دانلود و خرید کتاب آنیما و آنیموس (دو مقاله) اما یونگ ترجمه مهدی سررشته‌داری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آنیما و آنیموس (دو مقاله) اثر اما یونگ

کتاب آنیما و آنیموس (دو مقاله)

نویسنده:اما یونگ
امتیاز:
۳.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آنیما و آنیموس (دو مقاله)

کتاب آنیما و آنیموس (دو مقاله) نوشتهٔ اما یونگ و ترجمهٔ مهدی سررشته‌داری و ویراستهٔ مهدی سجودی مقدم است و انتشارات مهراندیش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آنیما و آنیموس (دو مقاله)

آنیما و آنیموس (دومقاله) ازجمله کتاب‌هایی است که بیش ازآنچه باید، ازنظرها دور مانده است. ازنظر اِما یونگ، آنیما از یک‌سو در آگاهی فردی و از سوی دیگر در ضمیر ناخودآگاه ریشه دارد. آنیموسی که در روان هضم و جذب و ادغام نشده باشد، در همهٔ موارد به اظهار نشر می‌پردازد یا به انتقاد از اعمال فرد می‌پردازد و یا چنان از آن‌ها ستایش می‌کند که مایهٔ خودبزرگ‌بینی او می‌شود.

اِما یونگ از منظر اسطوره و قصه‌های پریان به آنیما می‌نگرد و پیشنهاد می‌کند که آنیما تجسمِ شخصیت مادینهٔ مردان است و آرکتایپ مادینگی و همچنین آرکتایپ طبیعت و ماهیت زنانگی نیز هست.

دو مقاله‌ای که در کتاب حاضر به چاپ رسیده است به دو عنصر بنیادی روان یعنی آنیما و آنیموس می‌پردازد و رفتار آن‌ها را به‌صورتی که در رؤیا و فانتزی‌ها و اسطوره ظاهر می‌شوند، بررسی می‌کند. این کتاب نقشهٔ راهی را که به وحدت اضداد و ظهور خویش ختم می‌شود، به‌روشنی و دقت در مقابل خواننده می‌گذارد.

خواندن کتاب آنیما و آنیموس (دو مقاله) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به اسطوره‌شناسان و علاقه‌مندان به اسطوره و همچنین طرفداران روان‌شناسی یونگ پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اما یونگ

اِما روشنباخ یونگ (۱۹۵۵-۱۸۸۲)، نویسنده و روان‌کاو سوئیسی، همسرِ گارل گوستاو یونگ، حامیِ مالیِ او و تا آخرِ عمرِ شوهرش ویراستار فکریِ او بود. ازجمله آثارِ اِما یونگ، علاوه بر کتاب آنیما و آنیموس، می‌توان از کتاب The Grail Legend که همراه با ماری لوئیز فُن فرانتس نوشته است، نام برد.

درباره مهدی سررشته‌داری

مهدی سررشته‌داری، متولد سال ۱۳۲۷، تهران، در سال ۱۳۴۵ از دبیرستان البرز فارغ‌التحصیل شد. دانشگاه پهلوی شیراز (پزشکی)، دانشگاه ملی (علوم سیاسی) و مدرسهٔ عالی شهر کلن (روان‌شناسی تعلیم‌وتربیت) ازجمله مراکز دانشگاهی محلِ تحصیلِ مهدی سررشته‌داری بوده است.

از مهدی سررشته‌داری، کتاب‌های فراوانی در زمینه‌های روان‌شناسی، فلسفه و عرفان، ادبیات معاصر و کهن، اسطوره و آثار یونگ منتشرشده است. برخی کتاب‌های منتشره ایشان به شرح زیر است:

طریق صوفیانه عشق؛ آفرینش؛ وجود و زمان؛ اِنیگرام، تیپ‌شناسی نُه‌گانه؛ شور عشق، رنج هجران سایه‌روشن‌های رنج و ابتلا؛ تعبیر قصه‌های پریان و آنیما و آنیموس در قصه‌های پریان؛ که عشق آسان نمود اول، روان‌شناسیِ عشقِ رمانتیک؛ چهار مقالهٔ یونگی؛ آمور و سایکی، بالندگیِ روانیِ زنان، فرهنگ یونگ؛ تیپ‌شناسی یونگی؛ تشریح روان، نمادپردازیِ کیمیاوی در روان‌درمانی؛ کیمیاگری؛ تا ابد جوان، سفر و پیام‌آور، ایگو و آرکتایپ، تفرّد و عملکردِ دینیِ روان و همین کتاب نام برد.

