دانلود و خرید کتاب درسی از الس آثول فوگارد ترجمه منوچهر خاکسار هرسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درسی از الس اثر آثول فوگارد

کتاب درسی از الس

معرفی کتاب درسی از الس

«درسی از اَلُس» نمایشنامه‌‌ای نوشته آثول فوگارد(-۱۹۳۲)، نمایشنامه‌نویس و نویسنده آفریقای جنوبی است.

آلوها گیاهانی آفریقایی هستند که دارای برگ‌های پهن خاردار با گل‌هایی شبیه به زنبق‌اند. آنها به‌طور وحشی در علفزارهای کیپ‌شرقی آفریقای جنوبی می‌رویند. آلوها در شرایط خشک و بی‌آب می‌توانند باقی بمانند.

آثول فوگارد می‌گوید: «نمایش درباره‌ی بقاست. بقا در آفریقای جنوبی؛ یا انتخاب کنید که اینجا بمانید یا انتخاب کنید، از اینجا بروید. اگر انتخاب به رفتن کردید، انتخاب می‌کنید به‌طور فیزیکی بروید یا انتخاب می‌کنید روحاً به عالم دیگری بروید؟ (یعنی اینکه دیوانه شوید.) این چیزیست که برسر یکی از شخصیت‌های نمایش می‌آید. و این یک موضع بجا و مناسب در این ورطه‌ی زمانی‌ست.»

نمایش دارای سه شخصیت: پییه، یک آفریقایی هلندی‌تبار که به زبان بومی به آنها «افریکنر» می‌گویند، همسر انگلیسی‌اش، گلادس؛ و یک معلم «رنگی»، به نام استیو است. فوگارد یادداشتی به بازیگران می‌نویسد:

«پییه و استیو قربانی‌های یک سیستم‌اند، یک نظام اجتماعی - سیاسی‌‌ای که آنها سعی در سرپیچی کردن از آن را داشته‌اند؛ آنها قربانی‌های چیزی ساخته‌ی دست انسان‌اند. گلادس قربانی دست خالق انسان است، و خرابکاری‌ای که او بر روی یک نیمکت، زیر نور خورشید، در یک بعدازظهر از اواخر پائیز، در پارک آلگوا، در بندر الیزابت، نشسته و در پشت عینک دودی‌اش طرح می‌ریزد، خرابکاری که او در حال برنامه‌ریزی‌اش است، منفجر کردن صاحب خلقت است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

حجم

۶۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان