. این کتاب شامل ۱۰ فصل است که در فصل اول، مباحثی در مورد انتخاب و انواع جداول مسابقات ورزشی مطرح شده است. با مطالعه این فصل خوانندگان قادر خواهند بود که نوعی از جداول مسابقات را برای رویداد ورزشی خود انتخاب کنند که به بهترین وجه ممکن پوشش‌دهنده اهداف در نظر گرفته برای آن رویداد باشد. در فصل‌های دوم تا هفتم، رایج‌ترین جداول مسابقات ورزشی یعنی جداول تک‌حذفی، دوحذفی، چندسطحی، دوره‌ای و گسترش‌یافته به صورت مبسوط تشریح شده است. در فصل هشتم، رویه‌های انجام سیدینگ و تعیین استراحت‌ها شرح داده شد است. در فصل نهم، روش‌های امتیازدهی در مسابقات و ورزش‌های مختلف توضیح داده شده است. و در نهایت در فصل آخر رهنمودهایی برای برنامه‌­ریزی و طرز اجرای مسابقات ارائه شده است که می‌تواند برای مدیران ورزشی جوان بسیار کارگشا باشد.

آنچه در کتاب طراحی جداول مسابقات ورزشی می‌خوانید:

فصل اول: انتخاب نوع جدول مسابقات ورزشی و انواع لیگ‌ها

فصل دوم: جداول تک حذفی

فصل سوم: جداول چند سطحی

فصل چهارم: جداول دو حذفی هشت یک

فصل پنجم: جداول دوره‌ای و انواع لیگ‌ها

فصل ششم: جداول مسابقات گسترش یافته

فصل هفتم: راه حل‌های خلاقانه برای جداول مسابقات ورزشی

فصل هشتم: سیدینگ و تعیین استراحت‌ها

فصل نهم: روش‌های امتیازدهی

فصل دهم: برنامه‌ریزی و طرز اجرای مسابقات

خواندن کتاب طراحی جداول مسابقات ورزشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خوانندگان اصلی اين کتاب عبارت‌اند از دانشجويان حرکت شناسی، علوم ورزشی، تندرستی، مربيگری و تربيت بدنی و دانشجويانی که در برنامه‌های آمادگی پيش از تدريس شرکت می‌کنند و به طور کل دانشجويان رشته علوم ورزشی که هدفشان يادگيری آمادگی جسمانی، توانبخشی و علم تمرين است و نيز متخصصان تندرستی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۹۴,۵۰۰
تومان