کتاب‌های صوتیِ تختِ پولاد، بوف کور، سگ ولگرد، هشت کتاب و چرندوپرند با صدای مهدی سررشته‌داری در آمریکا منتشر شده است.

مهدی سررشته‌داری از سال ۱۳۶۴ مقیم آمریکاست و به‌جز فعالیت حرفه‌ای در امر پژوهش، تألیف و ترجمه به تدریس در موضوعات مربوطه نیز اشتغال دارد.

بخشی از کتاب آنیما و آنیموس (دو مقاله)

«مفهوم وجود موجوداتِ عنصری که در آب و هوا، در خاک و در آتش و در حیوانات و گیاهان سکنی دارند، مفهومی قدیمی است و همان‌طور که از نمونه‌های بی‌شماری که از اسطوره‌ها و قصه‌های پریان و فولکلور با آن‌ها آشنا هستیم، مفهومی است که در سراسر جهان پراکنده است. ازآنجاکه این مفاهیم نه‌تنها شباهت اعجاب‌آوری با یکدیگر از خود نشان می‌دهند، بلکه با پیکره‌هایی که در رؤیاها و فانتزی‌های مردمان مدرن ظاهر می‌شوند نیز شباهت دارند، نتیجه می‌گیریم که باید مبتنی بر عوامل کم‌وبیش ثابتی باشند، عواملی که همیشه و همه‌جا خود را به شیوه‌هایی مشابه ابراز می‌کنند و نشان می‌دهند.

پژوهشگرانِ روان‌شناسیِ اعماق نشان داده‌اند که تصاویر و پیکره‌هایی را که محصول قوهٔ خودجوش و اسطوره‌سازِ روان هستند، نباید صرفاً بازسازی پدیده‌های بیرونی و نقل به‌معنای آن‌ها دانست. بلکه [این تصاویر و پیکره‌ها] ابرازات واقعیات روانیِ درونی هم هستند و ازاین‌رو همچون یک نوع خودبازنماییِ روانی تلقی می‌شوند. این نقطه‌نظر در مورد موجودات عنصری هم به کار گرفته شده است و در ادامهٔ مقال به پژوهش در این مورد خواهیم پرداخت که آیا و به چه صورت، آنیما در این موجوداتِ عنصری بازتاب یافته است. در اینجا امکان نداریم که به بررسی جامع دست‌مایه‌هایی بپردازیم که در این مورد وجود دارند. من فقط می‌توانم در اینجا به ذکر چند مثال اکتفا کنم و در رابطه با آن‌ها فقط به بررسی خصوصیاتی بپردازم که به نظر من درزمینهٔ موردبحث خودم اهمیت دارند. به همین دلیل است که در میان همهٔ مخلوقات عنصری از قبیل غول‌ها، کوتوله‌ها، اِلف‌ها و امثالهم من فقط آن‌هایی را در نظر می‌گیرم که چون جنسیت مادینه دارند و یا با یک مرد در رابطه‌اند، می‌توانند تجسم آنیما محسوب شوند. زیرا همان‌طور که می‌دانیم آنیما بازنمود مؤلفه‌های زنانهٔ شخصیت مرد است و درعین‌حال تصویری است که مرد از طبیعت مادینه به‌طورِ کلی یا به عبارت دیگر از آرکتایپ مادینه دارد.»

نظرات کاربران

MaryLu521
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

من کتاب روانشناسی یونگ رو خوندم و تحلیل رویا. من ناشناخته رو هم خوندم. دنبال تکمیل اطلاعات در زمینه آنیما و آنیموس بودم که این کتاب به چشمم خورد. راستش اونقدر از عقاید اما یونگ ناراضی و عصبانی هستم که حد

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۴۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان